רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תגידו שלום למסקרה?

ריסים צבעוניים כבר לא נחשבים לבשורה של ממש, אבל כשהם משתלבים כחלק משזירה קבועה, נוצרת אמירה אופנתית שהיא הרבה מעבר לאיפור. לקראת יום הריסים פגשנו את רונה לי אבן חן, מנהלת מגמת גבות וריסים בירין שחף, כדי לגלות את כל העובדות והחידושים בנושא שזירת ריסים צבעוניים

"לפני כשנתיים, במהלך חופשה פרטית באחד מאיי יוון, נתקלתי במקרה בתיירת בעלת ריסים שזורים בגוון סגול", מספרת רונה לי אבן חן, מנהלת מגמת גבות וריסים בירין שחף ומוסיפה:  "אותה תיירת לא הייתה מאופרת בכלל ולמעט הריסים שנשזרו באופן מדהים והשתלבו עם הריסים הטבעיים שלה, היא לא "לבשה" כלום על הפנים. הלוק שלה היה מהפנט ולא עזב אותי, כך שמהר מאד קיבלתי החלטה לחקור את התחום של שזירה צבעונית, ללמוד על התחום באופן מקצועי, להבין מהיכן  ניתן להביא את חומרי הגלם הכי איכותיים וכמובן גם ללמוד איך להתעסק איתם. להפתעתי גיליתי שמדובר בטרנד של ממש שמקבל תאוצה הולכת וגוברת בעולם כולו.

איפה זה התחיל?

רונה לי: טרנד שזירת הריסים הצבעוניים התחיל באוקראינה, זלג לדרום אמריקה, משם לקוריאה וכמו כל נושא שקשור לתחום הביוטי ומגיע לקוריאה, הדרך לתפוצה ברמה העולמית היתה קצרה מאד. כיום כל שוזרת ריסים מקבלת בקשות לשזירות צבעוניות לצד שזירות "רגילות" וגם אצלנו בקורס שזירת ריסים אנו מלמדים את תחום שילוב הריסים הצבעוניים ומספקים חומרי גלם ייעודיים לתלמידים שלנו במסגרת ערכת הלימוד שמקבלים בתחילת כל קורס. 

האם מדובר בשזירה מסוג שונה?

רונה לי: למען האמת לא, מדובר בשזירה בטכניקה מסורתית שכבר מוכרת לרוב העוסקים בתחום, למעט שוני אחד שמתבטא בשימוש בריסים בצבעים שאינם קונבנציונאליים. לאחר השזירה מראה הריסים אינו כולו שחור או חום, אלא חלק ממנו צבוע בגוון אחר שנבחר מראש כמובן.  כבר לפני השזירה ניתן להחליט שאת הריסים הצבעוניים משלבים רק בקטע מסוים של העין בתור נקודת צבע או בתור צבע מדורג (אומברה) ואפשר גם להחליט לשלב ריסים צבעוניים מעל כל שטח העפעף. את כל התכנונים עושים כמובן תוך תיאום ציפיות מוקדם עם הלקוחות שלנו, טרם תחילת העבודה.

האם התוצאה מחליפה את הצורך בלהתאפר?

רונה לי: התשובה אינה חד משמעית:  אם פעם אמני איפור היו מתעסקים בהדבקה של ריס אחד או כמה בודדים בצבע לא שגרתי כדי "להקפיץ" מראה איפור של עין או כדי ליצור אמירה אופנתית, הרי שהיום הריס הצבעוני עבר טרנספורמציה והפך להיות "הדבר העיקרי" במראה של העין ללא צורך בהדבקת ריסים וללא צורך באיפור. ניתן לומר כי הריס הצבעוני הפך להיות הנושא החדש במראה העין.

קרדיט: רונה לי אבן חן

מה זאת אומרת? אסור להתאפר אם שוזרים ריסים צבעוניים?

רונה לי:  ברור שמותר! אבל הרבה פעמים לא ממש צריך: הריס הצבעוני מעניק את "הצבע" לכל אזור העפעף וניתן להסתפק באיפור יחסית טבעי. אין צורך להתאפר בכבדות או לבחור צבעי איפור נועזים במיוחד כששוזרים ריס צבעוני, היות והצבעוניות תגיע כבר מהריס עצמו ולא ממוצרי האיפור.

ואם בכל זאת רוצים להתאפר? על מה מומלץ להקפיד?

רונה לי:  ככלל, אנו פחות ממליצים להתאפר לאחר שזירה, משום שמלאכת הסרת האיפור עלולה לפגום בשזירה עצמה ולגרום לנשירת ריסים. אם בכל זאת חייבים להתאפר, מומלץ לעשות זאת בצורה עדינה מאד ובכל מקרה לבחור להסיר את האיפור בעזרת מים מיסילריים בלבד מבלי להשתמש במסיר איפור על בסיס שומני. 

ואיך מסירים את השזירה? או שהיא יורדת לבד?

רונה לי:  בדיוק כמו שהולכים לטכנאית ציפורניים לבצע מילוי של בניית ציפורניים, כך גם בתחום שזירת הריסים: קיים אלמנט של שימור ותחזוקה שחשוב להקפיד עליו כדי לשמור על ריסים בריאים ולכן צריך להגיע אל השוזרת אחת לשלושה-ארבעה שבועות לביצוע מילוי. בעת המילוי ניתן כמובן להסיר את השזירה הקיימת לחלוטין או להחליף בשזירה בגוונים אחרים לפי בחירה.

אם כבר הזכרת גוונים אחרים, מה באמת כולל ההיצע בתחום?

רונה לי: המגוון של הריסים לשזירה פשוט מדהים בגודלו ובססגוניותו!  יש ריסים בכל צבעי הקשת במראה מאט או זוהר. יש ריסים שנוצצים או זוהרים בחושך, יש מניפות שלמות של ריסים ויש בודדים. לאחרונה הבאתי לארץ מניפות של ריסים שנראים שחורים במבט ראשון אבל מתחלפים בחושך ובתאורה מלאכותית של מועדונים ומסיבות לצבעי אולטרא-סגול מטורפים.  ללקוחות שלנו נותר רק לבחור ולהתאים לאמירה האופנתית שלהם, לסטייל או למצברוח.

קרדיט: רונה לי אבן חן

האם יש חשיבות לארץ הייבוא של הריסים?
רונה לי: לא ממש חשוב מאיזו מדינה מגיעים הריסים לשזירה. כן חשוב להקפיד על בחירה בריסים דקים במיוחד, על מנת שהלוק הסופי לא ייראה מגושם. עוד חשוב להדגיש כי ריסים שעשויים ממשי נראים טוב יותר ו"מרגישים" הרבה יותר נוח לרוב הלקוחות אך מאידך, יותר מאתגר למצוא ריסים צבעוניים שעשויים ממשי, היות ורוב הריסים הצבעוניים עשויים מפלסטיק דקיק.

על מה תקפידי בזמן שאת בוחרת את חומרי הגלם שאיתם תעבדי?
רונה לי: אני נמנעת מלעבוד עם ריסים שעשויים מפרוות מינק בגלל שאני נגד התאכזרות לבעלי חיים ונגד שימוש במוצרים מן החי. אני גם אמנע מלעבוד עם ריסים שלקוחות מביאות לי ושאינני יודעת מה מקורם,  בדיוק כמו שמעצבת שיער לא תעבוד עם תוספות שיער שהיא אינה יודעת מהיכן הגיעו ואיזה סוג ואיכות של שיער הן כוללות. אני מעדיפה לעבוד עם ריסים שאני יודעת מה האיכות שלהם ומכירה את יכולות העיקול שלהם וטווח הקימור שלהם. אם מגיעה אלי מישהי שרוצה ריסים ספציפיים ומיוחדים, קורה לא אחת שאני פשוט יושבת איתה ועוזרת לה להזמין את הסוג המסוים שבו היא חפצה.

האם יש חשיבות למקור ממנו רוכשים את הריסים?
רונה לי: רוב הריסים מגיעים אל השוק מאוקראינה או מסין, שם הם מיוצרים בייצור המוני ובנוסף בעולם מצויים יצרני בוטיק פרטיים קטנים שעושים ריסים מיוחדים יותר. דווקא צמד המילים "מיוצר בסין" שנחשבות לסוג של מילות גנאי בהרבה תחומים, לא נחשבות לנחותות כשמדובר בריסים, משום שכל ארצות המזרח הרחוק מאופיינות בהיצע אדיר של חומרי גלם בתחום שזוכים לביקושים אדירים בגלל הטרנד האדיר של השזירה הצבעונית. חשוב להדגיש כי כלל הריסים הצבעוניים שאנו עובדים איתם מצופים בסיליקון דקיק ולכן ניתן להתקלח איתם, לשחות, להזיע בחדר כושר וכו', מבלי לחשוש שהצבע ירד או הנצנצים יתפוררו ויפלו.

ומה מחיר התענוג?
רונה לי: עלות של שזירת ריסים נעה בין 350 ₪  ויכולה להגיע גם לסכום של 650 ₪ תלוי בשוזרת, בוותק, במוניטין וכמו בכל תחום, זה תלוי גם באיזה אזור בארץ מבוצעת העבודה. ישנן שוזרות שגובות תוספת אקסטרה במחיר בגין שזירה של ריסים צבעוניים וישנן שוזרות שכוללות את השזירה הצבעונית במחיר עלות השזירה הכללית.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן