רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מאפרת החודש

מתי למדת איפור, ולמה בחרת דווקא בלימודים אצל ירין שחף?

"את קורס ירין שחף PRO סיימתי בשנת 2007, את קורס ההמשך לקבלת תעודת ה"מאסטר" סיימתי בשנת 2009. גם בחיפוש אחר קורס ביוטי וגם בחיפוש אחר לימודי ההמשך לקורס המאסטר עשיתי סקר שוק נרחב מאוד בקרב הרבה בתי ספר בארץ.  היה חשוב לי לדעת בדיוק מה אני מקבלת עבור התשלום על הקורסים בכל מה שקשור לכמות השיעורים, רמת הלימודים, הכלים המקצועיים והשם מאחורי בית הספר. אחרי שסיימתי את הקורס הראשון אצל ירין כבר ידעתי עם מי יש לי עסק והיה פשוט יותר לקבל החלטה לגבי קורסי ההמשך".

למה בחרת בלימודי איפור?

"שאלה טובה!" אומרת קסניה וצוחקת צחוק מתגלגל  "האמת היא שתמיד הייתי מאוד מחוברת למקצועות יצירתיים ובתיכון למדתי במגמת אומנות ותיאטרון. לקראת בחינת הבגרות בתיאטרון מצאתי את עצמי מתפקדת כמאפרת של ההפקה התיכונית שהיתה מן הסתם דלת תקציב. מעבר להנאה הרבה ששאבתי מעבודת האיפור קיבלתי גם המון מחמאות מאנשים שאמרו לי שבטח יום אחד אהיה מאפרת גדולה. כשהגיע הזמן לבחור תחום לימודים אמרתי לעצמי שאני רוצה לבחון את תחום האיפור כאופציה לקריירה שאהנה ממנה. בזמן לימודי האיפור התאהבתי לגמרי בתחום, אחרי הלימודים בקורס הראשון גם התחלתי לעבוד ולקבל פידבקים חיוביים מאוד על איפור שעשיתי, כך התקבלה ההחלטה להמשיך ללימודי "מאסטר" והשאר, הסטוריה…".

איך הגעת לאיפור בתכניות טלויזיה?

"אחרי שסיימתי בהצטיינות את מסלול "מאסטר", גלי גרינפלד דרייר (מנהלת סוכנות המאפרים ב"ירין שחף") מאוד פרגנה לי, צרפה אותי לסוכנות והתחילה לשלוח אותי לכל מיני הפקות, חלקן בתשלום וחלקן בחינםבמטרה לצבור ניסיון בתחום ולהכיר אנשים בתעשיה. במסגרת סוכנות המאפרים נשלחתי לסטאג' בתכנית של אברי גלעד. בסטאג' הכרתי המון אנשים שעבדו בהפקה של תכנית הבוקר ובהפקות אחרות, ויצא כך שרוב האנשים שעבדו איתי בתכנית של אברי היו אותם אנשים שעבדו בזמנו על ההפקה של התכנית "אחד נגד 100". עקב הכימיה הטובה שנוצרה בעבודה במסגרת הסטאג', הוזמנתי לעבודה גם על הסט של "אחד נגד 100".

איך התכוננת ליום הראשון בעבודה שלך בתכנית טלויזיה?

"האמת היא שלפני היום שראשון שלי בסטאג' ממש הפחידו אותי. סיפרו לי סיפורי זוועה על ניצול ויחס לא מפרגן, והייתי די בסטרס מכל העניין. אחרי שסיכמתי עם גלי את תנאי הסטאג' והסכמתי לקבל על עצמי את העבודה, החלטתי להגיע באנרגיות חיוביות עד כמה שניתן ולא להתייחס לכל מה ששמעתי – גם ככה כבר הסכמתי לקבל את העבודה ולא הייתי מבריזה בעקבות הפחדות. לשמחתי הרבה, כשהגעתי ביום הראשון גיליתי שכל הסיפורים היו אגדות… קיבלתי יחס מפרגן ומהמם. הסבירו לי בדיוק מה עלי לעשות ו"מי נגד מי", והיה עונג צרוף מההתחלה ועד הסוף"

מה החלק הכי מהנה בעבודה בתכנית טלויזיה?

"החלק האהוב עלי בעבודה בתכנית היה האנשים שפגשתי. שלא כמו בהפקת אופנה או בצילומים המתוכננים מראש, בטלויזיה את לא יודעת את מי את הולכת לאפר היום. במסגרת העבודה בתכנית הבוקר וגם ב"אחד נגד 100" יצא לי לפגוש טיפוסים מעניינים שלא הייתי פוגשת בשום סיטואציה אחרת. שיחות  החולין של כמה דקות במהלך האיפור, והאינטראקציה עם הטיפוסים המעניינים שיצא לי לפגוש במהלך העבודה הן ההנאות הגדולות בשבילי"

מה החלק הכי פחות מהנה בעבודה בתכנית טלויזיה?

"בשבילי החלק הכי פחות מהנה היה העבודה תחת לחץ והעובדה שאת עובדת עבור קונספט של מישהו אחר ורוב הזמן אין לך הרבה שליטה על אופי העבודה. בניגוד לעבודה בהפקה שאת יוזמת, בעבודה בטלויזיה יש בדרך כלל חוקים שיש לעקוב אחריהם וחשוב להגיע בראש מאוד פתוח ובגישה חיובית"

מה חשוב שיהיה בתיק איפור של מאפרת בטלויזיה?

"זה מאוד תלוי בהפקה בה את עובדת. ישנן הפקות שמספקות לך את חומרי האיפור וישנן הפקות שבהן תצטרכי להביא איתך את החומרים שלך, אבל בכל מקרה הכי חשוב לא להיתפס לא מוכנה. אני תמיד מגיעה מצויידת בהרבה ספוגיות ופאפים, שקריטיים לעבודה בטלויזיה. אני תמיד מגיעה לעבודת איפור בטלויזיה מצויידת בכמה וכמה פאפים, וגם מספר מברשות שפתיים כדי לשמור על רמת הגיינה גבוהה. עוד אלמנט חשוב בעבודה על סט הוא הארגון והסדר – חשוב שתדעי בדיוק איפה כל דבר נמצא ושתוכלי לשלוף מוצרים שאת צריכה בלי לחפש אותם שעות, הכל צריך להיות נגיש ומוכן. חשוב מאוד גם להצטייד במברשות שלך, שאת מכירה ויודעת להוציא מהן את המיטב ובכלל – אם יש מוצר שאת אוהבת ויודעת לעבוד איתו טוב במיוחד, הביאי אותו איתך ואל תסמכי רק על כך שידאגו לך"

תני טיפ למאפרת מתחילה שמגיעה לעבודה בתכנית טלויזיה

"ברגע שהסכמת לעשות עבודה מסויימת (אחרי ששקלת אם היא משתלמת או לא, מכל הבחינות) חשוב שתבואי בגישה חיובית ובראש טוב. מהניסיון שלי את אף פעם לא יכולה לדעת איזו דלת תיפתח בפנייך בעקבות עבודה שעשית ותמיד חשוב שיזכרו אותך לחיוב".

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן