רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור למסיבות הסילבסטר

אין ספק שמסיבות הסילבסטר הולכות להיות שונות השנה, בצל הקורונה: לא עוד התקהלות המונית והצטופפות בסגנון מסיבות קוקטייל ואפילו נשיקת החצות המיתולוגית עומדת לקבל טוויסט הכרחי ולהתבטל ברוח התקופה.

יחד עם זאת, אם בכל זאת בא לכן לדפוק הופעה וכניסה זוהרת ומרשימה למסיבה אינטימית של כמה חבר'ה (בהתאם לתקנות ולהוראות כמובן), האיפור המתאים הוא בבחינת מאסט ואם נתבקש להגדיר מהו אותו "איפור מתאים" הרי שמדובר בשילוב בין הגלאם: לוק זוהר, סופר אופנתי ושיקי, לבין העמידות: שפתון שלא יימרח אחרי נשיקת החצות ומייקאפ + מסקרה שישרדו בכבוד את הלילה הארוך של המסיבה.  

בדיחה ידועה מספרת על האימא הפולניה המיתולוגית שמקפידה לחנך את בנותיה ללבוש תחתונים נקיים "כדי שאם תעשי תאונה חלילה ותיפצעי, ובבית החולים תפגשי רופא חתיך (ורווק), שתיראי מכובדת ושלא תעשי בושות עם תחתוני פאדיחה"…

על תרחיש דומה, אם כי שונה בהרבה במהותו, בנויים מוצרי האיפור העמידים, שיכולים לספק לכל אחת מאיתנו את היכולת לבלות לילה סוער ועדיין להימנע בבוקר שאחרי מה-Walk of shame כשכל המסקרה מרוחה על הלחי והשפתון על הסנטר, למרבה הבושה.

את ז'אנר מוצרי האיפור העמידים פיתחו בתעשיית הביוטי עבור מאפרי הכלות והאירועים , כשאלה באו בדרישה לחברות האיפור לייצר עבורם מוצרים שיסייעו לכלות לעבור את הערב הכי לחוץ בחיים שלהן בשלום, על אף הזיעה והדמעות.

אז אלה בדיוק המוצרים שעליהם נמליץ להשתמש במסיבות ארוכות שנמשכות אל תוך הבוקר, מהסיבה הפשוטה שהם מוכיחים  את עצמם: לא נמרחים, לא דוהים וכמו בשיר של נעה קירל, את נראית מיליון דולר גם שעות אחרי שהתאפרת בבית, לא משנה מה אכלת, שתית או עם מי התנשקת בדרך:

בתחום המייק-אפים העמידים – אפשר למצוא חברות שלמות שהקדישו סדרות מלאות לנושא העמידות. המייק-אפים בעלי אפקט ההתקבעות המהיר, נקראים גם לעתים "מייק-אפים עמידים" משום שבפורמולה שלהם משולבים פולימרים נדיפים שמתקבעים, מתייבשים והופכים לעמידים במיוחד. ניתן להסיר אותם בדרך כלל רק באמצעות מסיר איפור והם שורדים בגאווה מאמץ, זיעה ואפילו מקלחת.

השפתון:  נשיקת החצות של הסילבסטר נחשבת להיי-לייט של הערב, אם כמובן אתם מצויידים בבן /בת הזוג המתאימים וכמובן אם יצאתם שליליים בבדיקה לקורונה. כדי שהשפתון לא ירד תוך כדי נישוק, אפשר להשתמש בשפתון הנוזלי, שנחשב ברוב המקרים לבעל עמידות מוגברת. מדובר בשפתון המכיל חומרים שבשלב התנדפותם מקבעים את גווניו על עור השפתיים. בגלל התחושה היבשה שהשפתונים הללו נוטים להשאיר על השפתיים, הם נמכרים לרוב יחד עם גלוס או באלם-שפתיים צמוד אשר נועד למריחה כמה דקות לאחר משיחת השפתון, לאחר שזה הספיק להתקבע.

איילינר במרקם ג'ל – זהו מוצר שנכנס לשימוש רק לפני כשני עשורים ומאז הספיק לתפוס לו מקום של כבוד בתיקי המאפרים המקצועיים, ואפילו הפך למוצר חובה בקרב המתאפרות המכורות. מדובר בג'ל שחור או צבעוני אשר מכיל בין היתר פולימרים נדיפים, מה שהופך אותו לעמיד במיוחד, שניות ספורות לאחר מריחתו. הג'ל מיועד לשימוש בתוך העין וגם מחוצה לה, כך שבהיבט הכלכלי הוא חוסך לנו את קניית האייליינר הנוזלי העליון וגם את עפרון העיניים. צבעו עז וברור החל מהמריחה הראשונה, ומי שהתנסתה במריחת עיפרון שחור בתוך העין ובחזרה על הפעולה שוב ושוב עד שמתקבל צבע שחור באמת, תופתע לגלות כי האייליינר במרקם ג'ל משיג את התוצאה של צבע עז וברור, במריחה פשוטה אחת. שימוש נוסף לג'ל הזה מתאפשר כתחליף או כתוספת לצללית ואפילו כבסיס לצלליות בגוונים עזים במיוחד, אם תרצו.

אם בחרתן להתאפר בעזרת המוצר הזה חשוב להקפיד על זריזות משום שהחומר מתקבע במהירות ואז כבר לא תוכלו לעבד אותו. ברמת העמידות, מדובר על מוצר אשר מתקבע בתוך שניות: מהרגע שמרחתן אותו על העפעף או בתוך העין, המתינו כחצי דקה ומאותו רגע, הקו נחשב לבטוח ומקובע, כזה אשר אינו יורד (רק באמצעות שימוש במסיר איפור עיניים).

שימרים, צלליות וסמקים במרקם קרמי מתאפיינים במרקם "רטוב" ולכן מניחים אותן ישירות על המייק-אפ או על עור הפנים/העפעף. בגלל המרקם המיוחד, אין להניחם מעל פודרה שכן, הם יהפכו את מרקמו ל"בוץ" ולפיכך גם אין לפדר אותם בסיום תהליך האיפור. כיום ניתן להשיג צלליות וסמקים קרמיים במרקם מתקבע והם תמיד מאופיינים בברק, אותו לא ניתן לחקות כמעט בשום דרך אחרת. היתרון המרכזי בשימוש במוצרים במקרם קרמי ובצלליות קרמי בפרט טמון באפשרויות הטשטוש של החומרים שמאפשר הגעה לתוצאות מדהימות, במיוחד כאשר עובדים עם כמה גוונים במקביל. ניתן לעבוד עם צללית קרמית מתקבעת, להחליף באמצעותה את השימוש בפריימר עפעפיים ולכסות אותה בצללית אבקתית. התוצאה אשר תתקבל הינה מראה של צללית אבקתית בגוון מחוזק ובעמידות יוצאת דופן. את אותה פעולה ניתן לבצע גם באמצעות שימר נוזלי ולקבע אותו בעזרת שימר אבקתי. המראה יהיה זוהר ועמיד במיוחד.

מסקרה מהווה בדרך כלל את המוצר אשר מעניק טאץ' סופי לאיפור עיניים ובעצם מסיימת את מלאכת איפור העיניים, שכן היא מבוצעת בדרך כלל בסופו. כאשר קונים מסקרה עמידה במים, המילה Waterproof חייבת להופיע על אריזתה. מושג נוסף בעולם עמידות המסקרות נקרא Water resistent וכדאי להכירו. שני המושגים: Waterproof  וגםWater resistant   הם תקנים רשמיים עבור מסקרות עמידות במים, כשהדבר מצוין על אריזתן.

ההבדל בין המושגים הינו דרגת העמידות: Waterproof מהווה ציון עמידות גבוה ו"חזק" יותר לעומת Water resistant. ניתן להשיג כיום מסקרות עמידות במים בצבעים שונים ובתכונות נוספות אשר בנוסף לעמידות מציעות גם אפקט הארכה, עיבוי או עיגול של הריסים.

המסקרות הללו מסוגלות לצלוח בקלות את כל האתגרים אשר מציב בפנינו איפור לאירוע או מסיבה: הן שורדות זיעה, הן שורדות דמעות והן שורדות מאמץ פיזי, תנאי לחות וחום.

הפיקסר –  הינו  ספריי שבזמן התזתו הוא מתקבע על עור הפנים ובכך מייצר שכבת מגן על האיפור, שתורמת להישרדותו ולקיבועו לאורך שעות. משתמשים בו בסיום האיפור בריסוס קליל ומרוחק, בשכבה דקה על עור הפנים.

שימוש בכל המוצרים הללו ביחד יכול להבטיח לכן תוצאות איפור זוהרת עם עמידות מרשימה במיוחד. אם עוד לא פינקת את עצמכן במוצרי איפור לקראת מסיבות הסילבסטר, זה בדיוק הזמן לרכוש מוצר או שניים מהמגוון העמיד שמציעות החברות שם בחוץ, ולדעת גם בלי לבדוק כל שנייה במראה, שהלוק איתו יצאת מהבית יהיה גם המראה שלך בדרך חזרה.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן