רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור במה לאופרה הישראלית

מחלקת האיפור באופרה מלאה באנרגיות של צבע ועשייה. המחלקה מונה מספר רב של  מאפרים המחולקים על פי וותק. המאפרים  הראשים  אחראים על הסולנים, שאר המאפרים אחראים על הניצבים ושאר השחקנים. לעיתים אופרה מונה כ300 שחקנים ! תארו לכם את ההתרגשות מאחורי הקלעים…

איפור במה לאופרה הינו אמנות של ממש, לעיתים נדרשים המאפרים ליצור דמויות שאינן תואמות כלל לדמות השחקן. באופרה הסולנים נבחרים על פי איכות קולם. לא תמיד המראה החיצוני של הסולן תואם את הדמות אותה הוא מגלם. סולנים באופרה נבחרים על פי  כישרון ווקלי, לעומת סרטי קולנוע בהם המראה החיצוני של השחקן הינו שיקול משמעותי בליהוק הדמות.

על צוות ההלבשה והאיפור מוטלת משימה חשובה ליצור את הדמות המתבקשת, על פי הסצנה והמחזה. לעיתים  נעשה שינוי קיצוני במראה דמותו המקורי של  הסולן או השחקן.

מאפר המתמחה האיפור במה לז'אנר זה, חייב להיות מיומן ביצירת דמויות שונות כל פעם מחדש, החל מדמויות תקופתיות של ימי הביניים ועד ליצירת דמויות פנטסיה שאינן קיימות כלל… נשים הופכות לגברים ולהפך, האיפור הינו דינמי ומשתנה ללא הפסק.

בין הסצנות השונות הסולנים משנים את דמותם, כך שצוות שלם הכולל: מלבישה, מאפר ומעצב שיער (לרוב המאפר מבצע את הלבשת הפאה על ראש הסולן), עובדים במהירות על מנת ליצור את הדמות הבאה, דמות שעשויה להשתנות לדמות חדשה לגמרי.

המאפרים באופרה, חוקרים אודות הדמות אותם הם צריכים ליצור. מחקר מעמיק אודות הלבוש, השיער, האיפור, סגנון חייה של הדמות בהתאמה לתקופה בה היא חיה ועוד. אין ספק שהתרגשות רבה, אדרנלין ודמיון הם מנת חלקם של המאפרים בתחום זה. נדרשת מיומנות ומקצועיות רבה ליצירת דמויות מורכבות ומגוונות.

קורסי ההמשך בבית הספר הגבוה למקצועות האיפור "ירין שחף" מכילים שיעורי התמחות באיפור לבמה ופנטסיה. טכניקות עשירות ומגוונות ליצירת דמויות המשלבות איפור ביוטי יחד עם פנטסיה, יצירת קרחת, מיומנות חבישת פאות ועוד!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן