המדריך למראה הגלי המוברש

אחת התסרוקות הכי פופולאריות בשנים האחרונות, אם לא המבוקשת ביותר, היא השיער הגלי המוברש. המוברש היא תסרוקת קלאסית שמתאימה לכל אחת ולכל אירוע, מכלות ועד להפקות אופנה, יכולה להגיע בצורה מפוסלת מאוד או במראה גלי ואוורירי יותר ועשויה להתאים לשיער פזור, חצי אסוף ואפילו לקוקו. לכן, כל מעצב שיער שעוסק בתחום חייב להכיר את תסרוקת המוברש מקרוב ולוודא שיש לו את כל הידע והכלים כדי לעצב אותה בצורה הטובה והמוצלחת ביותר. אצלנו, בקורס התסרוקות המקצועי בבית הספר למקצועות היופי ירין שחף, לומדים התלמידים את כל הטכניקות לייצר את המראה המוברש המושלם, ולהתאים אותו באופן אישי ללקוחה.
למוברש, על כל הווריאציות השונות והמגוונות שלו, יש עקרון מנחה אחד – זהו מראה גלי שבו כל הגלים בשיער מסודרים באותו כיוון ובאותו גובה. אם נבחר במראה המפוסל, השיער כולו ייראה כמקשה אחת, ואם נבחר במראה הטבעי יותר, השיער ייראה יותר אוורירי ופחות סטאטי.

אז איך מייצרים את המראה המוברש המושלם? יוסי לוי, מורה בכיר במגמות האיפור והתסרוקות בבית הספר, מסביר כיצד ליצור שיער גלי מוברש, שלב אחרי שלב, וחושף את כל הסודות והטיפים המקצועיים שלו, שעושים את כל ההבדל.

1. עוד לפני שלב ההכנה של השיער, עלינו להחליט מראש אם השביל הקדמי של השיער יפנה הצידה או יהיה באמצע הראש. ברוב המקרים, אם נבחר בשביל לצד שמשולב בהגבהה של הפוני, הצד השני של השיער יישאר צמוד יותר לקרקפת ויועבר אל מאחורי האוזן. במקרה כזה נתלתל את כל השיער לאותו כיוון, לרוב לכיוון הפונה החוצה מהצד שבו נבחר לבצע את ההגבהה. במקרה של שביל באמצע הראש, נחלק מראש את השיער לשלושה חלקים – את כל אחד מהצדדיים נתלתל כלפי חוץ לכיוון אותה כתף, ואת החלק האחורי נתלתל לכיוון אחד לבחירתנו.

2. הכנת השיער – זהו אחד השלבים החשובים ביותר בתסרוקת. חשוב מאוד שהשיער יהיה מעובד היטב (אלא אם כן הוא חלק מאוד באופן טבעי) כדי שהגימור של השיער יהיה חלק ומבריק. נעדיף לעשות פן תלתל ולא פן חלק כדי להבטיח עמידות של התלתלים, ונשים דגש על עיבוד הקצוות. לאחר מכן נחלק את השיער לשורות באורך של כ-2-3 ס"מ, ואז לטורים, כך שנתלתל כל רצועת שיער מלבנית בנפרד.

3. גלגול השיער – ליצירת המראה הגלי המוברש אפשר לגלגל את השיער על הבייביליס כאשר המוט שוכב או עומד ולהשתמש בכל מיני טכניקות גלגול. הטכניקה המוכרת ביותר היא שיטת החבל, שבה נגלגל את השיער פעם אחת על גבי הבייביליס, נסובב קלות את הרצועה (במה שמכונה 'טוויסט') ונבצע גלגול נוסף – כך עד שנגיע לקצוות. חשוב שגם קצוות השיער ייגעו במסלסל. שימו לב שוב לעקרון המנחה – במוברש כל התלתלים צריכים להיות לאותו כיוון ובאותו גובה.

4. חומרים לעיצוב המוברש – ככל שהשיער חלש יותר עיצובית, כלומר דק, דליל או חלק – נשתמש בחומרים חזקים יותר כמו ספריי 'לנסי', מי מלח או ספריי חזק. בשיער מהסוג הזה, כדי להבטיח את עמידות התסרוקת לאורך זמן, ניתן לסגור כל תלתל באמצעות סיכה עד לשלב פתיחת התלתלים. בשיער חזק יותר עיצובית, אפשר להשתמש בחומרים רכים יותר כמו ספריי בעוצמה בינונית.

5. פתיחת התלתלים – על מנת להפוך את התלתלים הסגורים שיצרנו למוברש פתוח ומרשים, אנחנו צריכים "לשבור" את החומרים הדביקים שבהם השתמשנו ולרכך את השיער. בשלב הראשון, נפתח כל תלתל באמצעות האצבעות ואז נמרח מעט (בדגש על מעט – יותר מדי חומרים שומניים עלולים לגרום לתלתלים שלנו לצנוח) חימר או סיליקון על הידיים ונעבור על התלתלים, שורה אחרי שורה. אם אנחנו מעוניינים במראה המפוסל – נניח בדיוק את התלתלים זה על גבי זה. ככל שנרצה את המראה הפתוח והאוורירי יותר, כך נבריש את השיער יחד עד להשגת התוצאה הרצויה.

6. ועוד כמה טיפים חשובים לסיום – כדאי להניח את היד כמעצור לאחר הברשה של כל "גל" כדי לשמור על המראה הגלי ככל האפשר. ככל שנרצה מראה של גל פתוח ורחב יותר – כך נשתמש במסרק עם שיניים רחבות יותר. כדי לתת למוברש גימור אחיד יותר, אפשר להתיז ספריי רך על השיער תוך כדי ההברשה. על מנת לקבע עוד יותר את הגלים שלנו, אפשר לעשות סירוק הפוך עדין בין גל לגל ובסיום התהליך להתיז ספרי חזק על כל השיער.

ולסיכום, כדי להשיג את המראה הגלי המוברש המושלם, עלינו לשים לב לפרטים הקטנים ולא להתפשר על דיוק. התהליך אולי ארוך, אבל התוצאה – הכי זוהרת וטרנדית שיש!
אם אתם חולמים ללמוד יותר על המראה המוברש בפרט ואיך ליצור מגוון אינסופי של תסרוקות בכלל, אם אתם מאפרים ומעוניינים להציע לקהל הלקוחות שלכם שירות משלים ולייצר לעצמכם הכנסה נוספת, אם אתם רוצים להיות מעצבי שיער ולעסוק באחד התחומים הכי מבוקשים בעולם היופי – אתם מוזמנים לקורס התסרוקות המקצועי שלנו.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן