רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

ואת המברשות כבר ניקיתם?

אין כמו חג הפסח, שיותר מכל מסמל אווירה של ניקיונות, כדי להתייחס גם למברשות האיפור שלנו. איך עושים את זה הכי נכון?

אין ספק כי מברשת איפור טובה נחשבת להשקעה ארוכת טווח,  מברשות איפור איכותיות עולות לא מעט כסף ודורשות תחזוקה יומיומית ונכונה כדי לשרוד במצב טוב ולאורך זמן. זה לא רק נושא ההיגיינה, זו לא רק תקופת הקורונה, אלא מדובר בעניין פונקציונלי לשמו: רק מברשת איפור נקייה, תהיה מסוגל למרוח את מוצרי האיפור כמו שצריך על העור ואם לומר זאת ההיפך: מברשות איפור מלוכלכות הן מחוספסות למגע ויותר מכך עלולות לגרום לאיפור להיראות כמו כתמי צבע על עור הפנים, מבלי להיכנס בכלל לנושא הבריאותי ולסכנה ממחלות שיכולות לעבור בשימוש ציבורי, או ל"צרות" אחרות (כמו בקטריות ו/או פטריות) שיכולות התפתח על המברשות עצמן

עבור מאפרים מקצועיים רבים, מתחלקת מלאכת ניקוי המברשות לשניים, תלוי בסיטואציה ובמיקום:

בשטח, בין מאופר/ת למאופר/ת:

קיימים נוזלי ניקוי רבים למברשות, חלקם מגיעים במיכל ספריי המשמש להתזה על שיער המברשת עצמה וחלקם מגיעים בצורת נוזל אותו יש לשפוך לתוך כוסית ולטבול בו את שיער המברשת. כך או כך, מדובר בנוזלים נדיפים שמבצעים עבודת חיטוי מיידית למברשת עצמה ומתנדפים ממנה תוך כמה דקות, כשהם מותירים את מברשת איפור נטולת חיידקים וגם יבשה ומוכנה לשימוש תוך זמן קצר.

אלכוהול רגיל (בריכוז 70%)  או כל ספריי לניקוי מברשות: 
עושים עבודת חיטוי בהתזה או בטבילה. חשוב להבין כי ברוב המקרים חומרי החיטוי הללו "הורגים" את החיידקים בלבד אך לא מיועדים (וגם לא יצליחו) להסיר כתמי צבע ממברשות האיפור. במילים אחרות: ניתן יהיה לחטא מברשת איפור שנותרו עליה שאריות מייקאפ או צללית/סומק בגוון עז, אך קשה יותר יהיה להסיר את שאריות הצבע מאותה מברשת.

מנקה ומחטא מכחולים של עופרה לרכישה אונליין
תרסיס לניקוי וחיטוי מכחולים לרכישה אונליין

אלכוהול רפואי בריכוז 95% או בנזין לבן:
הכירו את האלכוהול הרפואי המשמש לחיטוי וגם לניקוי והכירו את הבנזין הלבן – חומר חיטוי רפואי (לא מדובר בבנזין שנמכר בתחנות דלק חלילה…) . כל אחד מהם בנפרד מסוגל לעשות עבודת חיטוי למברשות (בהתזה או בטבילה) ובנוסף לכל אחד מהם יש את היכולת לנקות שאריות צבע ממברשות איפור בטבילה קצרה מאד. במילים אחרות: שופכים מעט מהחומר לתוך כוסית, טובלים את ראש המברשת לכמה שניות מוציאים ומשפשפים קלות במגבת נייר או טישו – והתוצאה מושלמת: המברשת גם עוברת חיטוי ובנוסף שאריות הצבע שהיו עליה נעלמות כלא היו וכל זה בקלות רבה. תוך שניות מועטות גם חומר החיטוי מתנדף ממנה ומותיר אותה יבשה ונטולת ריחות אלכוהולים למיניהם.

לקולקציית המכחולים שלנו לחצו כאן

ניקיון יסודי יותר של מברשות האיפור  (בבית)

רוב המאפרים נוהגים לחפוף אחת לשבועיים את  כל המברשות שהיו בשימוש, עם סבון נוזלי, שמפו או סבון מוצק לפנים או לידיים. סבון נוסף שנמצא בשימוש פופולארי הינו נוזל לניקוי כלים מסוג פיירי (המכיל מסיר שומנים בריכוז גבוה ולכן יעיל מאד בהסרת עודפי לכלוך ממברשות)

איך חופפים?  מרטיבים את  סיבי המברשת מתחת למי ברז זורמים ובתנועות מעגליות על כף היד חופפים את השיער בעדינות. ניתן גם להיעזר במשטח מיוחד לניקוי מברשות שמאפשר קירצוף ומכיל  בליטות וזיזים (ממש כמו קרש הכביסה של פעם..). חוזרים על הפעולה עד שהמברשת חוזרת לצבע המקורי שלה. סוחטים בעדינות ומניחים לייבוש

איך מייבשים מברשות איפור לאחר חפיפה?

  • ניתן להניח את המברשות לייבוש כשהראש שלהן נמצא באוויר על מנת שכל היקף המברשת יתייבש באופן אחיד ושווה ולא רק החלק העליון.
  • ניתן להיעזר במתקנים לייבוש מברשות שנמכרים בחנויות (אך אלה מתאימים לרוב למספר מצומצם בלבד של מברשות ופחות רלוונטיים כשיש מספר מברשות רב הדורש ייבוש)
  • הדרך האידאלית היא להניח את המברשות לייבוש על גבי מגבת באוויר הפתוח (במרפסת אם אפשר, ואם לא, אז בכל חדר אחר) ולאחר יום/חצי יום, תלוי במזג האוויר, פשוט להפוך את המברשות לצד השני (ממש כמו שהופכים נקניקיות על מנגל…) על מנת שגם הצד השני שלהן יתייבש.

מה לא לעשות?

  • לא לייבש מברשות באמצעות פן, האוויר החם ממיס את הדבק שנמצא בתוך ידית המברשת ומאגד את השערות שלה, מה שעלול להוביל לנשירת שיערות של המברשת ולבלאי מוקדם שלה.
  • לא לייבש מברשות ב"עמידה" בתוך כוס – המים שנותרו על המברשת עלולים לחלחל פנימה אל תוך הידית ולגרום לבלאי של הדבק המאחד בין השערות וגם ל"פיצוצים" והתבקעות של ידית המכחול (אם היא עשויה מעץ) שכן העץ נוטה והתנפח במגע עם מים.
  • לא להשתמש במרכך לשיער או מרכך כביסה לאחר החפיפה – המרכך עוטף את השערות ומכפיל את הנפח שלהן, דבר שעלול לגרום "לפיצוצים" והתבקעות של ידית המברשת, במיוחד אם היא עשויה מעץ.
  • לא להכניס מברשות איפור למכונת כביסה!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן