רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

חג גדול למאפרים

פורים הוא ללא ספק החג הכי אהוב על המאפרים. אנחנו זוכים להוציא את הצלליות הצבעוניות, את הנצנצים ואת צבעי המים מהתיק, ולהפוך את הלקוחות שלנו ואת האנשים שסובבים אותנו לכל מה שהם רק חולמים, ולפעמים גם להגשים חלום כזה לעצמנו.

רגע לפני החג הכי גדול למאפרים, כמיטב המסורת, חגג צוות "ירין שחף" את פורים במסיבת תחפושות חגיגית ומושקעת ב-Eastבתל אביב. כיאה למי שעוסקים ומלמדים איפור, תסרוקות, אפקטים מיוחדים וסטיילינג מדי יום, התחפושות של חברי הצוות היו פרי יצירתם ושילוב יוצא דופן של כל התחומים האלה.

בחרנו לשתף אתכם בחלק מהתחפושות המרשימות שהגיעו לשלבים האחרונים בתחרות, בתוספת של טיפים בנושא איפור, תסרוקות וסטיילינג מהמתחפשים. אם אתם עדיין מחפשים רעיון מקורי לתחפושת לפורים, אתם ללא ספק תוכלו למצוא השראה בכתבה הבאה.

ענבל ודליה, מורה ומדריכה בקורס איפור ואפקטים מיוחדים עם הדוגמן גיא יצחק, מנטור איפור בבית הספר
התחפושת – סאטיר

"רצינו לעשות איזשהו פרויקט שירכז את כל מה שאנחנו לומדים בקורס SFX, גם כי רצינו ליצור משהו יפה ומיוחד וגם במטרה לתרגל את שיטות שונות. ביום-יום בעבודה, באיפור אפקטים, נדיר מאוד לעשות דמויות מהסוג הזה ומאוד רצינו לנסות.
לאחר שגיבשנו את הנושא, הסאטיר, חצי עז-חצי בן אדם, חשבנו שגיא מאוד יתאים להיות הדוגמן שלנו, והוא אכן מיד הסכים ושמחנו מאוד.
מפאת שגרת היום-יום, הפרויקט לא יצא לפועל מהר, והוא התעכב לא מעט זמן. כששמנו לב שפורים מתקרב, החלטנו שהדדליין שלנו הוא מסיבת פורים והתחלנו לעבוד. בשלב הראשון, לקחנו לייפקאסט, תבנית של הפנים ושל האוזניים של גיא, "העתקנו" לו אותם. בשלב הבא, פיסלנו על התבניות שלקחנו את הפנים החדשות שרצינו. עבדנו מול רפרנסים, תמונות של עיזים ודמויות מהמיתולוגיה, כדי לקבל השראה ולהחליט כיצד לבנות את הסאטיר שלנו. לאחר מכן, לקחנו את תבנית הפיסול ומתוכן יצקנו סיליקון, שהיה המסיכה של הפנים של הדמות.
את הקרניים והאוזניים הכנו מלטקס והוספנו שיער. את הפאה נתנה לנו מיכל שביט, מורה בכירה בקורס SFX. מיכל היא מאפרת בקאמרי, היא מתעסקת הרבה עם פיאות וקיבלנו ממנה פאה מדהימה שהתאימה לדמות שלנו. קנינו בד עבור המכנסיים, ואת הנעליים קנינו בעלי אקספרס, ציפינו בבד ועשינו להן פרסות מחומר שנקרא I-Clay. תהליך האיפור ארך כמעט 4 שעות, מה שהצריך הרבה סבלנות מצידנו ובעיקר מגיא, שהיה מדהים".
לימן מלול, רכזת קורסים
התחפושת – אסון אקולוגי

"את התחפושת הכנתי בהשראת האסון האקולוגי שנגרם ממוצרי פלסטיק שבהם אנחנו משתמשים ביומיום ומחנויות הפלסטיק הענקיות, שרק הולכות וגדלות ללא התחשבות בנזק שנגרס לסביבה. אספתי מוצרי פלסטיק מהמחסן שלנו בבית הספר (נייר פצפצים שנועד להיזרק), מהבית וגם מכמה חנויות, והוספתי דוקרנים של יונים מפלסטיק לכתפיים יחד עם שקיות סופר. התאפרתי והוספתי מעין משקפיים שיצרתי מבקבוקי פלסטיק. ולסיום, יצרתי הד-פיס מכוסות וקשיות צבעוניות עם ניילון נצמד".



יוסי לוי, מורה לאיפור ותסרוקות
התחפושת – קרואלה דה ויל מהסרט "101 כלבים וגנבים"

"התחפשתי לאותה דמות כשהייתי תלמיד בבית הספר והחלטתי לעשות את זה שוב, רק הפעם בצורה הרבה יותר מדויקת ומושקעת. מצאתי את מעיל הפרווה שאמא שלי תפרה לי אז וזה לגמרי עשה את התחפושות. את הפאה הכנתי בעצמי אחרי שנזכרתי שבפעם הקודמת, כשצבעתי פאה קיימת, זה היה נראה לא כל כך מקצועי. גזרתי את השיער מפאה קיימת ותפרתי שיער בחלקים. זה היה תהליך ארוך שלקח לי יומיים. לאחר מכן עיצבתי תסרוקת מוברש בדיוק כמו שמעצבים שיער אמיתי. לכל זה הוספתי גרביונים, נעלי עקב, מכנס טרמי שחור מבריק וחולצה עם מחשוף והגבהות בכתפיים שאמא שלי תפרה. מבחינת איפור, קודם כל ויתרתי על הזקן, עשיתי מתיחה ששינתה לי את צורת הפנים והשתמשתי בטכניקה של אור וצל כדי להעמיק קמטים ו"להפיל" את הפנים, מה שנתן לי סוג של מראה מרושע. לכל זה הוספתי בהצללות כהות, ליפסטיק אדום ומייקאפ בהיר".

רונה-לי אבן-חן, מדריכה לאיפור ותסרוקות
התחפושת – ג'סיקה ראביט

"השמלה נקנתה בחנות קרקס בדיזינגוף ועברה שיפוץ קטן שלי כדי שתתאים לי בדיוק. לזה הוספתי נעלי עקב אדומות, כפפות סגולות ופומית לסיגריה. השיער היה פאה סינתטית שעיצבתי עם פן, רולים, המון מוס וספריי כדי לקבע עבורה את התסרוקת. האיפור היה החלק האהוב עליי. בתור בסיס השתמשתי במייקאפ ופודרה בהירים מאוד. את העיניים איפרתי באיפור מעושן סגול עגול כדי לקבל את מבנה העין של ג׳סיקה ראביט, אייליינר דק והדבקת ריסים מעבר לקו הריסים, כדי לתת לעיניים מראה חתולי. צבעתי את הגבות בעיפרון שפתיים בורדו ונתתי להן צורה מעוגלת וקצרה יותר. כמעט ולא עשיתי הצללות כי ג׳סיקה היא דמות מהאייטיז, ובתקופה ההיא היה יותר טרנדי להניח סומק כתום. לשפתיים נתתי מראה מוגדל יותר במרכז, כמו שאני נוהגת לעשות בכל יום".

שובל אמסלם, רכזת קורסים
התחפושת – ענן גשם

"ברגע שהבנתי שעתידה להיות מסיבת פורים בבית הספר,"הפעלתי" את אמא שלי – חסידת פורים ותחפושות. ניסינו לחשוב יחד על תחפושת בסגנון "אוונגרד". כשהגענו לרעיון של ענן גשם, נסענו יחד לרחוב הבדים המוכר, נחלת בנימין, כדי לחפש בדים מתאימים. אמא שלי תפרה את השמלה והכינה את הכובע ואני חיברתי לתחפושת את הטיפות בזו אחר זו. היה לי ברור שלתחפושת כזו השיער צריך להיות פרוע ומתולתל כדי לתת מראה "סוער". בנוסף, התאפרתי באופן חיוור יחסית, שהתאים לצבעים הכסופים והאפורים של האאוטפיט. הוספתי נצנצים באזור הגבות כדי לטשטש את הצבע הכהה שלהן, וליצור תחושה של מעין ברקים קטנים".

והזוכה בתחרות –

מיכל שיף, מורה לתסרוקות ולאיפור
התחפושת – המלכה אליזבת והנסיך פיליפ (יחד עם בן זוגה)

"עבדתי בהשראת התמונות של המלכה אליזבת ובעלה הנסיך פיליפ. לתלבושת השתמשתי בשמלת הכלה שלי. הוספתי לה סרט סאטן רחב שקניתי ותכשיטי פלסטיק, שאותם פירקתי והרכבתי מחדש כסיכות דש על השמלה וענדתי עגילים דמוי יהלום. לתלבושת של הנסיך, קניתי ג'קט אדום בחנות יד שניה (שעלה 40 שקלים!), הצמדתי מדליות ועיטורים, אותם יצרתי מסרטי סאטן מגולגלים על קרטון יחד עם עגילי פלסטיק מודבקים בדבק חם. תפרתי כפתורים מוזהבים, הרמתי את הצווארון ותפרתי עליו חוט שזור זהב. להשלמת המראה, הוספתי גם לו סרט סאטן רחב. הוספתי כפפות לבנות תואמות לשנינו מחנות תחפושות. פיליפ לבש מכנסיים מחוייטים ונעליים שחורות ואני נעלתי נעלי עקב קלאסיות בצבע בז'.

מבחינת שיער, פניתי לסלון פאות ותיק בפתח תקווה והשאלתי מהם פאה אפורה סינטטית. את הפאה חפפתי וגלגלתי ברולים ליצירת נפח וגלים, האופיינים למראה השיער של אליזבת. את הכתר קניתי והעשרתי את המראה שלו בעזרת שאריות התכשיטים ודבק חם. לבעלי הנסיך סירקתי והשטחתי את השיער אחורה בעזרת חימר, התזתי צבע אפור וחיזקתי עם טאלק, ולסיום קיבעתי עם ספריי.

כדי ליצור מראה פנים מבוגר השתמשתי במייקאפ בהיר יותר ממה שאני רגילה ובהצללות לחיזוק תווי הפנים סביב העיניים והפה. בשפתיים השתמשתי בשפתון אדום, בדומה לצבע בו משתמשת המלכה כשהיא יוצאת בערב".

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן