רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

חג לאילנות וגם למוצרי היופי

לא צריך להיות מחבקי עצים או מסניפי כורכום כדי לצרוך מוצרי ביוטי שמתכתבים עם הטבע והסביבה. לרגל טו בשבט בדקנו אילו מוצרי יופי עושים כבוד לטבע, לאיכות הסביבה ולכדור הארץ

כאשר אנו רוצים לרכוש מוצר איפור או טיפוח איכותי, אנו נמצאים בדרך כלל בדילמה לא קטנה משום שבעולם החומרים אשר מרכיבים את מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח רב הנסתר על הנגלה. זה נכון שחברות קוסמטיקה רבות עושות שימוש במרכיבים נפלאים כחלק מייצור מוצרי הטיפוח והאיפור שלהן, על חלקם אף נרשמו לא מעט פטנטים וחלקם האחר אף זכה בפרסים רבים כהוכחה על יעילותם.  יחד עם זאת צריך לזכור כי  קיימות חברות אשר עושות שימוש בחומרים אשר עלולים לפגוע בבריאותינו או בסביבתנו, כחלק מייצור מוצרי הטיפוח והאיפור אותם הן מייצרות. מציאות שכזו מחייבת אותנו "להגדיל ראש" וללמוד להכיר ברמה הבסיסית את רשימת המרכיבים של המוצרים לפני רכישתם על מנת שנוכל לעשות בחירות מושכלות בבואנו לרכוש או להשתמש על לקוחותינו במוצר איפור/טיפוח כזה או אחר.

מוצרי יופי שתהליך ייצורם מתבצע בסינרגיה עם הסביבה והטבע נהיו מועדפים על ידי משתמשים רבים לאחרונה. כחלק מההבנה שחומרי הגלם במוצרי היופי שלנו חודרים אל עומק העור ומשם משפיעים על הגוף כולו ולחליפין גם כחלק מהמאמץ לשמירה על כדור הארץ.

קראו את התווית
כל מוצר קוסמטי אשר יוצא אל המדפים חייב לשאת על גבו תווית אשר תפרט את רשימת המרכיבים אותם הוא מכיל. לסדר הרישום ישנה חשיבות לא מעטה: המרכיבים יופיעו תמיד על גבי התווית לפי סדר ריכוזם במוצר: הרכיב הראשון אשר יופיע ברשימה נמצא במוצר ריכוז הגבוה ביותר ואילו האחרון אשר יופיע ברשימה נמצא בריכוז הקטן ביותר.  

ממה כדאי להימנע?

ידוע היום כי חומרים משמרים במוצרי טיפוח עלולים להשפיע על המערכת ההורמונאלית שלנו. עוד ידוע כי חומרים מקציפים (המצויים בסבונים/ סבוני פנים/ שמפו וכו') עלולים לגרום לגירויים חריפים של העור.  חומרי בישום אשר נמצאים במוצרי טיפוח ואיפור עשויים לגרום לאלרגיות בטווח המיידי ולמחלות בטווח הרחוק ואילו חומרי צבע המצויים בשפע במוצרי האיפור, עשויים לגרום לגירויי עור.

איך תגלו את החומרים הללו ברשימת המרכיבים של המוצר?

היות וחברות הקוסמטיקה והאיפור עושות שימוש בעשרות אלפי מרכיבים שונים- ההמלצה הגורפת היא לנסות ולחפש באינטרנט מידע על מרכיב כזה או אחר אשר אינו מוכר לכם.

חפשו את הסמל
לסמלים המופיעים על גב המוצר ו/או על אריזתו ישנה משמעות שחשוב להכיר:

סמל הארנב
הסמל שמעיד על העובדה שהמוצר לא נוסה על בעלי חיים בשום שלב בתהליך הפיתוח שלו או בתהליך יצירתו.

סמל משולש המחזור
ישנה חשיבות גם לקיימות, שבאה לידי ביטוי ביכולת למחזר את האריזה. כשמופיע הסמל הזה המשמעות היא שניתן לעשות שימוש חוזר באריזת המוצר ו/או לחליפין כי הוא עשוי מחומרים ממוחזרים.

ללא גלוטן
אנשים הסובלים מצליאק או מאי סבילות לגלוטן מחפשים את המוצרים שמסומנים בסימן הזה. המשמעות היא שהמוצר אינו מכיל גלוטן והדבר חשוב לא רק לליפסטיק (שניתן בטעות לבלוע אותו) אלא אף למוצרי לחות או ניקוי שעלולים להיספג דרך העור אל מחזור הדם ובכך לגרום לסיכון מיותר של המשתמשים בהם, במידה והם רגישים

ללא בישום
בושם נחשב לאחד מהגורמים הפופולאריים ליצירת אלרגיות ורגישויות בשימוש בתכשירי ביוטי ויחד עם זאת, משתמשים בו לא מעט על מנת להעניק למוצר ניחוח נעים (קרם לדוגמה) ואפילו טעם , כשמדובר בחלק מהשפתונים. בנוסף לרגישויות ואלרגיות, שימוש בתכשירי ביוטי המכילים בישום לאורך זמן עלול לגרום לעוד השפעות בריאותיות שליליות ולכן ההמלצה הגורפת היא להשתמש במוצרים שאינם מבושמים.

ללא פראבנים
פאראבנים (חומרים משמרים) עלולים גם לגרום לשלל השפעות בריאותיות מזיקות, מחלות ורגישויות בעור. בנוסף הם נחשבים לחומר שלא מתכלה ועלול לפגוע באלמוגים שבים וליצור נזק אקולוגי רב.

ללא חומרי הקצפה SLS
חומר ה- SLS שמוכר גם בשמו "סודיום לאוריל סולפט" הינו הוא חומר פעיל שיוצר את הקצף בשמפו שאנו משתמשים, בסבוני הפנים וכמעט בכל מוצר שמקציף. נוכחותו במוצרים עלולה לגרום לגירוי ול"ניקוי יתר" של האזור המוקצף כך שלא יוסר ממנו רק לכלוך אלא גם שכבות שומן "טובות" המשמשות להגנה על העור. כדאי לדעת כי גם ברמה האקולוגית הוא נחשב לרעיל ומזיק לסביבה.

מוצרי הטיפוח לשיער של חברת AMIKA מהווים דוגמה לתכשירים שגם לא נוסו על בעלי חיים, לא מכילים SLS, לא מכילים חומרים משמרים מסוג MIT + MCI (מתיליסותיאזולינון ומתילכלורויסאוטיאזולינאון – שני חומרים משמרים הידועים כגורמים לגירויים בעור)

גם מוצרי האיפור של עדה לזורגן וספוגית האיפור "ביוטי בלנדר" לא נוסו על בעלי חיים. ספוגית האיפור "ביוטי בלנדר" גם מציינת על מוצריה את סמל ה VEGAN שמצביע על היעדר נוכחות של חומרים מן החי במוצר, מה שהופך אוו למתאים לשימוש בקרב צמחונים וטבעוניים.

מוצרי חברת האיפור INGLOT לא נוסו על בעלי חיים ולא כוללים מרכיבים מן החי במוצריהם. יתרה מזאת, על פי הצהרת החברה, כ- 77% ממוצריה מבוססים על פורמולה שהיא 100% טבעונית. גם מוצרי האיפור של חברת MALU WILZ לא נוסו על בעלי חיים וחלקם אפילו טבעוניים.
מוצרי האיפור, הטיפוח והאביזרים של חברת האיפור TEMPTU המותאמים לשימוש גם באמצעות איירבראש וגם בשימוש ידני "רגיל" גם לא נוסו על בעלי חיים, לא מכילים חומרים מן החי, לא מכילים גלוטן, לא מכילים SLS וחומרים משמרים.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן