סיימתם את לימודי האיפור? מסתבר שהכישרון והידע לא תמיד מספיקים. עכשיו צריך להתחיל להתפרסם, לצבור מוניטין והכי חשוב:לעבוד.
גם אם סיימתם את לימודי האיפור שלכם בהצטיינות, לא תופתעו בוודאי לגלות שיש עוד רבים כמוכם שם בחוץ. אין מאפר שלא רוצה להצליח במקצוע האיפור. ובכל זאת, למרות הרצון הרב (ולעיתים אף האומץ לפתוח עסק בתחום האיפור), הרבה מהמאפרים מוצאים כי חלום לחוד- ומציאות לחוד. קשה מאד לשווק את עצמך, קשה עוד יותר לקבל עבודות וככל שבתי הספר לאיפור אשר צצים כפטריות אחרי הגשם פולטים עוד ועוד בוגרים – כך נעשית התחרות על כל עבודה מאתגרת יותר מיום ליום. מאפרים אשר מחפשים לקוחות הפכו כמעט לתופעה, שלא לדבר על תלונות של מאפרים על חוסר בתעסוקה בתחום ומכאן הדרך אל הייאוש ואל העיסוק במקצוע אחר קצרה מאד.
במציאות של היום, כמעט מתבקש להפיל את האשמה על המצב הכלכלי: משפטים כמו "אנשים לא רוצים להוציא כסף", "איפור ע"י מאפר/ת נחשב למותרות", "כשהמצב ישתפר- תהיה עבודה" נשמעים על ידי העוסקים במקצוע חדשות לבקרים ומאידך, ההוכחה שישנם מאפרים אשר עובדים במקצוע ואפילו מצליחים להתפרנס ממנו בכבוד קיימת ויתרה מכך – חלקם של אנשי המקצוע אפילו דוחה על הסף עבודות ו/או לקוחות חדשים בגלל עומס עבודה.
אז איך נגיע למצב שבו אנו מלאים בעבודה? הנה משהו מתחום הספורט:
בתחום הכדורסל נהוג לומר שאם תהיו בתנועה, הרי שבסופו של דבר תקבלו מסירה של כדור אותו תוכלו לקלוע לסל בקלות. המסקנה היא אחת: תהיו בתנועה כל הזמן, תעשו דברים, תפעלו וכך תביאו את העבודה אליכם. אל תשבו בבית ותחכו שהמזל ידפוק על דלתכם והלקוחות יגיעו מעצמם. (כי זה לא יקרה, תהיו בטוחים בכך).
הסטטיסטיקות בכדורסל אומרות שכדי לקלוע יותר מכולם, צריך לזרוק לסל כמה שיותר פעמים. זכרו שכל פעולה שיווקית שאתם עושים היא סוג של "זריקה לסל". אל תתייאשו אם משהו לא מצליח לכם ברמה הנקודתית כי אם תנסו עוד ועוד- בסופו של דבר תצליחו.
ההצלחה שלכם מתחילה ונגמרת באופן שבו אתם מצטיירים בעיני הזולת ובאופן שבו אתם מייצרים לעצמכם ביקושים. על מנת לייצר לעצמכם את הביקושים הללו, מילת המפתח היא שיווק. שיווק נכון אינו מהווה בהכרח פרסום בעיתונים ואינו דורש בהכרח השקעה בפליירים או הוצאה כספית כזו או אחרת. ניתן לשווק היום גם באמצעים לא יקרים ובעזרת רעיונות ותושייה:
רשימת משאלות ומטרות
הקפידו להחזיק מחברת גדולה בה תרשמו תמיד כל רעיון לפעולה כלשהי, כל הגיג, כל "הברקה" כל סלוגן (סיסמה שיווקית) וכל דבר אחר שמצא חן בעיניכם ושהחלטתם לאמץ אותו אליכם משום שלדעתכם הוא יכול לקדם עבורכם את העסק. תתפלאו כמה רעיונות עולים במוחנו ונשכחים או נשחקים עם הזמן. כשתשבו לתכנן או לבצע פעולות בקשר לעסק שלכם- היעזרו במה שרשמתם. לא תמיד יהיו כל הדברים רלוונטים לאותו רגע, ייתכן וחברים/ קרובים יעוצו לכם עצות שלא יתאימו לכם לאותו זמן נתון אולם אל תפסלו, רשמו הכול ומי יודע, יום אחד זה יכול להיות ה- רעיון עבורכם. דאגו שתמיד יהיו לכם רעיונות חדשים, זמינים ומקור להשראה.
שמרו על קשר עם לקוחותיכם
אם כבר הצלחתם לקבץ לעצמכם כמה לקוחות- הקפידו לשמור עמם על קשר. גם אם אינכם מנהלים מועדון לקוחות פעיל (וזו ההזדמנות לומר כי מומלץ לנהל אחד כזה, עדיף בצורה ממוחשבת, אבל גם פנקס טלפונים או כרטסת לקוחות אשר קונים בכל חנות למכשירי כתיבה יכולים בהחלט לשמש תחליף לא רע) – נצלו הזדמנויות כדי לדבר עם לקוחותיכם. זכרו כי לקוחות מרוצים הינם מפתח להצלחה של עסק ולתזרים שוטף של לקוחות חדשים, משום שאם הם היו מרוצים מהשירות אותו קיבלו מכם- הם ישמחו להמליץ עליכם הלאה.
אחלו ללקוחותיכם שנה טובה או חג שמח
באופן כזה "תזכירו" להם את קיומכם. זכרו כי המטרה שלכם להפוך את השם שלכם ומס' הטלפון לזמינים תמיד.
איפרתם כלה? עברה שנה?
אל תזרקו את היומן הישן שלכם. אחלו לה מזל טוב ביום הנישואין הראשון (וגם השני, או השלישי). כלות מרוצות הן שגרירות מעולות שלכם, ותשמחנה להמליץ עליכם לעוד חברות.
שלחו ללקוחות שלכם מידע וטיפים בנושא איפור.
אם אתם גם מלמדים איפור, תוכלו ליזום קופון הנחה להצעה ללימוד של שיעור באיפור ולשלוח אליהם. בצורה זו תוכלו למקסם את התועלת שתצמח לכם מלקוחותיכם.
מבצעי "חבר מביא חבר"
הבטיחו (וקיימו) מתנה לכל לקוחה שתביא איתה חברה /כמה חברות. המתנה יכולה להיות מוצר איפור או הנחה למחיר שהממליצה תקבל על שיעור באיפור.
ימי הולדת
אספו מידע של תאריכי לידה של לקוחותיכם. ברכו את לקוחותיכם ביום הולדתם הבטיחו (וקיימו) מתנה ביום ההולדת. מוצר איפור/ דוגמית של מוצר או אפילו הנחה לשיעור איפור יכולות להיות מתנות משגעות. תתפלאו כמה אנשים (נשים בפרט) בוחרות לפנק את עצמן דווקא בתקופת יום ההולדת.
שיתופי פעולה / נטורקינג (NETWORKING)
שתפו פעולה עם עסקים אחרים בתחומים הקרובים לאיפור. צרו קשר עם עסקים קרובים: מספרות, מכוני קוסמטיקה וציפורניים, (חלקם כבר מעסיקים מאפרות, אז פנו אל אלה שעדיין לא מעסיקים). זכרו שקשרים כאלה, במידה והם מצליחים, תורמים להצלחת שני הצדדים.היו אתם היוזמים: פנו לעסקים, הציגו את עצמכם בביטחון רב, (הימנעו מלומר שאתם מאפרים מתחילים… אף אחד לא ייקח מאפרים בתחילת דרכם!) העדיפו לומר: "שלום אני מאפר/ת מקצועי/ת. אשמח אם נוכל לשתף פעולה- אני אשלח אליכם את לקוחותיי ואתם תשלחו אלי את לקוחותיכם. שנינו נוכל להרוויח מכך" (אין עסק שלא יסרב לאופציה להרוויח עוד לקוחות ולכן הסיכוי שלכם להצליח במהלך כזה הוא גדול).
שיתופי פעולה עם הטבה ללקוחות
לשכנה שלכם יש חנות בגדים? לדוד של הסבתא יש חדר כושר? תנו להם כרטיסי ביקור שלכם לחלוקה ללקוחותיהם אשר מקנים התאמת איפור חינם אצלכם, או שיעור מקוצר במתנה או כל דבר אחר. תופתעו לדעת כמה עסקים קטנים יהיו מעוניינים לשתף איתכם פעולה בתמורה ל"תלושי השי" שלכם, בהם יוכלו להשתמש כהטבות בעסק שלהם או כדי לזכות בפינוק אישי לעצמם ולמקורביהם.
הגדלת ההיצע ללקוחות.
ככול שתגדילו את מגוון השירותים שאתם נותנים ללקוחותיכם, כך תוכלו להגדיל את הכנסותיכם מהעסק. מומלץ כמובן להישאר בתחום האיפור אבל להגדיל את האפשרויות באותו התחום: תוספת של מכירת מוצרים, עיצוב גבות, הלחמת ריסים, הדרכות של קבוצות, הדרכות אישיות, יכולים להגדיל את נתח הרווחים מכל לקוחה, מה שיאפשר לכם הכנסה נוספת וגם לא ישאיר אתכם ללא הכנסה בתקופות בהן יש פחות עבודה (כמו בתקופת ספירת העומר, או בתקופת החורף , כשיש מעט אירועים באופן יחסי).
בהצלחה!