רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור מעושן – אין גבולות ליופי…

איפור מעושן – הדומיננטיות מובטחת

טכניקת איפור מעושן נלמדת ביסודיות בבית ספר לאיפור ירין שחף. נשמח לתרום מהידע והניסיון. איפור מעושן מאופיין בעיניים מאופרות חזק וכהה ובמבט מעושן וערפילי. כשנתקלים בו, מבינים מיד מדוע סגנון זה זכה בשם איפור מעושן או smoke eyes. מדובר באיפור חסר גבולות ומתפשט, שלא ברור בדיוק היכן הוא מסתיים. הוא מתחיל בריכוז צללית כבדה וכהה קרוב לעין, שמיטשטשת ומתערפלת ככל שהיא מתרחקת ונמשכת כלפי מעלה בזווית החיצונית של העין. האפקט הנוצר מזכיר עשן או ערפל ומכאן נולד התואר "מעושן".

סגנון האיפור האפל הזה מתאים ביותר לחורף, וניצניו מתחילים כבר בסתיו, בהתאמה למזג האוויר המעונן. כשהעננים הראשונים מופיעים בשמיים, זה הזמן להיפרד מצלליות הקיץ הבהירות ולדבוק בגוונים הכהים – אפור, שחור, חום וסגול. לילה חורפי ועננים כהים מהווים תפאורה הולמת לפנים המאופרות בסגנון איפור מעושן. לפנים כאלה יש אמירה –  וכולם יקשיבו להן!

 

איפור עם עבר, הווה ועתיד

איפור מעושן הוא איפור מתפתח. ימיו הראשונים מחזירים אותנו אל שנות העשרים של המאה הקודמת ואל תמונות הנשים המסתוריות והאלגנטיות, שעיניהן משוחות באיפור כבד וכהה. זו הייתה רק תחילת הדרך, ומאז האיפור הכבד בגלגל העין עבר גלגולים שונים עד למתכונת שנות האלפיים שלו. בגרסתו הבסיסית הכוללת צללית כהה, איפור מעושן אינו מחמיא לכל עין. כיוון שהוא יוצר אשליה של עומק, הוא עלול שלא להתאים לנשים בעלות גלגל עין שקוע ממילא. עם זאת, בפיתוחים המודרניים שלו הוא יכול להתאים לכל מבנה פנים ועיניים. כיום ניתן לבחור בין וריאציות ופיתוחים שונים של איפור מעושן – הוא יכול להופיע בצבעים כהים ודרמטיים אך גם בגוונים עדינים יותר, וכמו כן ניתן לעצבו בצורה עגולה או מלוכסנת. אחד הפיתוחים הפופולאריים הינו בחירת גוון כלשהו המחמיא לאישה – בהיר או כהה, צבעוני או אפור-שחור – ריכוזו באזור גלגל העין והתפשטותו מעלה לכיוון עצם הגבה. האפקט המעושן יכול להיווצר בכל גוון, וכך כל אישה יכולה ליהנות ממנו.

מי יודע מה עוד צופן לנו העתיד במסגרת האיפור המסתורי הזה… ?!

ככה יוצרים את הלוק הייחודי – גם את יכולה…

איפור מעושן נחשב לאחד המורכבים. עם זאת, אם תעקבו צעד צעד אחר הנחיותינו, תגיעו לתוצאה נחשקת ומעושנת להפליא. כאמור, העיקרון הינו שימוש בצללית בגוון אהוב, רצוי כהה, שהולכת ומתבהרת ככל שהיא מתרחקת מהעין. שחור ולבן הן זוג צלליות שהשוני ביניהם יוצר את האפקט הדרמטי ולכן צבעים אלו עדיפים על צלליות פסטליות רכות. כמו כן, יש ליצור ניגוד בין האיפור הכהה בעיניים לאיפור חיוור ונקי של השפתיים. שפתיים בהירות בגוון טבעי לא יגנבו את ההצגה מהעיניים, שהינן ללא ספק השחקניות הראשיות בהצגה הזאת.

בבית ספר לאיפור ירין שחף אנו מלמדים את השלבים הבאים בדרך אל הלוק המעושן:

  • השלב הראשון והחשוב ביצירת איפור מעושן מושלם הינו הכנת בסיס איכותי של משטח העין על ידי מריחת קרם לחות בכמות נדיבה, מריחת מייק אפ או קונסילר על כל השטח של העפעף, מקו הריסים עד עצם הגבה, ופידור קל  בפודרה בגוון לבן מט.
  • מורחים צללית בהירה (לבן או שמנת) על עצם הגבה וכן בזווית הפנימית של העין.
  • מורחים צללית כהה בריכוז גבוה על כל משטח העפעף מבלי לחרוג עם הצבע מעל שקע הבננה.
  • מתחילים לטשטש את גבולות הצבע הכהה בעזרת מברשת פלאף רחבה עד שהגבולות מיטשטשים ונוצר מיזוג מושלם במעבר בין הצבע הכהה לבהיר. את הטשטוש בזווית החיצונית של העין ניתן לבצע בצורה מעוגלת או זוויתית.
  • מניחים קו צללית שחורה בקו הריסים התחתון ותוחמים את העיניים בעיפרון שחור.
  • מורחים מסקרה בכמות מכובדת להארכת ועיבוי הריסים.
  • מסיימים במריחת סומק בגוון ורדרד על עצמות הלחיים ומריחת השפתיים בשפתון או גלוס בגוון טבעי.

כל שנותר לנו להציע הוא – השלימי את המראה המעושן בעזרת ביגוד תואם, וצאי מהבית מסתורית ומושכת מתמיד. עם מראה כזה מצפה לך ערב מיוחד במינו, כי כמו שאומרים – אין עשן בלי אש!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן