רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

הצלחה בעולם האיפור

בכתבה זו אני מעוניין להסביר על הסיבות שיהפכו מאפר למאפר מוצלח, העובד ומתפרנס יפה ממקצועו.

לעתים אנשים שסיימו קורס איפור, או לימודי איפור גבוהים, לא מבינים מדוע הצלחתם בקורס, אינה מתרגמת מיידית, גם להצלחה פיננסית.

מאפרים צריכים לזכור: יחסי אנוש מעולים, נימוס, אמפטיה ותקשורת חיובית, הם הבסיס להצלחה!!

אחד העקרונות שקבעתי לעצמי, בתקופה בה החלטתי לפתוח את בית הספר לאיפור, היה שאלמד איפור כמובן, אבל בין השיעורים, בקורס האיפור,אשלב כל הזמן טיפים שיווקים כיצד להפוך את תחביב האיפור לפרנסה.

תלמידיי, לאורך השנים יכולים להעיד, שבקורס האיפור אותו אני מלמד, אני שוזר המון טיפים הקשורים ליחסי לקוח-מאפר, התנהגות נכונה במצבי לחץ, טיפול בהתנגדויות מצד לקוחות ועוד.

דוגמא מעולם איפור הכלות: כשאני מאפר כלה, יש לי אחריות לא רק ליופיו של האיפור, אלא, בעיקר לעמידותו! בישראל, רוב הכלות מתאפרות בשעה 14:00 או 15:00, וכולם מצפים שהאיפור יחזיק מעמד עד לשעות הקטנות של הלילה. השוני הכללי בין איפור כלות לאיפור לצילומים, הוא שבצילומים המאפר נשאר עם הדוגמנית כל זמן הצילומים, והוא יכול לתקן, להוסיף ולטפל באיפור בהתאם לצורך. אין הדבר דומה באיפור כלות. אנו מאפרים כלה בשעות הצהריים והמאפר אינו צמוד אליה לתיקונים במשך הערב. עובדה זו מחייבת  אותנו לחשוב ולעשות פעילויות איפוריות שייגרמו לאיפור לשרוד שעות ארוכות, ללא התערבות. אחת מהפעולות האלה, הינה להקפיד על בסיס האיפור ובמיוחד לא לחסוך בפודרה, או טלק, כי הם האחראיים להישרדותו הארוכה של האיפור. אבל, כלה שאינה מורגלת באיפור, ובוודאי שלא באיפור ערב, יכולה לחשוש שבסיס האיפור נראה כבד מדיי.

עלינו כמאפרים להסביר מראש, לפני תחילת מלאכת האיפור, שבסיס איפור זה, הנראה כבד בתחילה, נספג, אך הוא זה שמבטיח את הישרדותו הארוכה של האיפור.

הסוד הוא בקומוניקציה נכונה, וביטול חששות מראש. זכרו, כבר לפני מלאכת האיפור אימרו לכלה: " יכול להיות שבתחילה תרגישי שבסיס האיפור מעט כבד מדי, אל תחששי, הבסיס הזה בעוד שעה אן שעתיים, ייראה הרבה יותר טבעי, אך הוא זה שאחראי להישרדותו הארוכה של האיפור במהלך הערב".

כל כלה תשמח  לדעת שהמאפר שלה לא חושב רק על יופיו הרגעי של האיפור, אלא נותן את דעתו גם לזמן הארוך שבו האיפור צריך להישאר.

דוגמא מעולם הטלוויזיה: בעבר איפרתי לסדרה טלביזיונית, בה הייתי צריך ליצור איפור הזקנה, על פניה של שחקנית. לשחקנית, שהייתה והינה יפהפה זוהרת, היה מאוד קשה לקבל את העובדה,

שהיא יושבת מול המראה ורואה את עצמה מזדקנת ומתקמטת. הרגשתי, שהיא כל הזמן מנסה לגרום לי לעשות את האיפור פחות מבוגר, פחות מקומט ופחות נפול. אם הייתי נענה לה, הייתי ממש מחטיא את המטרה.

בסדרה היא הייתה אמורה להיראות בת 72 ולא בת 50….! אם כל הרצון שלי לשמור על יחסים תקינים עם השחקנית, לא לפגוע בה ולא להעליב אותה. הייתי חייב לעמת אותה מול המציאות. המציאות היא שהיא לקחה על עצמה,

כשחקנית דמות של אישה בשנות ה 70 לחייה! אבל ממני היא מבקשת לעשות איפור הרבה יותר… צעיר, מה שכמובן לא נראה אמין. החלטתי לא "לריב" איתה ועשיתי את הפעולה הבאה: כל בוקר היינו נפגשים בשעה 07:00 לתחילת האיפור.

ביום שלפניי, ביקשתי ממנה לבוא למחרת, מוקדם יותר, בשעה 06:00. כשהיא הגיעה, איפרתי אותה איפור יופי מהמם, שמאוד החמיא ליופייה. תוך כדיי האיפור, היא שאלה בפליאה- "מה זה? זה לא האיפור איתו אני צריכה להצטלם. " עניתי: "נכון!

אבל זהו האיפור שאני הכי אוהב לעשות לך! זהו האיפור בו את נראית במיטבך… רציתי להראות לך שאני יכול לעשות אותך גם יפהפייה זוהרת… אני מרגיש שאני עושה לך את איפורי ההזקנה, את לא שלמה איתם. זכרי, אני האדם היחיד, כאן בהפקה שיכול לגרום לך להיראות בדיוק, כמו שהבמאי רוצה שתראי…ואני מבין כמה קשה לך לשבת מול המראה ולראות את עצמך מזדקנת… אז, בואי נעבור את ההפקה הזו בשלום, תני לי לאפר כמו שאני חושב לנכון, ואני מבטיח לך שלצילומים הבאים שנעשה יחד, בסדרה אחרת ובתפקיד אחר- אני אעשה לך איפור מהמם, כמו שאת נראית איתו כעת!"

מאותו רגע, הפכנו לחברים הכי טובים, ואני יכולתי לעשות איפור, כמו שאני צריך לעשות: מדויק, אמין ואותנטי ולגרום לאיש הכי חשוב על הסט, לבימאי, להיות מרוצה!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן