רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

כל מה שרציתן לדעת על הדבקת ריסים מלאכותיים

ריסים הם גולת הכותרת של כמעט כל איפור, בין אם מדובר בכלה או בלקוחה לאיפור ערב, ובין אם מדובר באיפור אופנה אומנותי. שחקני החיזוק העיקריים שלנו ליצירת מראה ריסים מושלם הם ללא ספק הריסים המלאכותיים. בקורס האיפור המקצועי בבית הספר ירין שחף, תלמדו כל מה שצריך לדעת על הדבקת ריסים מלאכותיים. הפעם רתמנו למטרה את יוסי לוי, מורה לאיפור ולתסרוקות בבית הספר, שבכתבה הבאה יסביר כל מה שרציתן לדעת על ריסים מלאכותיים.

 ריסים מלאכותיים ניתן למצוא היום בצורות, אורכים ורמות צפיפות שונים ומגוונים. ריסים שלמים מגיעים בקבוצה אחת שאותה נדביק לאורך כל העין. ניתן למצוא ריסים שלמים באורכים שונים, בסגנונות שונים וברמת צפיפות שונה – מהטבעיים ביותר ועד לדרמטיים ביותר. סוג נוסף ופופולארי במיוחד של ריסים הם הריסים בקבוצות – חצאי ריסים או ריסים בזוגות או בשלשות. היתרון של ריסים אלה הוא שניתן לשלוט באמצעותם במראה שאנו רוצים ליצור בצורה טובה יותר מאשר הריסים השלמים, ולהדביק אותם במהירות יחסית לריסים בודדים.

 הריסים הבודדים מגיעים גם הם באורכים שונים – החל מ- EXTRA SHORT, דרך SHORT ו-MEDIUM ועד ל-LONG, וכן בסגנונות שונים, מבעלי מראה טבעי ועד למודגשים ביותר. את הריסים הבודדים ניתן למצוא גם בצורת "סינגלס", ריס של שערה בודדת אחת, לעומת הבודדים הנפוצים יותר, שמגיעים כאסופה של כמה ריסים המחוברים יחד.

עזרים נוספים שחשובים לצורך הדבקת ריסים הם מספריים קטנים, למקרים שבהם צריך לקצר ריסים מלאכותיים, פינצטה (רגילה או זוויתית, לפי נוחיותכן) ודבק ריסים. היתרון של דבק ריסים לבן שהופך לשקוף לאחר הייבוש, היא העובדה שהוא "סלחני" יותר במקרה של טעות או מריחה. יחד עם זאת, יוסי מעדיף להשתמש דווקא בדבק שחור או אפור, שנטמע במראה הריסים השחורים ומתייבש מהר יותר.

ועכשיו לעבודה – איך מדביקים ריסים? לפני הדבקת הריסים, ממליץ יוסי לאבחן את מבנה העין של הלקוחה ולערוך איתה תיאום ציפיות, על מנת להתאים לה את סגנון הריסים הנכון ביותר עבורה. כך למשל, בעין עגולה שנרצה להעניק לה מראה מלוכסן ומורם יותר, נבחר להדגיש ולהאריך את הריסים בזווית העין החיצונית. מומלץ למרוח שכבה דקה של מסקרה לפני הדבקת הריסים, על מנת להפריד ביניהם, וכן שכבת מסקרה נוספת על שורש הריס לאחר ההדבקה וייבוש הדבק, על מנת לאחד בין הריסים הטבעיים למלאכותיים.

בהדבקת ריסים שלמים נשחרר בזהירות את הריס מהקופסה מהקצה שלו ונתחיל במדידת הריס על עין הלקוחה וגזירת הריס בהתאם. נעדיף שהריס יהיה מעט קצר יותר מאורך העין של הלקוחה. מומלץ לגזור את קצוות הריסים שעלולים לדקור בעפעף ולגרום לאי נוחות למאופרת. ניתן לגזור את הריס השלם לשניים, שלושה או ארבעה חלקים, ולהדביק כל אחד מהם בצמוד לאחר בנפרד. בצורה כזאת נצמצם משמעותית את הסיכון שהריס השלם יתנתק מזווית העין הפנימית או החיצונית, תופעה שמתרחשת בעיקר במקרים של לחות מוגברת וזיעה.

נמרח מעט דבק על בסיס הריס, נמתין כמה שניות עד שהדבק יקבל מרקם צמיגי ונצמיד את הריס המלאכותי קרוב ככל הניתן לקו השורש של ריס של המאופרת, קודם למרכז העין ולאחר מכן לקצוות, נלחץ כמה שניות ונשחרר בעדינות. נבדוק האם ישנם "חוסרים" שיש צורך להשלים, ונעשה זאת באמצעות הדבקת ריסים בודדים.

בריסים בודדים, לעומת ריסים שלמים, יש לנו יד חופשית שמאפשרת לנו "לבנות" את מראה הריסים הרצוי בעצמנו. על מנת ליצור מראה מלוכסן ומורם של העין, נדרג את הריסים מהארוך ביותר בזווית החיצונית ועד לקצר ביותר בזווית הפנימית. יש לשים לב שהדבקת הריסים לא גורמת למראה עין נפול, ולעצור את ההדבקה מעט לפני הריס הטבעי האחרון בזווית החיצונית של העין. נתלוש בזהירות את הריס מהקופסה באמצעות פינצטה, נטבול את ראש הריס במעט דבק, נצמיד אותו לשורש הריס בזווית הרצויה ונשחרר בעדינות את האחיזה.

בקורס האיפור המקצועי שלנו תוכלו לצפות בהדגמה של הדבקת ריסים מסוגים ובסגנונות שונים ולקבל טיפים נוספים לגבי ריסים מלאכותיים.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן