רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

טיפולי הרמת ריסים

טיפולי הרמת הריסים שהפכו לחלק משגרת היופי של כוכבות הוליווד הגיעו לישראל. פגשנו את רונה לי אבן חן, מנהלת מגמת גבות וריסים בירין שחף כדי להבין למה זה מתאים גם לנו:   

תכירו את טיפול הרמת הריסים: אחד מהטרנדים שכובשים לאחרונה את מחוזותינו והגיע אלינו כצפוי היישר מאנשי הביוטי שמלווים את מיטב הסלבס ההוליוודיים. מדובר בטיפול שמעניק בסיומו מראה של ריסים מעוגלים כלפי מעלה ללא צורך בשימוש במסקרה או בכל מוצר איפור אחר. 

מטרת הטיפול היא אחת: לייצר מראה מורם ועגול יותר של הריסים שלנו ומה שטוב לכוכבות הוליווד, מתאים בהחלט גם לנו: בניגוד למה שחושבים, בטיפולי הרמת ריסים אין הדבקה של ריסים נוספים ואין תוספת של משקל או החדרה של גוף זר לאזור שמעל העפעפיים, מה שגורם לתהליך הזה להתאים לכל מי שרוצה להדגיש ולשפר את מראה הריסים הטבעי שלו/ה מבלי להזדקק להדבקה של ריסים מלאכותיים אשר יוצרים משקל נוסף על הריסים הקיימים.

מדוע המסקרה שמעגלת ומרימה את הריסים כבר לא מספיקה? למה לבחור בכלל בטיפול כזה?

אין מחלוקת על העובדה שמסקרה נחשבת לאחד ממוצרי האיפור החשובים שבהם משתמשת כמעט כל אישה. לא סתם ממציאים ומפתחים מסקרות חדשות בחברות הקוסמטיקה והיופי ומביאים לנו באופן קבוע חידושים ופיתוחים תמידיים של הרכבי פורמולות ועיצובים של מברשות של מסקרות, הכל כדי שמריחת המסקרה תהפוך את מראה הריסים שלנו למושלם.

הרבה נשים מחפשות תמיד את המסקרה "האחת", כזו שתדע להפריד, לעגל, להאריך, לעבות ולהדגיש לנו את הריסים בצורה האידאלית, אבל בואו נודה: מריחת מסקרה בכל בוקר ועצם הסרתה  (בצורה יסודית ולגמרי!) בסוף כל יום, נחשבים  לפעולות שדורשות השקעה של זמן לא מועט וגם כרוכים בחיכוך מתמיד של אזור העיניים עם צמר גפן, מגבונים או פדים להסרת איפור ושימוש רב בחומרים ייעודיים להסרת איפור, מה שיוצר פוטנציאל גירוי תמידי לאזור העיניים ופוטנציאל תלישה או שבירה תמידי של הריסים העדינים שלנו, עד כדי כך שחלק מהנשים מגדירות את עצמן כ"רגישות למסקרה" כשבעצם הן רגישות לחומרי ההסרה של איפור העיניים ו/או לתהליך ההסרה עצמו שמגרה את האזור. 

במה תורמת לנו הרמת הריסים?  

הרמת ריסים יכולה לייתר את השימוש במעגל ריסים, שכן מהרגע שהיא מתבצעת, יתקבלו ריסים במראה מעוגל שאינם דורשים עיצוב או הדגשה נוספים. די בעובדה הזו כדי להבין שהמסקרה שאתם עומדים למרוח מעל ריס שעבר טיפול הרמה, תיראה משודרגת לחלוטין.

יחד עם זאת התענוג לא שמור לנשים בלבד: גם גברים (וגם נשים) שצמיחת הריסים שלהם נוטה כלפי מטה ומתאפיינת בקו ישר ואנכי שלעיתים גם מפריע לשדה הראייה ויוצר מראה של עין נפולה ממש, יכולים לפתור את העניין בטיפול של הרמת ריסים שפשוט משנה את המציאות היומיומית: ממראה של ריס שמכסה את העין באופן ישר ולא מחמיא בעליל, יתקבל ריס מעוגל ומורם שחושף את שדה הראייה ומעניק מראה מצודד ופתוח יותר לעין עצמה.

מה עושים לי לריסים במהלך הטיפול?

טיפול הרמת  ריסים מתבסס על הריסים הטבעיים שלנו ומתבצע ישירות מעליהם ללא צורך של הדבקת תוספות כלשהן. בעת הטיפול, המטופל/ת שוכב/ת על הגב בעיניים עצומות. הריסים העליונים מופרדים מהריסים התחתונים, מסורקים ומורמים כלפי מעלה והמטפל/ת מורח/ת עליהם חומר ייעודי שמעניק להם את הצורה החדשה שלהם ומקבע את אפקט "ההרמה" עצמו. לאחר מכן מורחים על הריסים חומר מרכך (בדיוק כמו מרכך שיער בזמן חפיפה) על מנת להשיב להם את המגע הרך והטבעי. בשלב הבא יימרחו על הריסים חומרי הזנה לשמירה על בריאותם ולעידוד צמיחתם ולסיום כאופציה (לא חובה) – ייצבעו הריסים בגוון כהה (חום או שחור) כדי לקבל תוצאה במראה מודגש ומחמיא. כל התהליך אמור להמשך בין שעה לשעה וחצי.

מה יקרה למראה שלי או לשגרת האיפור שלי לאחר הטיפול?

נשים וגברים שעברו הרמת ריסים מדווחים על שינוי מהותי של שגרת האיפור בבוקר למי שחפץ להתאפר: עם מסקרה ואפילו בלעדיה, מראה הריסים המורם נראה מחמיא ויפה כבר כשפוקחים את העיניים בבוקר וללא צורך באיפור הריסים כלל. לכן התהליך אידאלי לנשים וגברים שרגישים למגע המסקרה על הריסים או לתהליך הסרת האיפור. בנוסף, זהו פתרון מעולה לגברים שרוצים להיפטר ממראה ריסים ישר ואלכסוני שסוגר את העין (מבלי להזדקק לשימוש במוצרי איפור מתקנים).

יתרון נוסף טמון בעובדה שבתהליך הרמת הריסים ניתן לצבוע את הריסים לגוון כהה, חום או שחור, מה שיהפוך את מראה הריס לכזה שאינו נזקק למריחת מסקרה בכלל. גם אם תבחרו בשגרת היומיום שלכם למרוח מסקרה מעל ריסים שעברו טיפול הרמה כדי לקבל מראה ריסים עוד יותר מודגש, תגלו כי מספיקה מריחה קלילה של מסקרה על מנת לזכות במראה אידאלי.

האם הטיפול הזה יכול להזיק לעיניים או לריסים?

אין שום אמת בשמועות האלה, נהפוך הוא: החומרים שאנו משתמשים בהם במהלך הרמת הריסים הינם סופר איכותיים ומכילים מרכיבי הזנה לריסים ולאזור העפעפיים. במהלך הרמת הריסים, אנו משתמשים בחומרים שלעיתים אף מסייעים להשיג מטרות נוספות כמו שיקום של ריסים שעברו טראומה כתוצאה מתלישה או נשירה, ריסים שהמראה שלהם נותר פגום ועוד.

בתהליך ההרמה, אנו מזינים ישירות את זקיק השערה ובכך אנו מעודדים אותו לצמיחה בקצב מוגבר יותר. בנוסף אנו מצפים את הריסים בחומרים שמעניקים להם הגנה ונפח. אלו הסיבות שבגללן אין שום סיכון למטופלים שלנו בתהליך הרמת ריסים אלא רק הזדמנות להשיג מראה יפה יותר ובריא יותר של הריסים.

לסיכום: כל עוד טיפול הרמת הריסים מתבצע על ידי איש/ת מקצוע שבקיאים בטכניקות עבודה ובסוגי חומרים בטוחים לשימוש, אין כל חשש לבצע אותו.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות?  

מי שעשה/תה אי פעם טיפול של החלקת שיער במספרה יודע/ת כי כשהשיער הטבעי מתחיל לצמוח, הוא צומח עם התכונות הטבעיות שלו ולכן יש לחזור על התהליך שוב. גם בתחום הריסים המציאות דומה: היות והריסים שלנו מתחדשים בכל שלושה חודשים בממוצע, אנו ממליצים לחזור על טיפול ההרמה אחת לחודש פחות או יותר על מנת לשמר את המראה.

על מה חשוב להקפיד לאחר ביצוע טיפול הרמת ריסים?

בתום טיפול הרמת הריסים,  אנו מדריכים את כל המטופלות שלנו באופן מאד ברור, אישי ומפורט מה מותר לעשות וממה עדיף להימנע או להיזהר. באופן כללי יש להימנע מלהרטיב את העיניים במשך יומיים (48 שעות) מסיום הטיפול ולהימנע באופן כללי מחשיפה לחום ,מקלחות חמות, שימוש בסאונה וכו'. חשוב גם לא למרוח שום חומר על הריסים מלבד חומרים שהומלצו על ידינו. יש להימנע משימוש בתכשירים מבוססי שומן באזור הריסים (גם תהליך הסרת האיפור משתנה לאחר הטיפול ואם מתאפרים חשוב להקפיד ולהסיר את האיפור רק באמצעות מים מיסילריים/ג'ל מיסילרי בלבד ולא באמצעות שום תכשיר קוסמטי אחר)

האם טיפול הרמת ריסים יכול להתאים לכל אחד ואחת?

חשוב לזכור כי בקרב נשים קיימות תקופות של עליה או ירידה באיזון ההורמונלי, מה שמשפיע ישירות על מראה השיער ובכללו הריסים. אנו ממליצים לכל אישה אחרי לידה או מיניקה, אישה שנמצאת בטיפול הורמונלי כלשהו, אישה בהריון או אישה שבתקופת גיל המעבר להתייעץ עם הצוות שלנו לפני הטיפול ויחד נקבל החלטה אחראית בעניין נחיצותו /כדאיותו של הטיפול באותה עת או שאולי נחליט לבצע אותו במועד אחר שיהיה נכון יותר עבורה.

עוד חשוב לדעת כי נשים או גברים הסובלים מהרפס /שעורה או דלקת באזור העיניים מנועים לחלוטין מלבצע את הטיפול אלא רק לאחר החלמה מוחלטת. ליתר בטחון, אנו ממליצים להמתין כשבועיים לאחר ההחלמה לפני  ביצוע טיפול של הרמת ריסים. בנוסף , למי שסובל/ת מצמיחת ריסים הפוכה (דבר שעלול לגרום לדלקות עיניים חוזרות) נמליץ להיוועץ ברופא עיניים לפני ביצוע הרמת ריסים.

בנושא אלרגיה חשוב לדעת כי אנו עובדים עם חומרים איכותיים מוצרים מאושרים ובטוחים לשימוש ויש לנו נסיון רב בעבודה איתם. יחד עם זאת, עבור נשים או גברים שרגישים לאמוניה ו/או לצבעי שיער, או למי שפיתח/ה בעבר תופעה אלרגית כלשהי לאחר צביעת שיער, נמליץ להימנע מצביעה של הריסים בסיום טיפול ההרמה.

מה חשוב  לבדוק לפני שבוחרים מטפל/ת להרמת ריסים?

ההמלצה הגורפת שלנו היא לבדוק היטב במי אתם בוחרים לטפל לכם בריסים:  חשוב להקפיד לבחור את מעצב/ת הריסים שלכם לא על סמך מחיר או זמינות אלא על סמך מקצועיות ולא להתבייש לשאול איזו הכשרה היא/הוא עברו, באיזו תעודה הם מחזיקים ועם אילו חומרים הם משתמשים.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלמרות העלייה המטאורית בביקושים לטיפולי עיצוב ריסים, הרי שבישראל עדיין לא בוצעה כל הסדרה או סטנדרטיזציה בנושא ולא נקבע בחוק מי יכול לטפל ועם איזה חומרים מותר או אסור להשתמש.  כבר נתקלנו לא אחת במטפלים שאת ההכשרה המקצועית שלהם קיבלו מצפייה בסרטוני יוטיוב, ואת ערכות העבודה והחומרים שבהם הם משתמשים רכשו  ב"עליאקספרס" כך שרב הנסתר על הגלוי מה כולל הניסיון המקצועי שלהם, מה ההרכב של החומרים איתם הם עובדים הללו ומהי רמת הבטיחות של החומרים הללו, אם בכלל.

כל הדברים הללו יוצרים סיכוי מאד גדול לפיתוח רגישות, זיהומים ותגובות אלרגיות של המטופלים ולכן חשוב שתזכרו שהעיניים שלכם לא במבצע ואל  תתפתו למחירי מבצע זולים של טיפולים מהסוג הזה.

ואם נגענו בנושא, מה המחיר המקובל בשוק לכזה טיפול?

מטפל טוב ומוסמך יגבה בין 200-400 ₪ לטיפול, זה המחיר המקובל בשוק בקרב מטפלים מוסמכים שעברו הכשרה וסטאז' מסודרים ומשתמשים בחומרים שיש להם אישורים של משרד הבריאות.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן