רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

הסיפור מאחורי האיפור

את מיכל הרץ אני זוכרת היטב מהקורס הראשון שעשיתי אצל ירין שחף בשנת 2008, קורס PRO. היא זכורה לי לטובה משום שהיא מעבירה את אחד השיעורים הראשונים בקורס, אבל בעיקר בגלל הדיבור הרך, הגישה החיובית, הסבלנות האינסופית והמבטא האנגלו-סאקסי שהזכיר לי את בית אמא (הורי הגיעו מאנגליה ומדברים עד היום עברית במבטא שמסגיר את ארץ הולדתם).

צוות 'ירין שחף' מורכב רובו ככולו מאנשי מקצוע מעולים שנושאים עמם גם סיפור חיים מענין ולא שגרתי. ישבתי עם מיכל לשיחת בנות כדי לנסות ולהכיר קצת יותר את האדם מאחורי התואר 'מורה לאיפור בבית הספר של ירין שחף'.

מיכל, אשמח לשמוע קצת על ילדותך. האם הבחירה לעסוק באיפור היתה משהו שתמיד ידעת שתרצי לעשות?

ובכן, נולדתי בקייפטאון שבדרום אפריקה ועליתי לארץ כשהייתי בת 6. אני לא זוכרת הרבה מהחיים בחו"ל, אבל אני זוכרת בבירור שגם בתור ילדה ונערה צעירה התעניינתי באיפור ואהבתי להתאפר. התחלתי להתאפר בגיל מאוד צעיר, אני זוכרת את עצמי בכיתה ז' עם עיפרון בעיניים, סומק וגלוס. בגיל 17 המופלג החלטתי שאני צריכה לקחת את נושא האיפור ברצינות וללמוד בקורס 'אמיתי'. עברתי קורס איפור בבית ספר שהיה אז בארץ ונקרא 'מולה סנטר', למדתי איפור אישי וסטיילינג. כשחיפשתי עוד קורסים על מנת ללמוד איפור בצורה הרצינית ביותר, שוכנעתי להרשם ללימודים במסגרת שנקראה 'מועדון לאישה'. למדתי קוסמטיקה ואיפור כי חשבתי לתפוס שתי ציפורים במכה אחת ולרכוש שני מקצועות במסלול אחד.

למדת איפור בשני מקומות נפרדים, איך הגעת למסקנה שאת צריכה ללמוד שוב איפור, אצל ירין שחף?

כשלמדתי ב'מועדון לאישה' הרגשתי שלימודי האיפור הם ברמה מאוד נמוכה ורחוקים מאוד מהרמה בה רציתי להתמקצע. ידעתי שאני צריכה עוד כלים מקצועיים על מנת לעסוק באיפור בצורה רצינית וכך הגעתי ללימודים אצל ירין. שמעתי את השם 'ירין שחף' במשך שנים בתעשיה וידעתי שהוא מלמד בעצמו את השיעורים, החלטתי שאני רוצה ללמוד מהטוב ביותר. אפילו לא הגעתי לפגישה או לשיעור ניסיון בבית הספר, התקשרתי לבית הספר יום בהיר אחד, ענתה לי בחורה בשם שרית במחלקת השיווק של בית הספר. ביקשתי לשלם על קורס איפור ושאלתי מתי אוכל להתחיל ללמוד. שרית ניסתה לשכנע אותי להגיע לבית הספר, להתרשם משיעור ניסיון, להכיר מעט את האוירה אבל לא היה צורך, שילמתי בכרטיס אשראי בטלפון באותו רגע והתחלתי ללמוד עוד לפני שהגיע אלי קטלוג הלימודים של בית הספר בדואר.

איך הפכת לחלק מצוות המורים של בית הספר?

בזמנו, הקורס הבסיסי של בית הספר כלל גם את שלב איפור הבמה, קולנוע וטלויזיה. אחרי שסיימתי את הלימודים בקורס נרשמתי גם ללימודים במסלול ביוטי למתקדמים כך שביליתי כמה חודשים טובים בבית הספר וירין הכיר אותי במשך תקופה. באותו הזמן הגיעה פניה לבית הספר מתלמידה שביקשה שיעורי חיזוק פרטיים באנגלית. ירין שאל אותי אם אני מעוניינת והסכמתי. אחרי שהעברתי לה את השיעור, כנראה שהגיעו פידבקים חיוביים ממנה כי ירין הציע לי להצטרף לצוות ההדרכה של בית הספר.  באחד הימים המורה שהעבירה בזמנו את שיעורי הקוסמטיקה בבית הספר לא יכלה להגיע ללמד וירין, שידע שלמדתי גם קוסמטיקה, ביקש ממני להעביר את השיעור במקומה. כמובן שהסכמתי, ולאחר השיעור ביקשו ממני להחליף את אותה מורה באופן קבוע. כנראה שעשיתי עבודה טובה… כך התחלתי ללמד אצל ירין. במרוצת השנים נוספו לי שיעורים ונושאים שונים שאני מלמדת בבית הספר, כגון עיצוב גבות ושיעורים הקשורים גם לאיפור אפקטים מיוחדים.

בתור אשת משפחה ואמא לילדים, ספרי קצת איך הבחירה במקצוע כל כך דינאמי משתלבת עם הלו"ז של ניהול בית ומשפחה.

ראשית, אני מאוד אוהבת את העבודה באיפור ומאמינה שאפשר לגרום לכל מקצוע להשתלב בהצלחה עם גידול משפחה. תחום האיפור הוא מאוד מגוון, אני יכולה לקום בבוקר וללכת לאפר כלה, למחרת לצייר ציורי פנים לילדים, להעביר סדנא באיפור אישי ללקוחה פרטית או לבלות שבוע על סט של סרט מהבוקר עד הערב. השעות שלי כעצמאית הן מאוד גמישות ויש לי את האפשרות להתאים את העבודה לשעות הילדים, אם יש לי משהו חשוב לעשות עם הילדים אני יכולה לבחור לוותר על עבודה מסוימת. כעצמאית, אני בוחרת מתי ואיפה נוח לי לעבוד.

ספרי על עבודת איפור אחת הזכורה לך במיוחד, לחיוב או לשלילה.

וואו, עבדתי במשך השנים בהרבה הפקות מעניינות… היתה שנה אחת בה איפרתי את הבנות שהתחרו בתחרות 'מלכת היופי'. הבנות בתחרות צילמו קליפ עם להקת 'היי פייב' והצילומים ארכו כמה ימים, זו היתה חוויה כיפית במיוחד. במסגרת העבודה אצל ירין נשלחתי עם צוות מבית הספר לאפר את הבנות בתחרות 'נערת השנה' של מעריב לנוער. נסענו כולנו לאפר בתחרות שהתקיימה במלוון הרודס באילת, ובטיסה חזרה לאיזור המרכז (כל ההפקה טסה יחד בחזרה) דנה אינטרנשיונל (ששרה בתחרות) השתלטה על המיקרופון של הטייס ועשתה לנו הופעה פרטית כל הדרך חזרה לתל אביב.

ממה את נהנית במסגרת עבודת ההוראה בבית הספר?

אני מאוד מאוד אוהבת ללמד. אני נהנית כשהתלמידים יוצאים מהשיעור עמוסים בחומר חדש וידע טרי שלמדו. אני אוהבת לראות שאני מצליחה לגרום לתלמידים להבין ולהפנים את נושאי הלימוד שאני מעבירה, ולמרות שהשיעורים שלי ארוכים מאוד הם יושבים ומתעניינים.

מהן התכונות החשובות ביותר שאת חושבת שצריכות להיות לאמן איפור המעונין להתפתח בתחום ההו
ראה?

לדעתי, כל אמן איפור שרוצה ללמד צריך לעבור קורס בהדרכה. אני עברתי קורס הדרכה במסגרת הצבא, והדרכתי במשך כל שירותי הצבאי. חשוב מאוד ללמוד איך לבנות מערך שיעור, לעמוד מול כיתה בביטחון, לסגל סגנון דיבור נכון ומובן ולדעת איך להסביר תהליכים בצורה טובה תוך כדי עבודה. אני מכירה אישית כמה אמני איפור מדהימים שלא יודעים להסביר איך הם מבצעים את העבודה. כמובן שחשוב מאוד להיות אדם מאוד מאוד סבלני על מנת להיות מורה טוב.

איפה את רואה את עצמך מבחינה מקצועית בעוד עשר שנים?

אני מקווה מאוד להמשיך את דרכי בהוראת איפור, אני מאוד נהנית ממה שאני עושה כמורה. אני מקווה מאוד שתחום איפור הקולנוע יתפתח בעתיד בארץ, אשמח לראות את תחום האפקטים המיוחדים באיפור עובר שדרוג. כשזה יקרה, אשמח להיות שותפה לכך.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן