רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

חגיגה לעיניים

האביב שבפתח הוא טיימינג מושלם כדי להכיר מחדש את המסקרה, אותו מוצר איפור שהומצא עוד בימי קדם ומאז רק הולך ומשתכלל. אז מה כבר חדש בתחום? מסתבר שלא מעט

המצרים הקדמונים נהגו לערבב גללי תנינים, מים ודבש לכדי תערובת שנחשבה  למסקרה של פעם. את כל הטוב הזה נהגו למרוח על הריסים של נשים וגברים בני העם המצרי שהאמינו כי העניין מגן עליהם מפני רוחות רעות. הרומאים לעומתם, האמינו שריסים ארוכים ומלאים הם ביטוי לטוהר וצניעות ולכן נהגו למרוח על הריסים תערובת שכללה אפר מעלי כותרת של פרחים שנשרפו ועורבבו עם מתכת מסוג אנטימון וגלעיני תמר כתושים. בתקופות מאוחרות יותר אימצו הנשים הוויקטוריאניות את מראה הריסים המאופר מתוך אקט של יהירות והתגנדרות: הן ערבבו פיח עם צמח סמבוק כתוש ויצרו את מראה הריסים השחור והמושלם שאליו רצו להגיע.

סוג של ישועה הגיעה בשלהי המאה ה- 19, כשכימאי צרפתי בשם אז'ן רימל פיתח מוצר קוסמטי המשתמש בתרכובת של סיליקון על בסיס נפט שנמרחה על הריסים ופטרה את כולנו מהצורך להשתמש בגללים של תנינים על אזור העיניים או בכלל. התרכובת של רימל עשתה היסטוריה בזמנו ועד היום השם "רימל" נותר מזוהה עם המוצר הקוסמטי לאיפור ריסים ומשמש שם נרדף למסקרה. 

המסקרות הראשונות היו פנויות מגוש צבע שהופעל באמצעות מברשת רטובה ונמרח על הריסים על מנת להדגיש אותם. מאז ועד היום עשה המוצר הזה תהפוכות של ממש ברמת העיצוב, הפורמולה ועיצוב מברשת המריחה.

כיום, אין כמעט אישה שלא מחזיקה בתיק האיפור שלה מסקרה וחברות איפור לא מעטות הגדילו לעשות עם השנים והשיקו אפילו מסקרות לגברים. גם כשאין זמן או כח להתאפר, שימוש נכון במקרה מסוגל לשדרג את המראה תוך שניות ספורות ולגרום לעיניים להיראות מוארות, ברורות ופקוחות יותר.

באופן כללי מורכבות כל המסקרות מפורמולה הכוללת בין היתר מים, שמנים, חומרי צבע (פיגמנטים), חומרים משמרים וסוגי שעוות (אשר לעיתים מוחלפות בדונג), אשר מטרתם להעניק מראה ארוך ומלא לריסים.  

איך תדעו איזו מסקרה מתאימה לכם? ההמלצה הגורפת היא  לנסות סוגים שונים של מסקרות מחברות שונות על מנת לאתר את זו האידיאלית שלכם. יחד עם זאת צריך לזכור כי קיימים בשוק כמה סוגים בסיסיים של מסקרות ואותן שווה להכיר לעומק:

מסקרה עמידה במים

נתחיל מהסוף: כאשר קונים מסקרה עמידה במים, המילה WATERPROOF חייבת להופיע על אריזתה. ניתן להשיג כיום מסקרות עמידות במים בצבעים שונים ובתכונות נוספות אשר מלבד לעמידות מציעות גם אפקט הארכה, עיבוי או עיגול של הריסים. השימוש הרחב ביותר במסקרות עמידות במים מצוי בתחום איפורי האירועים, משום שהמסקרות הללו מסוגלות לצלוח בקלות את כל האתגרים אשר מציב בפנינו איפור לאירוע- הן שורדות זיעה, הן שורדות דמעות והן שורדות מאמץ פיזי, תנאי לחות וחום. שימוש נוסף במסקרות עמידות נעשה באיפור לצילומים: בצילומי וידאו, אם אין צורך להחליף את מראה האיפור (לדוגמה איפור לסדרת טלוויזיה) וכשחשוב שהאיפור יישאר במקומו ולא יימרח למשך כל שעות הצילום. תרחיש נוסף יכול לקרות בצילומי חוץ בתנאי לחות וחום קשים (סטילס או וידאו) כשרוצים שהאיפור לא יימרח ולא יזדקק לתיקונים מיותרים.

מסקרה מעבה

המסקרה המעבה מיועדת לגרום מראה עבה וצפוף לריסים שבדרך כלל מתאפיינים במראה דק ודליל יותר.  לפיכך המסקרה הזו אידיאלית לשימוש בקרב מאופרות בעלות מבנה ריסים דליל יחסית.

הפורמולה של המסקרה המעבה מבוססת על פולימרים אשר עוטפים כל ריס וריס באופן היקפי בדומה לגרב או שרוול, מה שמעבה את המראה הטבעי שלו.  בגלל אפקט העיבוי אשר מתקבל לאחר המריחה, הרי שהשימוש במסרק ריסים איכותי לאחר מריחת המסקרה הינו בגדר חובה, על מנת להשיג בסופו של דבר מראה ריסים מעובה, אך לא גושי או עמוס לעייפה.

מסקרה מאריכה

הפורמולה של המסקרה המאריכה מצוידת בפולימרים או סיבים מיקרוסקופיים, אשר נצמדים אל קצות הריסים וגורמים  למראה מאורך יותר, מיד עם המריחה. אם האורך אשר קיבלתם לאחר המריחה אינו מספק אתכם, תוכלו לתמיד לחזור על תהליך המריחה שוב ולקבל מראה ריס ארוך יותר בכל פעם.

מסקרה מעגלת

אחת המסקרות השנויות במחלוקת ולו רק בגלל מה שהיא מבטיחה: לטענת יצרני המסקרות המעגלות, הן מבטלות את הצורך להשתמש במעגל ריסים, שכן הן מקנות לריסים את צורתם המעוגלת מיד על המריחה. על העובדה הזו חלוקות הדעות ורבים המאפרים אשר משתמשים במעגל ריסים ללא כל קשר לתכונת המסקרה הזו, במידה והיא בכלל מתקיימת.

הפורמולה של המסקרה מועשרת בחומר מהסוג המסלסל שגורם לעיקול של הריס עצמו וחומר נוסף שמקבע שיער (בדומה לג'ל או ספריי לשיער) על מנת שלאחר המריחה, בעוד אנו מותחים את הריס כלפי מעלה בצורה מעוגלת, תישמר צורת הקשת שלו, בדיוק כפי שהותרנו אותו.

התוצאות לא תמיד נראות לעין, בעיקר לאור העובדה כי נשים בעלות ריסים ישרים ועיקשים, נזקקות למוצר עוצמתי יותר על מנת להשוות לריסיהן מראה מעוגל ולפיכך השימוש במעגל ריסים הופך מבחינתן לחובה. יחד עם זאת, עצם העובדה כי המוצר משחרר נשים רבות מהצורך הפסיכולוגי להשתמש במעגל ריסים (אשר השימוש בו מרתיע אותן מסיבות שונות), הופכת אותו אידיאלי לשימוש אישי.

מסקרות צבעונית
אין ספק כי השימוש הפופולארי ביותר במסקרות הינו בגוון השחור ואחריו החום, אשר מעניק מראה מעודן יותר. השימוש במסקרה בגווני ירוק- טורקיז- סגול- כחול וכו' מתאימה בדרך כלל לנערות ונשים צעירות או לחליפין, כאשר רוצים לייצר אמירה אופנתית בהפקות צילום מערכתיות.

מסקרה שקופה
זוהי מסקרת ג'ל שמדגישה את מראה הריסים ללא צבע בכלל, מה שהופך אותה לאידיאלית לשימוש בקרב מאופרים גברים. מסקרה זו הינה גם אידיאלית למטרת סירוק וקיבוע גבות סוררות: החומר אשר נמצא בתוכה פועל כמו ג'ל לשיער, כך שבעת סירוק של גבה סוררת באמצעות מברשת המסקרה השקופה, מפוזר החומר במידה שווה על שיער הגבה, והוא זה אשר מקבע את השיער באותה צורה לאורך זמן.

מסקרות מטפחות ריסים/ מעודדות צמיחה
מדובר בתכשירים אשר נראים כמסקרה שקופה לחלוטין, אך מיוחסים להם תכונות מטפחות ומצמיחות שיער.  יעילותם של התכשירים הללו הינה אינדיבידואלית: חלקם הוכחו כמוצלחים יותר ועל חלקם האחר לא נרשמו עדויות באשר ליעילות המוצר. כך או כך, מדובר בתכשיר לשימוש אישי, אשר גם דורש התמדה של מריחה יומיומית.

מסקרה מעבה לרכישה אונליין
מסקרה מעגלת לרכישה אונליין
מסקרה מאריכה לרכישה אונליןן
מפריד ריסים לרכישה אונליין

תוקף המוצר

על אריזתן של רוב המסקרות מצוין כי הן טובות לשימוש למשך שישה חודשים מיום פתיחתן, על אף שלאחרונה מפותחות יותר ויותר מסקרות בעלות אורך חיי מדף של שנה. בכל מקרה, חשוב תמיד להפעיל חושים ולהתרשם גם מהניחוח, המרקם והצמיגות של החומר: מסקרה אשר שינתה את הריח שלה ומדיפה ריח לא נעים, מסקרה אשר התייבשה או נעשתה גושית- מקומה בפח ולא בתיק האיפור.

טיפ חשוב: הימנעו מ"פמפום" של מברשת המסקרה משום שפעולה זו מחדירה אוויר אל תוך הפורמולה, מה שמזרז את קצב ההתחמצנות שלה ומשפיע באופן ישיר על קצב הבלאי של המוצר.

שימוש ומריחה היגייניים

בעבר, היה מושם דגש רב על הפורמולות הייחודיות מהן עשויות המסקרה. כיום הצטרפו למשחק גם המברשות: רבות מהחברות מתהדרות במברשות-פטנט ייחודיות אשר לדבריהן משדרגות את ביצועי המסקרות אותן הם מוכרות. המברשות הללו אידאליות לשימוש בקרב לקוחות הקצה הפרטיים ואסורות לשימוש (מטעמי היגיינה) בקרב מאפרים שעושים שימוש ציבורי במוצר ולכן יניחו אותה באמצעות אפליקטורים חד פעמיים.

טיפים חשובים:
1. בעלות ריסים בגוון בלונדיני, ג'ינג'י או שיער שיבה, ייתכן  ויחושו כי מסקרה שחורה "כבדה" להן מדי. הפתרון הוא להחזיק בתיק האיפור מסקרה חומה או בגוון חום- שחור ולהשתמש בה במקרים הללו.

2. אם מרחתם מסקרה והיא לכלכה בטעות את העפעף או את האזור שמתחתיו: לא להיבהל, אם מדובר בלכלוך שהתייבש, קל לעיתים "לגרד" אותו בעדינות מעור הפנים בסיוע צמרון (מקלון אוזניים). אם מדובר בלכלוך טרי הימנעו משימוש בצמרון, אשר רק ימרח וילכלך יותר והעדיפו שימוש בצמרון טבול במסיר איפור עיניים.

3. אם מרחתם מסקרה ולאחר מכן צללית שלכלכה לכם את הריסים: העניין ניתן לפתרון בקלות על ידי צביעה חוזרת וזהירה של הריס באמצעות מסקרה או איילינר ג'ל . לצורך כך ניתן להצטייד במברשת קטנה בעלת מבנה עליון רחב, כזו אשר תוכל לצבוע כמה קבוצות ריסים בעת ובעונה אחת מבלי ללכלך שוב.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן