רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

שזופה ללא שמש – הכל על ברונזר

הברונזר הינו תכשיר איפור המשלב בתוכו שני מוצרים ותיקים: פודרה כהה וסומק. הברונזר נראה מצוין כשהוא מונח בקלילות על הפנים בתקופת הקיץ ומקנה מראה שזוף ובריא. בשעות הערב, כשמתאפרים לאירועים ומסיבות, הברונזר יכול להיראות נוצץ יותר ולהשוות למאופרת גם מראה סקסי.

מהו הברונזר ומה ייעודו?

שמו של הברונזר נגזר מהמילה "ברונזה" ומתפקידו שבא למעשה להעניק לעור הפנים או הגוף שלנו מראה שזוף בצורה בטוחה ומבלי להיחשף לשמש. לעיתים הוא נמכר תחת השם "פודרה משזפת" או "אדמה אינדיאנית". תפקידו של הברונזר הוא לייצר מראה שזוף של הפנים, המחשוף, הידיים, הרגליים שלנו ומשום כך הוא מגיע רק בגווני החום, וזאת על מנת לחקות מראה של שיזוף אמיתי או מראה של "נגיעת שמש" (SUN KISSED LOOK)  כפי שאוהבים לכנות זאת בחברות הקוסמטיקה. 

חברות האיפור מייצרות כמה וכמה סוגים של ברונזר שמגיעים במגוון רחב של מרקמים: ברונזר פודרתי באבקת תפזורת, ברונזר פודרתי באבקה דחוסה , ברונזר קרמי וברונזר נוזלי. כולם מגיעים בצבעי חום ובמגוון רחב של גימורים: מאט, מבריק מאד, מבריק עדין או מנצנץ. חלק מהברונזרים, אלה הנחשבים ליוקרתיים יותר, מכילים לעיתים גם חלקיקים קטנים של אבקת זהב טהור.

‎איך משתמשים בברונזר?

על מנת להשיג תוצאה יפה, טבעית ולא מצועצעת, חשוב למרוח את הברונזר על הפנים בעזרת מברשת רחבה ככל האפשר. יש חברות איפור המייחדות מברשות מיוחדות לברונזר, אם כי אפשר בהחלט לעבוד עם מברשת סומק או לחליפין מברשת פודרה אשר נוקו משאריות צבע  קודם. את הברונזר מניחים בדרך כלל אחרי הנחת הסומק או בגמר האיפור, כאשר כל הצבעים האחרים כבר התמזגו והתקבעו מעט.

ניתן להניח את הברונזר על החלק התחתון של עצמות הלחיים מכיוון האוזן פנימה, לכיוון הנחיריים. חשוב לעשות זאת בשלבים ובכמויות זעירות פעם אחר פעם , על מנת למנוע מראה עמוס חד וקונטרסטי מדי של הסומק עצמו.  למראה קיציי ורענן, מוספים נגיעה של סומק ורדרד מעל עצם הלחי. השילוב בין ברוזנר חום אשר מעניק זוהר שזוף לפנים ובין הסומק הורוד אשר מוסיף רעננות הינו שילוב מנצח ברוב המקרים ויוצר מראה אופנתי ועדכני.

אפשר בהחלט לשלב נגיעות של ברוזנר על כל מקום בו רגילים לראות את השיזוף:  גשר האף, סנטר, על המצח ומעל הגבות. חשוב לעבוד עם מעט מאד צבע משום שברגע שמגזימים, התוצאה נראית מגוחכת, מה שלא ישיג את המטרה.  חשוב לזכור כי במידה ואתם מורחים על הפנים או על הגוף ברונזר במרקם נוזלי, ניתן להשתמש במברשת המיועדת למייקאפ לצורך מריחתו על העור.

ברונזר Multicolour לרכישה אונליין
ברונזר פירמידה לרכישה אונליין
פודרה מינרלית לרכישה אונליין

מה עוד ניתן לעשות עם ברונזר? הנה כמה רעיונות:

הצללה לעור בהיר
בעלי ובעלות עור בהיר הזקוקים להצללה יוכלו להשתמש בברונזר בגימור מאט לצורך איפור ההצללה. אם בחרתם בשיטת איפור זו, חשוב להשתמש בברונזר המבוסס על גוון חום קר ולא חום אדמדם על מנת שאיפור ההצללה לא ייראה כמו כתם אלא כמו צל טבעי.

פודרה לעור כהה:
בעלי עור כהה  וזקוקים לפודרה? החליפו את הפודרה הרגילה בברונזר הקרוב לגוון עורכם בגימור מאט.  בשיטה זו תחסכו קנייה של מוצר מיותר ותמקסמו את השימוש בברונזר עצמו

תיקון טעויות של מייקאפ בהיר או ורדרד מדי
מרחתם את המייקאפ וגיליתם שהוא חיוור או ורוד מדי על העור?  בעזרת הברשה קלילה של סומק על הפנים תוכלו לאזן את הגוון שלו ו"לחמם" את גוון העור עד שתגיעו לאיזון הרצוי.

מתאפרים לקראת צילומים עם רקע של מסך ירוק?


חשוב לזכור כי הרקע הירוק ה"קר" בצילומים עם רקע ירוק (כרומקי Chroma Key ) משפיע על צבע הפנים של הדמות המצולמת כך שהיא עלולה להיראות ירקרקה מעט וחולנית. זו הסיבה שיש "לחמם" את מראה עור הפנים באמצעות שימוש בברונזרים בגימור מאט (פשוט משתמשים בהם במקום פודרה). יחד עם זאת יש לזכור כי הדמות לא אמורה להיראות "כתומה" אלא רק "חמה" מעט ולכן חשוב לא להגזים .

משזף Fusion Glow לרכישה אונליין
ברונזר פירמידה לרכישה אונליין
פודרה אבק לרכישה אונליין

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן