רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

טיפים להשתלבות בתחום האיפור

מקצוע האיפור הופך להיות נדרש יותר ויותר!

אפשרויות התעסוקה של מאפרים גדלו מאוד ב-10 השנים האחרונות. ניתן לסמן את כניסתה של הטלוויזיה המסחרית (ערוץ 2, ערוץ 10, הוט, YES ועוד) לחיינו כמהפכה בהפקות הטלוויזיוניות. לשמחתנו, כמובן שבכל הפקה זקוקים ל… מאפרים כמובן.

ככלל, המודעות כיום למקצוע האיפור ולצורך באיפור גבוהה ביותר. כל כלה רוצה להיראות ביום החתונה במיטבה, והיא בהחלט משקיעה בבחירת מאפר מקצועי טוב, ומוכנה לשלם סכום נאה לעבודת איפור מושלמת. חברות הקוסמטיקה משוועות לידיהם של מאפרים טובים, שיאפרו את לקוחותיהם בנקודות המכירה על מנת לקדם את מכירותיהם.

איך מתחילים לעבוד? איך מתפרסמים? כמה מרוויחים בתחום איפור כלות?  

מיד נסקור את כל הדרכים המובילות להצליח בענף!

איפור מקצועי הוא בין המקצועות הבודדים המאפשרים גיוון, גמישות וסיפוק – כל זאת במקצוע אחד! אפשרויות התעסוקה רבות ומגוונות, ומאפשרות לנו, אוהבי התחום, לבחור באם אנו מעוניינים לפתח איפור לקריירה, לעסוק בו מדי פעם כהשלמת הכנסה או ללמוד להנאתנו.

  

תחום האיפור מתחלק למספר מישורים עיקריים:

איפור לקוחות פרטיים

בתחום זה נכללים: איפור כלות ומלוות, איפור לאירועים, איפור לצורך ראיון לקבלת עבודה, איפור המסתיר פגמים לאחר ניתוח, וכן עבודה של מאפר אישי צמוד של מפורסמים.

טווח ההכנסות מאיפור אחד:  100 ₪ – 2,500 ₪.

ייעוצים אישיים באיפור

מטרת הייעוץ האישי הינה ללמד נשים כיצד לאפר את עצמן. בתחום זה נמדדים גם כישורי ההדרכה של מאפר. תחת קטגוריית 'ייעוצים אישיים' נכללת עבודה בחנויות איפור מקצועי או בחברות קוסמטיקה.  בתחום זה, מטרת הייעוץ היא שיווק מוצרי איפור.

טווח ההכנסות למפגש הדרכה אישית באיפור: 150 ₪ – 2,000 ₪.

איפור להפקות אופנה

בתחום זה נכללים: איפור לתצוגות אופנה, איפור לפרסומות וקטלוגים של חברות מובילות, איפור לבוקים של דוגמנים/יות ושחקנים/יות.

טווח ההכנסות מיום צילום: 400 ₪ – 2,500 ₪.

איפורי טלוויזיה וקולנוע

בתחום זה נכללים: איפור לקליפים, איפור לפרסומות, איפור לתכניות אירוח, איפור לסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע.

טווח ההכנסות מיום צילום: 400 ₪ – 2500 ₪.

איפור במה

בתחום זה נכללים: עבודה קבועה כמאפרי הבית של התיאטראות השונים, איפור במופעים כגון: בלט, אופרה, פסטיגלים, מופעי חנוכה ועוד.

טווח ההכנסות לשעת עבודה: 30 ₪ – 100 ₪.

סדנאות ודוכני איפור

בתחום זה נכללים: איפור בדוכני איפור במסיבות ימי הולדת או מסיבות רווקות, איפור וסדנאות איפור לילדים בקייטנות, דוכני איפור בקניונים או פסטיבלים שונים ועוד.

טווח ההכנסות מדוכן איפור: 400 ₪ – 1,500 ₪.

לאחר שמבינים עד כמה רבות אפשרויות התעסוקה בתור מאפר מקצועי, נשאלת השאלה איך מאפרים מצליחים להתברג למעגל העבודה, ובעיקר – מה באמת צריך כדי לעבוד בתחום האיפור?

רצון לעבוד בתחום האיפור ומחויבות להצלחה – בראש ובראשונה חשוב להגדיר את המטרה ולגלות לאן אנו שואפים להגיע. האם אכן אנו רוצים לעבוד באיפור? באיזה תחום של איפור?

אם החלטנו שמטרתנו היא לעסוק בתחום, חשוב לדעת כי באיפור, כמו בכל תחום בחיים, מי שבאמת רוצה לעבוד – עובד! מי שיושב בבית ומחכה שהעבודות יגיעו אליו – ימשיך לחכות…

מחויבות להצלחה היא כאשר אנו רוצים מאוד בדבר ומוכנים לעשות את כל מה שיידרש (בלי תירוצים) כדי שהוא יקרה.

תיק עבודות Book – זהו למעשה כרטיס הביקור האמיתי של מאפר. תיק העבודות מציג את הכישרון שלנו בתור מאפרים ומעיד על סגנוננו האישי.

קשרים ותמיכה – שלב אחד לפני לימודי איפור ועבודה בתחום הינו הבחירה בבית ספר לאיפור.  בחירה בבית ספר מוביל בתחום ממצבת אותנו בתור מאפרים מהשורה הראשונה. אין ספק שאמירה כמו "אני בוגרת ירין שחף" במהלך ראיון עבודה – מרשימה ופותחת דלתות רבות.

הקשרים והתמיכה מצד ביה"ס באים לידי ביטוי, החל ממתן האפשרות להגיע לביה"ס לאחר סיום הלימודים, ללא תשלום, לתרגולים, שיעורי חיזוק וימי צילום להעשרת תיק העבודות, ועד לקבלת הפניות לעבודות איפור.  התמיכה והליווי עוזרים בהגברת הביטחון העצמי ובבניית מעגל הלקוחות.

יחסי אנוש, סבלנות וסובלנות – חלק בלתי נפרד מעבודת איפור הוא עבודה עם אנשים. על פי רוב, הקשר האישי שנוצר עם הלקוחות, בין אם מדובר בכלה ובין אם בשחקן/ית, מבטיח את המשך הדרך עימם. כדי להצליח כעצמאים בתחום האיפור, עלינו להבין את לקוחותינו. במצבים של לחץ (עם כלות או הפקות) חשוב מאוד להעמיד את עצמנו במקומו של הלקוח, לזהות את צרכיו ורצונותיו ולהתאים עצמנו אליו.

התנסות ולימוד בלתי פוסק – איפור הוא תחום מעשי. חשוב לאפר כמה שיותר, בייחוד בתחילת הדרך. כך מכירים הרבה סוגי עור ומבני פנים, מה שמוסיף למקצועיות. כמו כן, מומלץ להיות סובלניים ופתוחים גם לעבודה בחינם בתחילת הדרך. עבודה מסוג זה משפרת את המיומנויות שלנו ודרכה אנו יוצרים קשרים להמשך הדרך.

היות ומגמות האופנה משתנות מעונה לעונה ועימן סגנונות האיפור, כמאפרים מובילים חשוב כי נתעדכן בחידושים. היום, יותר מתמיד, יש נגישות גדולה למידע בעיקר באינטרנט.

פרסום – קיימים שני אפיקי פר
סום אפשריים: פרסום ישיר (קניית שטחי פרסום, כרטיסי ביקור, פליירים) ופרסום עקיף. הפרסום העקיף אינו כרוך בעלויות כספיות ומומלץ בחום. הוא דורש מאיתנו יוזמה והשקעה, אך ההשקעה משתלמת! זהו אחד הערוצים האמינים ביותר דרכם ניתן לפרסם את עצמך. דוגמה לפרסום עקיף: לאפר את עצמך כך שכל מי שרואה אותך יתעניין וישאל מי איפר אותך, ליזום שיתופי פעולה עם מספרות, סלוני כלות, סטייליסטים, מעצבי שיער, צלמים ושותפים עסקיים נוספים בתחום.

בית ספר לאיפור ירין שחף, מקיים כחלק מתוכנית לימודי איפור מקצועי, שיעור שיווק עצמי. השיעור מפרט בהרחבה אודות הכתוב בכתבה זו, ואף מדריך כיצד להגיע ולהשתלב בכל תחום איפור בו תחפצו.  כל זאת עם התייחסות לשיווק בכלל, ולשיווק עצמי בתחום איפור בפרט.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן