רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור יפני – פנים של בובה, נפש של אמנית

מתחילים מהמקורות….

מתוקף היותנו בית ספר, נתחיל בהיסטוריה. המקור לאיפור יפני הן הגיישות – מארחות יפניות מסורתיות, אשר התחילו להופיע במאה ה-18. הפירוש המילולי של השם "גיישה" הוא אשת אמנות. כינוי זה מתייחס לכך שחלק מרכזי בתפקידה של המארחת הוא בידור האורחים שלה במגוון אמנויות מכל הסוגים, כמו שירה, ריקוד, שליטה באמנות השיחה, נגינה על כלים מסורתיים, קיום טקס התה המפורסם ועוד.

למרות שכל גיישה שונה מרעותה, הגיישות מתהדרות במראה ייחודי מאוד, שאי אפשר להתעלם ממנו. הן תמיד לבושות בקימונו צבעוני ומרהיב, חוגרות "אובי" משלים (חגורה מיוחדת לקימונו), וכמובן מאופרות ומסורקות בקפידה רבה, כיאה למקצועניות. איפור הגיישות כולל צביעת הפנים בלבן, הדגשת השפתיים בצבע אדום עז, ואיפור העיניים והגבות בגווני שחור ואדום. איפור זה יוצר מראה מאוד עדין ומיוחד, אשר נחשב ביפן לפסגת העידון והאסתטיקה.

 

איפור יפני כיום – כבר לא בובות חרסינה

איפור פנים יפני מודרני, כאמור, שואב השראה רבה מהתרבות היפנית המסורתית, ובפרט מעולם הגיישות. היפנים מעניקים חשיבות רבה לאסתטיקה והרמוניה בכל תחומי החיים. נדיר כיום לפגוש אישה יפנית, שאינה מאופרת ולבושה בקפדנות ובתיאום מושלם.

למרות זאת, בין האיפור היפני המודרני לבין האיפור המסורתי של הגיישות יש הבדל מרכזי אחד – בעוד שהגיישות מאופרות כדי לבדל אותן מן השאר, ולמשוך אליהן תשומת לב, האישה היפנית הממוצעת אמנם משקיעה רבות באיפור, אך עם זאת דואגת שהוא יהיה קליל, עדין וטבעי מאוד.

בבחירת המייק-אפ, בחורה יפנית תמיד תעדיף מייק-אפ בהיר ולבנבן, מפני שפנים בהירות מסמלות ביפן השתייכות למעמד גבוה. הגבות באיפור יפני תמיד מעוצבות ומשורטטות בקפידה, ולצורך איפור עיניים בדרך כלל נעשה שימוש באייליינר ולעיתים גם בצללית בהירה. היפנית תמיד תעדיף שפתון ורוד או אדום, אשר ידגיש את היופי המצוי בפניה, ועדיין ישמור על מראה טבעי.

 

להיראות כמו מארחת מהחלומות – קורס מזורז

איפור יפני מרתק רבים בעולם אופנות האיפור. מדי שנה מועברים קורסי איפור רבים, המלמדים כיצד ליצור מראה בהשראת הגיישות. אם גם את חולמת להיראות כמו מארחת-אמנית מקסימה, קבלי מספר טיפים באדיבות קורס האיפור היפני שלנו בבית ספר לאיפור ירין שחף :

  1. ראשית, חשוב מאוד לנקות את הפנים עם סבון המיועד לכך, וזאת כדי לוודא שהאיפור 'ישב' על הפנים בצורה אחידה ויפה.
  2. התחילי למרוח מייק-אפ נוזלי ממרכז פנייך כלפי חוץ. כדי לשוות לפנייך גוון בהיר יותר (כנהוג אצל היפניות), השתמשי במייק-אפ בהיר יותר מהגוון הטבעי של עורך.
  3. פדרי את כל הפנים בפודרה לבנה או שקופה – כך תוודאי שהאיפור יחזיק מעמד לאורך זמן.
  4. אם הגבות שלך בהירות – הדגישי אותן באמצעות עיפרון גבות חום או שחור.
  5. מרחי אייליינר שחור על העפעף. התחילי בקו דקיק בחלק הקרוב לאף, והרחיבי אותו ככל שתתקדמי החוצה – ליצירת מראה מוארך של העין.
  6. מרחי את העפעף בצלליות בגוון צהוב בפנים העין, וכתום או אדמדם בעצם הגבה ובחלק החיצוני של העפעף. הקפידי לטשטש את המעבר בין הצלליות, כדי לשמור על זרימה הרמונית של הצבעים.
  7. מרחי שכבה נדיבה של מסקרה שחורה על הריסים.
  8. הדגישי מעט את עצמות הלחיים בעזרת סומק קליל בגוון חום בהיר.
  9. לסיום – משחי את שפתייך בשפתון עדין בצבע טבעי.

 

ועכשיו, צאי אל העולם, והראי לכולם יופי מהו, כמו שרק גיישה יכולה….!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן