רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

עור שמן

בגיל הנעורים הוא נחשב ל"עונש" בגלל הנטייה לפתח פצעים, אבל ככל שמתבגרים הוא נחשב ל"פרס" כי ההזדקנות שלו איטית יותר. כך או כך, הוא דורש את היחס המיוחד שלו. קבלו את העור השמן.

אם במבט חטוף במראה אתם מזהים נקבוביות באזור הסנטר, האף והמצח (ולעיתים גם באזור הלחיים ואפילו באזור הרקות) אם העור שלכם "מרגיש" כאילו הוא מצופה בשכבת שומן במשך רוב שעות היום, אם בכל תמונה שאתם מצטלמים אתם נוטים להבריק ולהיראות מיוזעים ואם הפודרה בגימור מאט היא ידידתכם הטובה והצמודה כבר הרבה מאד זמן, תגידו היי לסוג העור הכי פופולארי בעולם, העור השמן, ותתנחמו בעובדה שאתם לא לבד בעניין..

אז מה זה עור שמן ואיך הוא נראה?

עור שמן נוצר בתורשה. אם יש לכם היסטוריה בבית של עור שמן, סביר להניח שגם אתם תיוולדו עם  סוג העור הזה. נקבוביות העור (אותם "חורים" קטנים שממוקמים על העור ושדרכם מופרש השומן מן העור החוצה) הן בולטות לעין מאד, נראות בקלות על גבי עור שמן ונוטות להיסתם (בגלל קצב הפרשת השומן המוגבר של העור שלא תמיד מספיקים לנקות בזמן, כשמנקים פנים) כשנקבובית כזו נסתמת היא מתפתחת ל"קומודון" (נקודה שומנית שחורה) שלעיתים מתפתח בעצמו לפצע דלקתי (אותו "חצ'קון" מטריד).

למה נוצרים הפצעים על עור שמן?

אותם עודפי שומן שלא מצליחים להתנקות ולהתפזר מהעור, עלולים לייצר דלקות מקומיות שמתפתחות לפצעונים מוגלתיים.  הסיבות מגוונות: החל מחוסר איזון הורמונלי ולעיתים חוזר איזון תזונתי ועוד סיבות. כך או כך, התופעה די מטרידה ולכן שגרת הטיפול והטיפוח המומלצת לעור שמן הינה ניקוי, ניקוי ושוב ניקוי. יחד עם זאת, לעיתים גם הניקוי לא מסייע לעור הפנים להגיע לאיזון ואז נדרשת התערבות רפואית וטיפול תרופתי המייבשים את הפצעים.

גם כשהעור במצב מאוזן ו"רגוע" הוא נוטה להבריק ממש ובעלי עור שמן מדווחים על התסכול של המראה המבריק שמלווה אותם. מי מכם שמתאפר/ת, יכול להסוות את העניין באמצעות פידור ומי שלא נוהג להתאפר, יכול להשתמש בניירות סופחי שומן על מנת להשוות לעור הפנים מראה מאט. גם שינוי תזונתי עשוי לסייע והקפדה על הימנעות ממאכלים שומניים במיוחד בהחלט יכולה לשפר את מצבו ומראהו של עור הפנים.

למה המידע הזה חשוב כשעוסקים באיפור?

כשמאפרים או כשמתאפרים המטרה הינה להשוות לעור הפנים שמתאפר מראה כמה שיותר מושלם, כדי שבסופו של דבר איש לא יוכל להבחין בחוסר האחידות של אותו עור פנים, עד כמה שניתן. זו הסיבה שבגללה הבנה בסיסית במוצרים ובמושגים בתחום העור תתרום לנו רבות להשגת מראה שכזה לעור הפנים.

איך תנקו?

חשוב להקפיד על שטיפה יומיומית של הפנים בסבון או בג'ל ניקוי נטולי שומן (OIL FREE), רצוי להימנע מרחצת העור בסבונים חריפים מדי ומומלץ להימנע מחיכוך הפנים בספוג או במגבת, העשויים לגרום לגירוי בלוטות החלב ולייצור מוגבר של שומן בשל כך. סיום הניקוי יתבצע באמצעות מי פנים על בסיס אלכוהולי. היזהרו מ"ניקיון יתר": ככל שמנקים יותר עור שמן בפנים, כך הוא מפריש יותר שומן על מנת לפצות על החסר.

ג'ל ניקוי לעור שומני לרכישה
קרם לחות לרכישה

איך תטפחו?

רובנו מורחים על הלקוחות שלנו קרם לחות לפני תחילת האיפור, אך לא ממש מבינים מה הקרם הזה עושה. חשוב לזכור כי קרם הלחות הינו תכשיר אשר נמרח על העור במטרה לשמר את הלחות אשר קיימת בו. קרם לחות לעור שמן יהיה מבוסס על מים ויגיע במרקם תחליבי-נוזלי או במרקם ג'ל.  חשוב מאד לא להשתמש על עור שמן או מעורב בקרם במרקם עשיר, משום שהעור לא יהיה מסוגל לספוג אותו בסופו של דבר, דבר שיפריע למריחה אידאלית של המייקאפ. מבולבלים? לא בטוחים?  חפשו את צמד המילים  OIL FREE  (נטול שומן) על הקרם שאותו ברצונכם למרוח על עור שמן וכך תדעו שאתם משתמשים במוצר הנכון.

איך תתאפרו?

  • שימוש בפריימרים מונעי הברקה: חברות האיפור מציעות פריימרים ייעודיים לעור שמן: פריימר לגימור מאט של עור הפנים, פריימר לצמצום מראה נקבוביות פעורות ואפילו פריימר עיניים לביטול המעטה השמנוני של העפעף. הפריימרים הללו  עוזרים לשלוט בהפרעות האופייניות לעור שמן כמו ברק, נקבוביות מורחבות והפרשות שומן מוגברות. הם מצמצמים את מראה הנקבוביות הפעורות, ומפחיתים באורח ניכר את מראהו המבריק של העור.
פריימר מצמצם נקבוביות לרכישה
מייקאפ בגימור מאט לרכישה
  • שימוש במייקאפים נטולי שומן, רצוי לבחור בתכשירים אשר כתוב עליהם בפירוש כי אינם אוטמים נקבוביות (חפשו את המילים "נון קומודוגני"/ NON COMODOGENIC  על אריזת המוצר)
  • שימוש בפודרה סופחת שומן (השונה מפודרה רגילה) ויתרונה באפשרויות לפירודים חוזרים שהיא מעניקה מבלי להצטבר על עור הפנים ומבלי לייצר עור במראה של "בוץ"
  • שימוש בניירות פידור (BLOTTING PAPERS) לתחזוקה של מראה מאט , גם אם לא מתאפרים וגם מעל איפור
  • שימוש בפיקסר (ספריי מקבע איפור) על בסיס אלכוהולי דווקא, הנחשב למקבע איפור חזק במיוחד.
פודרה סופחת שומן לרכישה
ספריי מקבע איפור לרכישה

ובכל זאת, לא הכל רע: עור פנים שמן, בהיותו "מכוסה" רוב הזמן בשכבת שומן המגינה ושומרת עליו, נוטה לפתח קמטים, קמטוטים וסימני הזדקנות אחרים מאוחר יותר באופן יחסי ובהשוואה לסוגי עור אחרים.  כך שאם בגיל צעיר "סבלתם" מכל המגבלות והתופעות שהגיעו יחד עם סוג העור שפכם, זכרו כי הפיצוי יגיע בגיל מאוחר יותר, ויהיה שווה במיוחד….

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן