רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

סיור מודרך בתיק האיפור של ירין שחף

האם יש מוצר שאתה מתנגד לו, או שלא תשתמש בו לעולם? זוהי שאלה קשה משום שאני אוהב כמעט כל מוצר איפור מקצועי ובוודאי כל צבע. הדילמה של "מה יכנס לתיק ומה לא" היא בהחלט דילמה קשה. ובכל זאת, לא ייכנס אליי אף פעם לתיק איפור מוצר שאין לו אישור של משרד הבריאות או מוצר שהוא ללא תווית ולא ידוע מה המרכיבים שלו ומי ייצר אותו. מעצם היותי מורה ומנהל בית ספר לאיפור, אני מרגיש שאני חייב להוות דוגמה אישית למאפרים אחרים על מנת שכולם יידעו שבעניין הזה אין פשרות! באיפור מקצועי אנו מתעסקים עם המראה החיצוני של הלקוחות שלנו על בסיס יום-יומי, ואני חושב שכל מאפרת צריכה לקחת על כך אחריות. אם חלילה מאפרת נתבעת לדין באשמת גרימת נזק כלשהו, חובת ההוכחה היא על המאפרת ויהיה עליה להוכיח כי השתמשה במוצר שמאושר על ידי משרד הבריאות.

 ספר לנו על מוצר שהיית סקפטי לגביו והפתיע אותך לטובה התשובה כאן היא חד משמעית: מייק- אפ נוזלי מסדרת "קולורסטיי" של רבלון! חשבתי שהמוצר הוא "סתם"  מייק-אפ ולא היו לי ציפיות ממנו. אבל גיליתי לתדהמתי שזהו מייק-אפ מעולה בעל כושר כיסוי ומרקם מהטובים שיש. מאז שהשתמשתי בו בפעם הראשונה אני תמיד חוזר אליו כשאני עובד על על סט צילומים או עם כלה ואני רוצה להיות בטוח במאה אחוז שמייקאפ לא "יזוז". אני ממליץ עליו בחום לכל מאפרת.

האם אי פעם התאכזבת מאוד ממוצר שניסית? למען האמת אינני זוכר אכזבה אמיתית מוצר ספציפי כזה או אחר. בעבודתי כמאפר, אני נוטה כל הזמן לערבב בין מוצרים שונים. אם למשל גוון של ליפסטיק מסויים אינו מוצא חן בעיני אני פשוט אערבב אותו עם ליפסטיק אחר או אפילו עם מייקאפ. בעולם האיפור המקצועי, מאפר טוב  ימציא את עצמו מחדש בכל פעם ולא ייתן למוצר שהוא פחות ממושלם להשפיע לו על רמת העבודה.

איזה מוצר הוא לדעתך בגדר "מאסט" בכל תיק איפור? עפרון עיניים בגוון חום כהה. הסיבה היא שאפשר לעשות איתו כמעט הכל, החל בתיחום העיניים ואיפור השפתיים ועד להצללות.

מהו המוצר הכי לא שגרתי שאפשר למצוא אצלך בתיק האיפור? אני משתמש לעיתים במשחה נגד טחורים להפחתה של נפיחות סביב העיניים. לא אכפת לא מה יגידו – אני  למדתי מניסיון אישי שהתוצאות של המוצר הזה הן לא פחות ממדהימות.

תן דוגמא למוצר שאינו קשור לעולם האיפור שאתה משתמש בו לעבודה שלך באיפור מקצועי זה ישמע מוזר, אבל אני אוהב להשתמש בנייר קופי (נייר העתקה כמו של פעם) כדי להכתים את העור כשאני נדרש לעשות אפקטים של  מכות ושטפי דם. מפחיד כמה שזה נראה אמיתי ועושה את העבודה באופן מושלם.

מהו כלי האיפור היקר ביותר הנמצא אצלך בתיק?. חד משמעית: מכחול לסומק משיער של צ'ינצ'ילה שקניתי לפני 15 שנה בלונדון. אני לא זוכר בדיוק מה השתלט עלי באותו רגע ולמה הייתי חייב אותו, אבל אני כן זוכר את המחיר ששילמתי עבורו – 130 פאונד (כ- 1000 ש"ח לפי ערך הפאונד באותם שנים). לקח לי הרבה זמן להודות שהמכחול הזה עשה עבודה סבירה, אבל לא מעבר ובהחלט שום דבר שמכחול סומק סביר ברמה טובה לא יודע לעשות. זו באמת היתה הוצאה מטורפת ומיותרת ואם זה לא מספיק – המכחול נגנב לי לפני מספר שנים כך שההשקעה הגדולה הזו ירדה לטימיון.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן