רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

בריז'יט בארדו אייקון איפור בלתי נשכח

לא פעם אתם נתקלים במודעת איפור או הפקת אופנה, המעוררת בליבכם סערה. את מרכז התמונה תופסת דמות הדוגמנית. הדמות שמשדרת כח ומבט בלתי נשכח, מבט המעורר השראה. בריז'יט בארדו הייתה בדיוק כזו.

מול מרלין מונרו האגדית עם המבט המצועף והאייליינר שעשה היסטוריה, גדלה לה דמות נשית שכבשה את שערי המגזינים עם האייליינר והליפסטיק האופייניים לתקופה אך עם מסר מעט  שונה.

בריז'יט בארדו, הטמיעה מושג חדש ליופי ונשיות. יחד עם ביטחון עצמי וכח היוותה אייקון ליוצרים רבים וכך היא זכורה לנו עד עצם היום הזה.איפור העיניים שהיה אופייני לתקופת הסיקסטיז, התווסף ערך מוסף של מראה מעושן ומודגש.העיניים כבר לא היו מסתוריות כשל מרלין מונרו, הם שידרו משהו חדש, כזה המותיר חותם בלב תעשיית האופנה, הבידור ומשמעות חדשה נוספה למושג "הדיווה".

בריז'יט בארדו, שנולדה ב-1934, הופיעה כבר בגיל 16 על מגזין האופנה הנחשק "אל". בגיל 18, נישאה והחלה להופיע בסרטים שנחשבו שערורייתיים. מה היה בה? מהו הכח המהפנט שהיה בדמותה אותו מנסים לשחזר בהפקות אופנה רבות עד היום? בעידן השמרני של שנות השישים הייתה בריז'יט בארדו למשוחררת מינית עם רוח בתולית. היא הסעירה את צרפת כשהשתתפה בסרט "כשאלוהים ברא את האישה" ובן לילה נולדה לה פרובוקציה נשית צרפתית. את נישואיה הראשונים לבמאי הסרטים רוז'ה ואדים סיימה  ב-1957 התגרשה וכבר ב-1959 נישאה לשחקן ז'אק שארייה. בארדו השתתפה בלא פחות מחמישים סרטים, זכתה לשבחים ונהנתה ממוניטין של סמל צרפתי לאומי. בנוסף, שימשה כאובייקט לציוריו של אנדי וורהול ואף זכתה להיות ה"מוזה" בפסלו של אלאן גורדון.

חייה הפרטיים בתקופה זו היו סוערים, והיא החליפה בעלים ומאהבים. נטען כי בין מאהביה הרבים היו גם  וורן ביטי, ז'אן פול בלמונדו , מרלון ברנדון, שון קונרי, מיק ג'אגר ועוד, היא נישאה והתגרשה 3 פעמים, בין השאר לשחקן ז'אק שארייה, אבי בנה היחיד ולמיליונר הגרמני גינטר זאקס. בשנת 1992 נישאה לפעיל הימין הצרפתי ברנאר ד'אורמאל.

עם השנים וההצלחה החליטה בארדו לפרוש מאור הזרקורים אל חיי בדידות. אהבתה האינסופית לבעלי חיים, למענם היא נלחמת עד עצם היום הזה, מובילה אותה מדי פעם אל מרכז העניינים שוב.למרות פרישתה, את מראה הנערה עם שיער בלונדיני נצחי ועיניים המשוחות באייליינר הנראה מעט מעושן לא ניתן לשכוח. מעבר לאיפור האופנתי, התווסף לו המבט הישיר וחסר הבושה שהפך את דמותה לאייקון תרבותי, המסמל את הנשים של שנות השישים ברבדים מגוונים: איפור, סרטים, שיער ובעיקר אמירה חזקה על נשיות שמצאה מקום בזיכרון של כלל הציבור.לא פעם אנו נתקלים במישהי שבדיוק מזכירה לנו את בריז'ט בארדו, עם אלמנטים חיצוניים מובהקים, כמו סוג הלוק והאיפור.לא פעם אנו מתבקשים ליצור הפקה שתדמה או תשאיר בחלל החדר את האווירה של ברז'יט בארדו.

ומה ירין שחף אומר על זה? שנות השישים אמנם היו אופייניות בלוק ה"איילינר", אך בשונה ממרלין מונרו, המראה שאפיין את ברז'יט בארדו היו דוקא הריסים. בריז'יט בארדו הייתה מדביקה ריסים מלאכותיות שלמות ואף מעבה אותם, עם שכבות של מסקרה דביקה ולא מופרדת, מה שיצר עיניים "מעושנות" וכוחניות. הריסים והמסקרה יצרו צל שנראה כאיפור מעושן, לעומת מרלין  מונרו שהייתה ידועה באיילינר שיצר מראה מצועף ומסתורי.

כעת זה בדיוק הזמן לחשוב על הלוק הנבחר הבא… האם תרצו ליצור מראה עיניים דרמתי, המבוסס על איילינר בלתי נשכח? או אולי לשלב כמה סגנונות כשכל סגנון יותאם מחדש למראה המנצח?

במת האיפור פתוחה בפניכם ליצירות והפקות בלתי נשכחות!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן