רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

אפקט המריחה

עם האצבעות, ספוגית או מכחול – מה הדרך הטובה ביותר למרוח את המייקאפ? כל התשובות

כולנו יודעים שלפני מריחת המייקאפ מנקים את הפנים, מורחים קרם לחות, מורחים פריימר ועכשיו נותר למרוח את המייקאפ עצמו. לפני שנתחיל במלאכה, חשוב שנכיר את טכניקות המריחה שעומדות לרשותנו משום שטכניקת מריחה נכונה, תוכל לחסוך לנו זמן, להעניק תוצאות איפור מדהימות ואפילו לשדרג ביצועים. תתפלאו אבל אותו מייקאפ ממש, יוכל להיראות אחרת על עור הפנים ולהעניק תוצאות שונות אם נמרח אותו באמצעות הידיים, ספוגית איפור או באמצעות מברשת ייעודית:

האצבעות שלנו

עוד לא נמצא התחליף הראוי להן משום שמלבד המריחה, הן מסייעות לנו "לחמם" את המוצר לפני הנחתו על העור, באמצעות חום הגוף שלנו. אין ספק שמוצרי האיפור שלנו מתנהגים אחרת כשהטמפרטורה שלהם מקבילה לטמפרטורת החדר: הם נמרחים טוב יותר, מתמזגים טוב יותר ובאופן כללי נראים מושלמים יותר על העור.  היתרון של האצבעות שלנו הוא ביכולת לחמם ולעבד את המייקאפ  טרם מריחתו על העור, מה שמקנה לו מראה אידיאלי. חשוב לבדוק שהידיים שלנו נקיות לפני המריחה וכי טכניקת מריחה זו מתאימה בעיקר לשימוש אישי ולא לשימוש מקצועי  או במילים אחרות – זה מסוג הדברים שתוכלו לעשות לעצמכם אבל לא תהיו מוכנים (ובצדק) שמאפר/ת מקצועי/ת ימרחו לכם בשיטה כזו מטעמי היגיינה ואסתטיקה.

שמיניית ספוגיות מייקאפ לרכישה אונליין
ספוגית ביוטיבלנדר ורודה לרכישה אונליין

ספוגית מייקאפ

השימוש בספוגית למריחת מייקאפ הינו פופולארי מזה שנים.  בשוק קיימות ספוגיות בצורות שונות (בחרו מה שנוח ועובד עבורכם) העשויות משני חומרים עיקריים: גומי /לאטקס פשוטים או גומי אוורירי המתנפח במגע עם מים.  בגלל שחלק מהאוכלוסייה רגיש ללאטקס חשוב לוודא ממה מורכבת הספוגית שלכם ובכל מקרה של חשש- לוותר על הספוגית ולמרוח תוך שימוש בחלופה אחרת.

הספוגית, כשמה כן היא:  סופגת לתוכה את החומר. בשימוש לא מתוחכם היא פשוט סופגת לתוכה לא מעט מהחומר שהונח עליה ו"מבזבזת" לכם את המייקאפ. כדי למנוע את התופעה, העדיפו להשתמש בספוגיות שמתנפחות במים משום שהלחות אשר נצברה בתוך הספוגית מונעת ממנה לספוח אליה גם את המייקאפ. תוצאות המריחה שיתקבלו באמצעות ספוגית יכולות להיות קלילות ושקופות או חצי שקופות, אם תעבדו עם הספוגית בתנועות מריחה.  אם תרצו לקבל מראה מייקאפ בכיסוי אטום ומרוכז מאד, תוכלו לעבד את המייקאפ על העור באמצעות הספוגית בתנועות של טפיחה על העור – או אז תתקבל מריחה כמעט מושלמת של החומר שנראית כאילו היא עושה "פוטושופ" לעור הפנים. 

מכחול שטוח למריחת מייקאפ לרכישה אונליין
מכחול בגימור מעוגל למריחת מייקאפ לרכישה אונליין

מכחולי מייקאפ

מכחולים אלה עשויים לרוב מסיבים סינתטיים רגילים  או סיבי טאקלון (נגזרת של ניילון מעובד) המבטיחים מריחה חלקה על פני העור ובתוך כך מונעים חדירה של מייקאפ אל סיב השערה ומאפשרים ניקוי קל ומהיר יותר של המברשת, עם מינימום בלאי. המריחה באמצעות מברשת מאפשרת את השליטה הרבה ביותר בצבע ברמת כמות וגם ברמת ההנחה על העור. קיימים מכחולים בדרגות עובי שונות המתאימים לאזורים שונים של הפנים וככלל, רצוי להצטייד במכחול עבה לאיפור הפנים ובמכחול דקיק לאזור העדין אשר סביב העיניים.  מכחול נוסף המצוי בשימוש פופולארי מאופיין בגימור מעוגל לביצוע מריחה מושלמת על העור יחד עם החדרה אופטימאלית של חומרי האיפור אל כל נקבובית ופינה בעור הפנים.

כך תמרחו את המיייקאפ בצורה מושלמת:

למדו לבנות את השכבות
משמעותה של "בנייה" הינה הנחת שכבה נוספת של מייקאפ במקום בו נדרש כיסוי נקודתי ברמה גבוהה יותר. אם תצאו מנקודת הנחה כי שכבה אחת של מייקאפ אינה מספיקה, אך יחד עם זאת, אין צורך למרוח שתי שכבות של צבע  אשר יכבידו על עור הפנים- תבינו את משמעות הבניה- תוספת נקודתית בלבד של מייקאפ ורק במקומות הנחוצים.  בשיטה הזו אנו משדרגים את ביצועי המייקאפ משום שהוא נראה קליל ברובו, אך עושה את העבודה בדיוק במקומות הנחוצים. חשוב לחכות מספר דקות בין הנחת השכבה הראשונה לשניה, על מנת שהשכבה הבסיסית תתקבע מעט.  זכרו שלא כל מייקאפ מאפשר עבודה בשכבות ( רוב המייקאפים המתקבעים לא יאפשרו זאת)  ובכל מקרה, בעת מריחת השכבה השנייה היזהרו לא "למרוח" את המייקאפ באגרסיביות אשר תפגום בשכבת הבסיס, אלא לטפוח אותו בעדינות רק במקומות הנחוצים, עד להטמעה מלאה.

למדו לערבב גוונים
ניתן לערבב מייקאפים בגוונים שונים (גם אם הם מסוגים שונים) מסוגים שונים על מנת לשנות גוון ולהגיע להתאמה מושלמת לגוון האיפור הרצוי.

למדו להתאים את המריחה למראה הרצוי
יש מי שרוצה למרוח מייקאפ ולהיראות כמו  "פני בובת חרסינה" ולהיפך- יש מי שרוצה למרוח מייקאפ שייראה סופר שקוף וטבעי. ניתן לעבות או לדקק בהתאמה כל מייקאפ באמצעות טכניקות מריחה (מכחול או ספוגית, מריחות או טפיחות). הכול תלוי בבחירת החומרים ובאופן עיבודם על העור.

למדו לעבד את המייקאפ על העור
העיבוד של המייקאפ הינו כל סוד המלאכה: מי מכם שידע לעשות עיבודים טובים של המייקאפ על העור- ייהנה מביצועים מושלמים.  זכרו גם לא להשאיר "חורים"- מרחו את המייקאפ עד קו השיער, עד תנוכי האוזניים (וכסו גם את תנוכי האוזניים אשר נוטים להאדים כמעט כל הזמן), עד קו הסנטר והלסת  וכו', על מנת להבטיח תוצאת מריחה מושלמת ללא "סימני חיבור" של המייקאפ לעור הפנים וללא הבדלי גוון.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן