רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

הגנה מהשמש

תתגוננו, שלא תישרפו!

מפחדים להישרף בשמש? אל תיחשפו אליה!  חייבים להיחשף?  הכירו את כל מוצרי ההגנה שישמרו עליכם שם בחוץ

רובנו מכירים בסכנה האורבת מקרינת השמש ומהנזקים המצטברים כתוצאה מחשיפה אליה. חשוב לזכור כי חשיפה לשמש מסוכנת בכל מקום ובכל שעה משעות היום ולכן מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים מקדמי הגנה בשגרת היום-יום.

אין זה סוד כי חשיפת עור הפנים והגוף לשמש גורמת להזדקנות מוקדמת של העור, לכתמי פיגמנטציה אשר יכולים להופיע גם שנים רבות לאחר החשיפה ולגרום לנזקים בלתי הפיכים לטווח ארוך.  

בישראל, כאשר השמש זורחת בעוז ברוב חודשי השנה, עורנו נחשף  לקרינת השמש בהרבה הזדמנויות ולכן  הסכנה מוחשית עוד יותר. זו גם הסיבה שבגללה כדאי מאד להיות מודעים אל הסכנות הטמונות בחשיפה מרובה לקרני השמש. 

מחקרים מעידים כי אין מידה של חשיפה לשמש שאינה מזיקה לעור. אפילו כמויות קטנות של חשיפה לקרינת UV תורמות להזדקנות כתוצאה מחשיפה לאור השמש, שינויים (לרעה) והיחלשות של המערכת החיסונית והמסוכן מכל- סרטן העור.  רוב השינויים בעור המשפיעים על הזדקנותו המוקדמת נובעים מחשיפה לשמש. זו בדיוק הסיבה לכך שהגנה יומית מפני השמש חיונית במשך כל השנה.  בחברות חברות הקוסמטיקה והטיפוח תוכלו להשיג מגוון מוצרים להגנה מפני השמש ולצידם גם מוצרים לאפקט "שיזוף עצמי".

קרם הגנה

תפקידו של קרם ההגנה הוא להגן על העור מפני קרני השמש מסוג UVA   ו- UVB , ובעיקר למנוע את היווצרותם של כוויות בעור בעת החשיפה לשמש.  בשוק מקדמי ההגנה קיים מדד עיקרי לחישוב פרק הזמן בו יהיה עורנו מוגן בעת חשיפה לשמש לאחר מריחת התכשיר. המדד הזה נקרא  SPF.

ה-  SPF הינו מספר המעיד על כושרו של אותו תכשיר קוסמטי לעצור את השפעתן של הקרניים האולטרה סגולות. המספר המצורף ל – SPF מעיד על כמה יכול המשתמש בתכשיר לשהות בשמש עד שישתזף באותה מידה בהשוואה למי שאינו משתמש בשום הגנה.  לדוגמא, אם ללא שימוש בתכשיר העור מאדים לאחר 5 דקות, תכשיר בעל מסנן קרינה 20 SPF יעכב את האדמתו של  העור פי 20 זמן, כלומר אחרי 100 דק'.

מבחינת יעילות התכשירים, עד היום לא הוכח כי מקדם הגנה מצליח למנוע ב-100% את נזקי השמש, ולכן בעת הרכישה כדאי לבחור מוצרים שעומדים בכמה שיותר תקנים, בעיקר האוסטרלי והאמריקאי (היצרנים מציינים זאת בד"כ על אריזת המוצר) באוסטרליה שהצליחה להוריד את שיעורי סרטן העור במדינה באורח משמעותי קייים תקן מחמיר מאד ואילו בארה"ב , מינהל המזון והתרופות נחשב כגוף מחמיר וקפדן ביותר לכן אם תרכשו תכשיר שעומד בתקן האוסטרלי ובתקן האמריקאי, תהיו בטוחים שעשיתם קניה נכונה.

למה להשתמש במסנן קרינה בדרגה גבוהה?


בעת שימוש במקדם הגנה גבוה, אנו מאפשרים לעורנו להיות מוגן בצורה האופטימאלית ביותר. רוב היצרנים מסכימים על כך שתכשירים ברמת הגנה של  SPF 50  הינם מספיקים על מנת להעניק הגנה טובה לעור הפנים ואין צורך להשתמש במקדמי הגנה גבוהים יותר. יתרה מכך, ככל שדרגת ההגנה של המוצר עולה, כך עולה בהתאמה גם ריכוז החומרים הפעילים בתכשיר, מה שעלול ליצור גירוי בעור, צריבה בעיניים או אפילו לתחושה של טעם מר בפה.

מדד נוסף להגנה המקובל לשימוש יחד עם ה- SPF נקרא PA.  מדד זה מציין את מידת ההגנה של התכשיר לקרני UVA כאשר ככל שדרגת ההגנה של המוצר גבוהה יותר, כך גם יצוינו לידיו יותר סימני + בהתאמה. הדרגה הגבוהה ביותר של ההגנה תקבל שלוש סימני +.

אילו מסנני קרינה ייעודיים קיימים לעור הפנים?


בעור הפנים נמצאות בלוטות שומן רבות יותר בהשוואה לגוף. אם תמרחו מסנן קרינה "רגיל" על הפנים,דרך קבע, אתם עלולים לגרום להופעה של פצעונים בטווח הארוך. אם מרחתם קרם הגנה "רגיל" כהקדמה לאיפור, אתם עלולים להגיע למצב בו האיפור לא "נתפס" על הפנים משום שקרם ההגנה עשוי ליצור מעטה שומני וכבר במיוחד, מה שיפריע מהאיפור להימרח מעליו כמו שצריך. בנוסף, חדירה של מסנני קרינה לעיניים עלולה לגרום לצריבה ולדמעות.

כדאי לדעת כי קיימים מסנני קרינה ייעודיים לעור הפנים. מוצרים אלו הם בדרך כלל נטולי שומן ולכן בנוסף להגנה אותה הם מעניקים, הם אינם "מכבידים" על העור וברוב המקרים גם מכילים חומרי הזנה וטיפוח לעור הפנים. עוד נתון חשוב הוא שהם אינם צורבים במגע עם העיניים.

מהו אורך חיי המדף של מסנני הקרינה?

תאריך התפוגה של תכשירי ההגנה מהשמש נע בין שנה לשנתיים. תכשיר ישן עלול להזיק לעור ולא יהיה יעיל בהגנה מפני השמש. חשוב להשתמש בתכשירים עוד בשנה שבא נקנה המוצר ולא לשמור לעונה הבאה- חלק מהמרכיבים הכימיים עלולים להפסיק להיות יעילים.

ומה אם אין על המוצר דירוג SPF ?
בישראל נבדקים תכשירי ההגנה מפני השמש עפ"י פרוטוקולים שגובשו על דעת מומחי משרד הבריאות, תוך "יישור קו" עם ארגונים בינלאומיים. זה המקום לזכור ולהזכיר כי חלק ממוצרי האיפור (מייקאפים בעיקר) הנמכרים בארץ, אשר בהוראות היצרן נטען כי הם מכילים מסנני קרינה אמורים להיות מדורגים באותו מדד SPF.  במידה ואין על המוצרים הללו דירוג של SPF , כדאי  לדעת כי המוצר אינו עומד בסטנדרטים המתירים רישום  SPF עליו. זה יכול לנבוע מכך שריכוז מסנני הקרינה בו קטן מהתקן או שריאקציות שונות בין שלל מרכיביו מנטרלת את אפקט ההגנה, על אף שהמוצר מכיל רכיבי הגנה.  כך או כך-  מומלץ לכם לאמץ כלל:  אם אין במוצר SPF- הוא אינו מספק הגנה משמש.

מה חשוב לדעת כשמאפרים או מתאפרים?

חשוב להשתמש במסנני קרינה מתחת לאיפור שאתם עושים, כשמדובר באיפור לצילומי חוץ, או לקראת איפור לאירועי בוקר/ צהריים. גם כשמאפרים כלה בקיץ, יש לקחת בחשבון שהיא יוצאת להצטלם מוקדם באור יום ולכן חשוב לספר לעורה הגנה על מנת שהיא לא תאדים עד הערב.  

חשוב מאד לא למרוח באזור העיניים מייקאפים המכילים מסנני קרינה מחשש לצריבה ודמעות. העדיפו תמיד מריחת פריימר ייעודי על העפעפיים.

מומלץ להחזיק בתיק האיפור מסנן קרינה אחד לפנים ואחד לגוף. עוד מומלץ להשתמש במסננים מהסוג המתאים לעור רגיש במיוחד (כך תמנעו אחוז גדול מתופעות הרגישויות) חשוב גם שהמוצר בו תשתמשו יהיה מהסוג העמיד במים WATERPFROOF משום שהוא עמיד גם בזיעה ולכן לא תצטרכו לחדש אותו בקצב מהיר אלא רק בטווחי זמן ארוכים במיוחד.

והעצה הכי טובה להיזהר מפני השמש, היא ללא ספק- להימנע ממנה. זכרו זאת בפעם הבאה כשאתם רוצים "לתפוס צבע" ….   

ספריי הגנה מהשמש לרכישה באתר!
תחליב להגנה מהשמש לרכישה באתר!
שפתון להגנה מהשמש לרכישה באתר!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן