רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מראה מעושן טרנדי – כך תעשו את זה נכון

האיפור המעושן בעיניים או בשמו הבינלאומי – הסמוקי – מלווה אותנו מאז ומתמיד, ולא פלא שהוא כל כך נצחי: הוא מבליט את העיניים, מעניק להן מסגרת מחמיאה ומתאים כמעט לכל אחת. עבור רבות מאיתנו האיפור המעושן מתקשר לצבע השחור ולמראה הדרמטי, אך חלקכן בוודאי יופתעו לגלות שמעושן יכול להגיע בכל צבע ובהחלט עשוי גם להעניק מראה רך ועדין.
בתקופה האחרונה אנחנו רואים מגמה הולכת ומתחזקת של מעושן בגוונים חומים וחמים בקרב כלות ואפילו בעולם האופנה. את האיפור הסמוקי, בין אם אנחנו מאפרות את עצמנו, כלה או דוגמנית, ניצור תמיד באותה טכניקה – נניח את הצבע הכהה ביותר שבו נשתמש קרוב לקו הריסים, וככל שנעלה לכיוון הגבה, הצבע יילך, יתבהר ויתפוגג בהדרגה. מה שיקבע, כאמור, האם המעושן שלנו ייראה כהה ודרמטי או רך ועדין יותר, הם הצבעים שבהם נבחר.

קורס האיפור המקצועי שלנו בבית הספר "ירין שחף" כולל שיעור ייעודי לאיפור מעושן המלמד כיצד ליצור מראה מעושן בווריאציות שונות. בכתבה הבאה, אריאל ברומברג, מורה במגמת האיפור בבית הספר, תסביר כיצד ליצור מעושן חום טרנדי, שלב אחר שלב, ותיתן את כל הטיפים שלה למראה מעושן מנצח.
"כשאני יוצרת איפור מעושן לכלה או ללקוחה ואפילו לעצמי, אני מעדיפה להשתמש בגוונים חומים או ברונזה, במיוחד כשמדובר בגווני עור בהירים או בבעלות שיער בהיר", מסבירה אריאל. "כך המעושן נראה הרבה יותר מחמיא ולביש ויוצר הרמוניה יחד עם הלוק הכללי".

כמו בכל איפור עיניים עם צלליות, נתחיל את האיפור המעושן בבסיס לעיניים. הבסיס יכול להיות מוצר ייעודי לעפעפיים או מייקאפ או קונסילר בגוון הלקוחה או מעט יותר בהיר. בשלב הראשון נתחיל מתיחום של קו הריסים באמצעות עפרון בגוון חום או ברונזה. לצורך התיחום הראשוני, אפשר להשתמש גם בעפרון שחור ולקבע אותו באמצעות צללית חומה. חשוב שהעפרון שבו נבחר יהיה שומני יחסית ולא יבש, כדי שנוכל לטשטש אותו בקלות. עובי התיחום ייקבע לפי שטח העפעף – ככל שהעפעף רחב או בולט יותר, כך נוכל לעבות יותר את התיחום. בשלב הבא, נטשטש את הגבול העליון של התיחום שיצרנו באמצעות מברשת טשטוש דחוסה ושטוחה ונקבע את הכל באמצעות צללית חומה כהה או בצללית הכהה ביותר שבה נשתמש לאיפור העיניים.

לאחר הטשטוש נניח בקפל העין צללית מעבר בגוון ביניים. טיפ לבחירת גוון המעבר: כדאי להשתמש בגוון ההצללה, הברונזר או הסומק שבהם השתמשנו באיפור הפנים כדי ליצור הרמוניה של איפור הפנים עם איפור העיניים. בקפל מומלץ להשתמש בצלליות במרקם מט, במיוחד על עפעף בוגר, ולא בצלליות מבריקות שעלולות להדגיש קפלים וקמטוטים. את הקפל נטשטש באמצעות מכחול טשטוש עגול. לבסוף, אפשר להניח מעט צללית שחורה צמוד מאוד לקו הריסים כדי להעניק נפח נוסף לקו הריסים. את עצם הגבה ואת הזווית הפנימית של העין נפדר בפודרה שקופה או בצללית בהירה, ואם תרצו ליצור לוק חגיגי וזוהר, אפשר גם באמצעות שימר או צללית בהירה מבריקה.

לאחר שסיימנו לאפר את העפעף העליון, נחזור על כל השלבים גם בעפעף התחתון. אל תחששו שמא התיחום התחתון יהיה רחב, להפך – כך הוא יתחבר לאיפור בעפעף העליון וייצור מראה סמוקי מושלם. במקרה של עיניים גדולות או אם תרצו ללכסן מעט את העין – אפשר בהחלט להניח עפרון שחור או חום בקו המים.
את הסמוקי שלנו נסיים עם מריחת מסקרה על הריסים, מומלץ שזאת תהיה מסקרה מעבה שתעניק נפח ומיקוד נוסף לקו הריסים. אפשר ורצוי להדביק ריסים מלאכותיים להענקת אקסטרה נפח. וטיפ נוסף לסיום – במראה המעושן פחות מומלץ לשלב ליפסטיק דרמטי או דומיננטי, אלא למרוח שפתון בגוון טבעי ולהשאיר לעיניים את מירב הפוקוס.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן