רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

לעשות קונטורינג ולהישאר בחיים

הטכניקה לפיסול הפנים באמצעות איפור, שהיתה מאז ומעולם בשימושם של מאפרים מקצועיים רק נראית מסובכת,  כשלמעשה כל אחד יכול לבצע אותה בקלות

עד לפני כמה שנים, המילה "קונטורינג" לא אמרה או סימלה דבר לאיש. למעשה, אותה טכניקת פיסול פנים שכוללת הארות והצללות לחיטוב והבלטת אזורים שונים בפנים, הייתה נחלתם של מאפרים מקצועיים בלבד. הם אלה שלמדו אותה והם אלה שיישמו אותה על לקוחותיהם.

ואז הגיעה קים קרדשיאן, או יותר נכון המאפר שלה שהביא אל הפרונט את טכניקת ההצללות וההארות שחיטבה את פניה של קים. תוך זמן קצר ביותר הפכה הטכניקה הזו למושא לחיקוי עבור (כמעט) כלל אוכלוסיית המתאפרות בעולם, חברות איפור החלו להשיק מוצרים ייעודיים להצללות והארות, ופעולת ה"קונטורינג" החלה להיות סטנדרט שנדרש ממאפרים מקצועיים מצד לקוחותיהם, בכל הזדמנות.

אמנות הקונטורינג נשענת על העיקרון של משחקי אור וצל באמצעות שימוש בגווני מייקאפ או פודרה בהירים וכהים אשר מאפשרים ליצור הדגשה הדרגתית והארה של אזורים שונים בתווי הפנים. אלמנט ההדגשה עושה שימוש באזורים המוצלים באופן טבעי, כדוגמת קו הלסת, עצמות הלחיים וצידי האף ומנגד, מתמקדת ההארה בהבלטה של הנקודות הגבוהות כמו מרכז הסנטר, מצח וגשר האף.

לצורך ביצוע ההצללות, אשר נקראות בשפה המקצועית גם "קונטור", כל שדרוש לנו הינו צבע של מייקאפ או פודרה בגוונים כהים  ביחס לעור הפנים שאותו נרצה לאפר. לצורך ביצוע ההארות, אשר נקראות בשפה המקצועית גם "היי לייט", נשתמש בגוונים בהירים של מייקאפ או פודרה על מנת להשיג ניגוד להצללה הכהה.

פלטת הצללות והארות יבשה לרכישה אונליין
פלטת הארות והצללות רטובה לרכישה אונליין

יבש או רטוב? קיימות שתי שיטות להצליל:

הצללה רטובה

זוהי טכניקת הצללות (אשר כוללת כמובן גם  פעולת הארה מקבילה, אך עדיין נקראת רק "הצללה"), אשר  מתבצעת מיד אחרי מריחת המייקאפ ללא פידור  מעליו וזו גם הסיבה לכך שהפעולה נקראת "הצללה רטובה".  ההצללה הרטובה, מתבצעת באמצעות מריחת מייקאפ כהה או בהיר בהתאמה, מעל אותו מייקאפ "רגיל" ובסיסי שנמרח על כל חלקי הפנים של המאופר/ת בגוון העור שלו/ה.

היתרון בשיטה זו מתבטא בגמישות החומרים: בטרם פידרנו את הפנים, ניתן לעבד מעברי צבע, לטשטש ו"לשחק" עם מרקמי החומר באופן קל יחסית. עם סיום ההצללות וההארות ה"רטובות" אנו מפדרים את הפנים וממשיכים אל יתר שלבי האיפור.

הצללה יבשה

זוהי טכניקה המתבצעת על ידי שימוש בגוונים שונים של פודרה, לאחר מריחת המייקאפ הבסיסי  ולאחר פידור הפנים. ההצללה תתבצע על ידי שימוש בפודרה כהה בחצי גוון בהשוואה לגוון העור המאופר, וההארה תתבצע על ידי שימוש בפודרה בהירה בחצי גוון בהשוואה לגוון העור המאופר.  

ככלל, אין זה משנה באיזו טכניקה תבחרו להצליל ולהאיר, כל עוד תקפידו על סדר עבודה נכון: ההצללות הרטובות מתבצעות לאחר מריחת מייקאפ ולפני פידור ולעומתן ההצללות היבשות מתבצעות לאחר פידור בלבד. 

רוצים לעשות קונטורינג? קדימה לעבודה!

לפני שמצלילים חשוב לזכור כי מדובר בפעולה אשר אמורה להחמיא לפניו/ה של המאופר/ת ולהשיג תוצאות של הבלטת אזורים מחמיאים באזור הפנים, כמו עצמות לחיים גבוהות. הצללה נכונה יכולה גם "לתקן" באופן ויזואלי מראה של לחיים מלאות או קו לסת מלא.

פני ביצה- אובל (אליפסה)

רבים מאמינים כי  זוהי צורת הפנים ה"אידיאלית" לאיפור. פנים אלו מאופיינות בדרך כלל במבנה עצמות לחיים גבוה וקו לסת קמור ועדין אשר מסתיים בסנטר . המרחק בין המצח לבין הסנטר נראה פרופורציונאלי ושווה.

פנים במבנה כזה לא דורשות בדרך כלל  כל תיקון של ממש אלא יותר הבלטה מינורית של היתרונות. אחרי שמחליטים מהם האזורים אותם רוצים להצליל על מנת לחדד את מבנה עצמות הלחיים ומחליטים אילו אזורים אנו רוצים להאיר ולהדגיש בפנים, ניגשים למלאכה: מורחים מייקאפ בגוון העור ולאחר מכן, מניחים מייקאפ כהה באזורים אותם אנו מבקשים להצליל ודואגים לטשטש. מחליפים ספוגית איפור (או מנקים את מברשת המייקאפ- תלוי איך בחרתם לעבוד) ומניחים שוב מייקאפ, הפעם בגוון בהיר, באזורים אותם סימנו להארה. בסופו של דבר מטשטשים את הגבולות בין השניים ומפדרים.

 

פנים במבנה עגול

במבנה פנים כזה ניתן להבחין כי קו האורך וקו הרוחב של הפנים שווים זה לזה. לרוב מאופיין מבנה פנים כזה בלחיים  בולטות או מלאות, מה שמעניק מראה פנים מלא, יחסית ומסתיר את מיקומן של עצמות הלחיים.

איך מתקנים?

מורחים מייקאפ בגוון העור.  בהמשך מורחים מייקאפ כהה מתחת לעצמות הלחיים ומטשטשים אותו בקו אלכסוני לכיוון קצה השפה העליונה. מוסיפים מריחה של מייקאפ בהיר מעל עצמות הלחיים, בנקודה עליונה במרכז הלחי ובמרכז הסנטר (על מנת להוסיף אפקט של אורך לפנים), מטשטשים בין קווי הצבע ומפדרים. בשלב איפור הסומק, מקפידים למרוח את הסומק לאורך עצמות הלחיים, לא מתחת ולא מעל, אלא בדיוק על עצמות הלחיים. חשוב להמנע ממריחת סומק על תפוחי הלחיים, מה שעלול ליצור מראה רחב יותר של הפנים במבנה העגול ממילא.

 

פנים במבנה ארוך

במבנה פנים כזה ניתן להבחין במצח ארוך מאד או לחליפין בסנטר ארוך יחסית. קו הפנים נראה "מתוח" ורזה, מה שלפעמים יוצר אפילו מראה "עייף". עצמות הלחיים לא תמיד מעניקות את ה"מתיחה" הויזואלית שהן אמורות להעניק לפנים בגלל האורך הרב עליו הן מתפרסות.

איך מתקנים?

מורחים מייקאפ בגוון העור על כל הפנים. במקרה של מצח ארוך במיוחד ניתן לבצע תיקון מצח עדין: מורחים מייקאפ כהה יותר על אזור המצח  מתחת קו צמיחת השיער על מנת להצליל את האזור, מקפידים לטשטש את הכול לכיוון קו צמיחת השיער, על מנת לקבל מראה טבעי ולא "צבוע". במקרה של סנטר ארוך, ניתן לבצע את אותה הצללה גם על קו הלסת העוטף את הסנטר:  בעדינות מורחים באזור הסנטר במייקאפ כהה ומטשטשים היטב על מנת למנוע מראה "מלוכלך". הצללה נוספת יש לבצע מתחת לעצמות הלחיים בקו קצר  ביותר ולהקפיד לא להיכנס יותר מדי "לתוך" הפנים עם ההצללה.

את ההארות יש לבצע מעל עצמות הלחיים ובמרכז הלחי עצמה.  לסיום מפדרים ובשלב איפור הסומק, מורחים סומק בחלק החיצוני של עצמות הלחיים, מעל העצמות עצמן.

פנים  במבנה מרובע

את צורת הפנים הזו קל מאד לזהות בגלל המבנה המאוד מוגדר של עצמות הלסת והמצח. באופן כללי הפנים נראות רחבות ומאד מאד "זוויתיות" . עצמות הלחיים עלולות להיראות חבויות ושטוחות בעוד הלחיים עצמן נראות לרוב מלאות.

איך מתקנים?

לאחר מריחת מייקאפ, על מנת "לרכך" את הזויות המרובעות והנוקשות יחסית של מבנה פנים זה, עלינו להשתמש בהצללות חדות, אשר נראות כמעט כמו כתמים משולשים. מצלילים בצורה זו את שני צידי הלסת התחתונה ואת שני צידי המצח. מטשטשים את קו ההצללות . מאירים את האזור אשר מעל קו עצמות הלחיים ואת מרכז הלחי. לאחר פידור, בשלב איפור הסומק , מורחים את הסומק בעדינות על עצמות הלחיים.

פלטת קונטור לפנים לרכישה אונליין
פלטת קונטור לפנים לרכישה אונליין

לסיום, זכרו את כללי הברזל:

  1. יבש על יבש, רטוב על רטוב: המשמעות: הצללות יבשות נעשות על עור "יבש", היינו אחרי פידור ואילו הצללות "רטובות" נעשות על משטח עור רטוב, ישירות על המייקאפ ללא פידור.
  2. טשטושים ועוד טשטושים- זהו שם המשחק ליצירת הצללה מוצלחת. זכרו כי בסיום הפעולות שלכם אסור שייראו קווים או כתמים על הפנים.
  3. אם אתם מרגישים שהמשימה הזו מאתגרת אתכם כאנשי מקצוע, הקדישו לעניין הטשטושים זמן כדי להתאמן. כשתצליחו להצליל ולהאיר את הפנים וליצור מראה בעל מעברי צבע רכים, תדעו שהצלחתם.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן