רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

כל הדרכים להסרת איפור

התאפרת ויצא מושלם אבל הגיע הזמן גם להוריד את כל הטוב הזה מהפנים שלך. איך תסירי?

כולנו יודעות שאת הלכלוך צריך להסיר מהגוף, פעם ביום לפחות. איפור, לכלוך, שומן, זיעה, ותתפלאו- גם בקטריות וחיידקים, כל אלה מצטברים על העור שלנו מדי יום, מה שהופך את הניקוי שלו לפעולה הכרחית.  הרבה אנשים לא ילכו לישון לפני שיתקלחו, אולם כשמדובר בניקוי עור הפנים, הם יעשו לעצמם "הנחות" מהסיבה שאותו לכלוך המצטבר על עור הפנים הינו בלתי נראה או מורגש.

ניקוי עור נכון ימיס את הלכלוך, השומן ועודפי האיפור מבלי לפגוע ברקמות העור ומבלי לגרום לתופעה של ייבוש-יתר של העור. זו הסיבה אשר בגללה חשוב להתאים את תכשירי הניקוי לכל סוג עור באופן ספציפי משום שאם תכשיר הניקוי יהיה אגרסיבי  מדי לעור פנים עדין או יבש,  עלולה להיגרם תופעה של רגישות בעור. מאידך אם בעת ניקוי עור שמן ייעשה שימוש בתכשירים שומניים המיועדים לעור רגיל או יבש, הדבר עלול להזיק במהרה לעור, אשר עשוי להגיב בהופעת פצעונים ופצעים.

הרעיון המרכזי מאחורי תכשירי הניקוי מתרכז בפעילותם: להסיר את הלכלוך המיותר, האבק, שאריות הפיח, שאריות האיפור ועודף השומן כדי שעור הפנים יהיה מסוגל "לנשום", ולהמשיך להפריש את השומן שמגן עליו באופן חופשי.

הכירו את הצמד: 

חלב ומי פנים: חלב פנים הינו תחליב (עם מראה ומרקם חלבי ומכאן שמו) המשמש לניקוי העור, אשר מבוסס על שמן, מים וחומרי קישור. חלב הפנים מרחיב את נקבוביות העור, מרכך את השומן אשר נמצא בתוכם וממיס את שכבת השומן והלכלוך אשר מצויים על פני העור. כאשר מנקים את העור בחלב פנים,חובה להשלים את הפעולה במי פנים מתאימים.

מי פנים הינם מים המכילים חומרים הנקראים גליקולים ולעיתים גם אלכוהול. הגליקולים הינם חומרים אשר ברמה הכימית "מתנהגים" באופן דומה מאד לאלכוהול אולם בניגוד לאלכוהול, הם אינם מייבשים את העור. בעת הפעולה על העור, המים מנקים את הלכלוך אשר נמס במים והגליקולים והאלכוהול מנקים את הלכלוך אשר נמס בשמן. תפקיד נוסף של מי הפנים מתבטא בעובדה שהם מסירים מן העור  את שאריות חלב הפנים, מכווצים את נקבוביות העור, מעוררים את מחזור הדם בפנים ומרעננים אותם. חשוב לזכור כי כשמדובר בעור יבש או ריש אין להשתמש במי פנים המכילים אלכוהול.

חשוב לזכור כי אם החלטת להשתמש בהסרת איפור באמצעות חלב ומי פנים, לא תוכלי לוותר על אחד מהם משום שחייבים להשתמש בהם כזוג, היות וכל אחד מהם משלים את פעולתו של האחר ודילוג על אחד מהם, יעשה לך "חצי עבודה" על כל המשתמע מכך מבחינת ההשפעה על עור הפנים.

סבון פנים וג'ל ניקוי לפנים
זהו אחד המוצרים הפופולאריים ביותר לניקוי פנים המבצע ניקוי יסודי. את הסבון מניחים על כמה נקודות מרכזיות על עור פנים רטוב, מקציפים, מקרצפים ושוטפים.   ניתן לבצע את הפעולה גם תוך כדי מקלחת, מה שעושה את השיטה הזו אידאלית לאנשים עסוקים שאין להם יותר מדי זמן להסיר איפור. חשוב להקפיד כי הניקוי לא יהיה "יסודי" מדי ולא יותיר את עור הפנים כשהוא יבש או מגורה. במקרים כאלה ניתן תמיד למרוח קרם לחות מיד לאחר השטיפה ותחושת היובש וה"מתיחה" בפנים  תיפסק באופן מיידי.

שמן הידרופילי
זוהי תערובת של שמן ומים המבצעת ניקוי יסודי של הפנים ללא גירויים כלשהם. השימוש בשמן ההידרופילי מתאים לכל סוגי העור למרות הנטייה של בעלי עור שמן לפחד ממנו. לאחר השינוש בשמן נותר עור הפנים במרקם שמנוני ולכן מומלץ לשטוף אותו להסרת שאריות שומן.

מסיר איפור
קיימים חומרים להסרת איפור מבוססי שמן או מים. חשוב לזכור כי אם המוצר מבוסס שמן, יש להמשיך ולנקות את שרידי החומר  לאחר הסרת האיפור באמצעות סבון פנים. עוד חשוב לוודא כי המסיר באמת עובד: לא אחת אנו נתקלים במסירי איפור אשר לא עושים את עבודתם ומצריכים סוג של "מלחמה" עם עור הפנים- חשוב לזכור כי אם מסיר האיפור  דורש שפשוף מאסיבי של עור הפנים כחלק מההסרה – העדיפו לא להשתמש בו.  המסיר צריך להמיס את האיפור בקלילות ובתוך שניות ואם הוא לא עושה את זה-  פשוט תוותרו עליו.

מסיר איפור דו פאזי

מדובר במסיר איפור שמורכב משני סוגי נוזלים שדומים לשמן ומים. לפני השימוש יש לנער את הבקבוק על מנת לערבב בין שני הנוזלים , משפוך מעט על פד צמר גפן ולהסיר את האיפור בקלות.

מסיר איפור עיניים
זהו חומר עדין שאינו גורם לגירוי באזור הרגיש של העיניים ואף אינו גורם לייבוש באזור זה. תפקידו להמיס את איפור העיניים, גם מהסוג העמיד ביותר ביעילות וללא צורך של שפשוף ומאמץ באת ההסרה. חשוב לא להשתמש במסירים אשר מצריכים שפשוף מאסיבי של העין משום שהסרה אגרסיבית מדי עלולה לפגוע באזור הרגיש הזה, לתלוש ריסים, ולגרום לגירוי מקומי. ניתן להשיגו בגרסה "רגילה" או בגרסה של נוזל דו פאזי.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן