רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור על פי אמירה חברתית

זה קורה לעיתים קרובות,  שתלמידי קורס האיפור המקצועי, משתמשים בפלטפורמת הלימודים בבית הספר יחד עם הידע הטכני המקיף אותם ויוצרים איפור עם אמירה חברתית חדשה. אנחנו חושבים שזה חשוב ונפלא, לתת דרור ליצירתיות ובעיקר לתוכן אותו יוצק כל תלמיד אל עבודות האיפור שלו, כך שנוצרות עבודות איפור מרגשות ומעניינות.  רצינו לספר לכם על עבודת איפור ייחודית ומעניינת שנתקלנו בה  באחד מסיומי קורסי האיפור  בבית הספר.

אודיה אלקסלסי יצרה במסגרת השיעור "איפור על פי השראה" עבודה המתייחסת למעמדה של האישה. האישה כאובייקט, בעיות שונות וכואבות המוכרות לכולן. וכך היא מספרת

ספרי על ההשראה וההכנות לעבודת האיפור"

"כשהתבקשנו במהלך הקורס לבחור על השראה – גלי המורה לשיעור "השראות וסטיילינג,  סיפרה על הפרסומת ל"ישראל מתייבשת" הרעיון, לקחת נושא בעייתי וכואב וליצור ממנו פרסומת חשובה ומשפיעה. הפרסומת עשויה בויזואליות אסתטית, המעבירה את המסר הכואב בצורה יפיפייה.החלטתי לקחת נושא כואב ובעייתי נוסף והוא,  הבעיות שנשים נתקלות בהן ביום יום. הפרעות אכילה והטרדות מיניות. השלב השני בקורס היה ליצור לוח השראה לצילומי האיפור, בו תהייה סקיצה ורעיונות שונים שיעזרו לכל מאפר לגבש את הכוונה האיפורית של עבודתו. חיפוש אחר מרקמים וצבעים, מחקר אודות הנושא הנבחר. בבואי ליצור את לוח ההשראה שלי בדקתי סטטיסטיקות על הפרעות אכילה בקרב נשים ומצאתי נתונים מזעזעים… לדוגמא-שאחת מתוך 5 נשים מתמודדת עם הפרעות אכילה, שרק 10 אחוז מתוך כלל המתמודדים עם הפרעות אכילה הם גברים.מחקר שנערך ב1996 קבע שנשים מעדיפות להידרס ע"י משאית ולא להיות שמנות, סטטיסטיקות על הטרדות מיניות-רובן המחולט של המתלוננות על הטרדה מינית הן נשים. 1 מתוך 4 נערות עלולה להיפגע לפחות פעם אחת לפני גיל 18. תקיפה מינית של מתבגרים חלה בכל מקום, גם במקומות המוכרים לקורבן. המציאות שתקיפה מינית מתרחשת לרוב על ידי  מישהו המוכר לקורבן."

איך החלטת לשלב את המחקר שערכת בעבודת איפור?

"בעבודת האיפור שלי, החלטתי בעבודה עצמה רציתי ליצור מראה ילדותי, זאת בשל העובדה שהרבה מהתקיפות המיניות מתרחשות לפני גיל 18 יחד עם הפרעות אכילה שנוצרות בגיל ההתבגרות . שילוב בין שני הנושאים החשובים האלו הוביל אותי לעבודת האיפור."

מהם האלמנטים אותם בחרת לשלב בעבודה?

לדוגמנית תפרתי חזייה המסמלת את מעבר הילדה לאישה בן לילה בעקבות התקיפה. החזייה מקושטת בממתקים – הם אלו המרמזים על הפרעות האכילה, בשיער קלעתי צמות על מנת לתת רמז על גיל שהוא צעיר. באיפור החלטתי "לתפור" את השפתיים. השמירה על הסוד. הגוון הנבחר היה ורוד על מנת לשמור על איפור ביוטי אסתטי. את העיניים השארתי בגוונים בהירים ונקיים על מנת לתת דגש לשפתיים המהוות את מרכז העבודה. בנוסף הוספתי כפתורים בתור שרשרת,ועוד 2 כלי תפירה בשביל לשמור על הקונספט של סוד ושתיקה."

ספרי לנו קצת עלייך ועל לימודי האיפור בבית הספר

מאז שהייתי קטנה זה היה ברור שאתעסק בתחום האיפור. האיפור זה התרפיה שלי , ממש כמו שאנשים אוהבים חיות או מוסיקה. אני משתדלת לחשוב כל הזמן על ההשראה הבאה לעבודת האיפור הבאה שלי. כשאני מאפרת, אני גורמת לאנשים לחייך. חווית הלימודים ב"ירין שחף" הייתה מעשירה ומלמדת. לא בדקתי אף בית ספר אחר! כולם יודעים שבית הספר של ירין שחף הוא הטוב ביותר ולכן החלטתי ללמוד רק כאן. חווית הלימודים הייתה מדהימה, המדריכות מעניקות יחס אישי  ומקצועי, מה שהופך את הלימודים לשונים מכל מקום אחר. בנוסף אני מציירת, עושה תכשיטים, ציורי גוף ואפילו ציורים על קירות!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן