רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

זה הזמן לזרוק?

כמה טוב שהגיע פסח ואפשר לסדר את מגירת האיפור ולהיפרד מכל המוצרים שכבר לא בתוקף. המדריך שיעזור לכם להחליט מה לשמור וממה להפטר…

גם לכם יש במגירת האיפור צללית או ליפסטיק שיושבים שם כבר שנים? גם אתם משתמשים באותה מסקרה כבר המון חודשים? אין כמו פסח כדי לעשות סדר ולהיפטר ממוצרי איפור שכבר לא בתוקף.

רוב מוצרי האיפור והטיפוח מיוצרים ונבחנים על פי סטנדרט של אורך חיי מדף אשר נע בין שנה לשנתיים, מה שמושפע כמובן מתנאי האחסון והשמירה עליהם. הנתון הזה משתנה, כמובן, בהתאם לתרכובת המוצר הספציפי, אריזתו ואופן אחסונו. כמאפרים או חובבי איפור, עליכם להיות מודעים לתאריך התפוגה של המוצר אשר מהווה עיקרון מנחה בכל העניין הזה. כמובן, שהמוצר יכול להתקלקל גם לפני תאריך התפוגה במידה ולא אוחסן כיאות.

לדוגמה, מוצרים אשר אוחסנו בטמפרטורות גבוהות (בתא המטען של הרכב בקיץ לדוגמה) מוצרים אשר נחשפו לשמש או מוצרים פתוחים (כמו טסטרים בחנויות וברשתות הפארם) – כל אלה עשויים להתקלקל הרבה לפני תאריך התפוגה שלהם. מאידך, מוצרים אשר אוחסנו כיאות ניתן לשמר במצב טוב לאורך זמן רב.

על פי החוק, על כל אריזת מוצר קוסמטי מופיע היום סמל של קופסה ובתוכה מספר. המספר מציין את תקופת החודשים בהם המוצר יהיה טוב וראוי לשימוש מרגע פתיחתו. מהרגע שהמוצר פג תוקף, חשוב שלא להשתמש בו יותר.

חשוב מאד להימנע מ"לעשות החייאה" למסקרה או איילינר שהתייבשו. תחשבו על זה: אם שכחתם בבית את החלב מחוץ למקרר והוא החמיץ- האם תרצו להשתמש בו שוב? גם אם תיאורטית זה אפשרי, הרי שתשובתכם תהיה בוודאי שלילית. מדוע אם כן זה שונה כשמדובר באיפור ועל אחת כמה וכמה אם אתם מאפרים ומשתמשים בו בשימוש ציבורי על לקוחותיכם? זכרו שיש לכם אחריות על בריאותם של הלקוחות שלכם ולא פחות על הבריאות שלכם.

זכרו כי אין מוצרי איפור וטיפוח ששורדים לנצח. הקפידו לזרוק מוצרים שעבר זמנם ואל תרגישו רע, נהפוך הוא:  קחו אחריות בסיסית כשמדובר על עור הפנים שלכם ושל לקוחותיכם. הקפידו להשתמש עליו במוצרים ברי תוקף בלבד.

הנה כמה עצות לאחסון אידיאלי אשר יאריך את חיי המוצר שלכם:

  1. אין לאחסן מוצרי איפור וקוסמטיקה במקום לח או במקום המתאפיין בהבדלי טמפרטורות קיצוניות (כמו חדר האמבטיה)
  1. אין לאחסן מוצרי איפור וקוסמטיקה במקום, אשר נחשף לשמש (כמו תא המטען או הכפפות ברכב).
  1. כל מקום קריר ויבש הנו מקום אחסון אידיאלי למוצרי איפור (מגירת הטואלט או כל מגירה בחדר השינה).
  1. חשוב להקפיד על סגירה הרמטית של מסקרות, איילינר ג'ל, שפתונים עמידים ומייקאפ לאחר השימוש. המוצרים הללו מכילים חומרים נדיפים ש"בורחים" וגורמים לקלקול מהיר או להתייבשות של המוצר.
  1. לעולם אין להכניס אצבעות למיכל המייק-אפ או הקרם! הבקטריות הנמצאות על העור שלנו "תורמות" לזירוז תהליכי הקלקול של המוצרים הללו. עדיף תמיד להשתמש במכחול איפור או ספאטולה (מקלון מפלסטיק או נירוסטה הניתן לרכישה או מצורף אוטומטית למארזי קרמים ומייקאפים יוקרתיים).

הנה כמה כללים מנחים לגבי זמן האיחסון האידאלי למוצרי קוסמטיקה ואיפור:

  • שפתון – שנה וחצי מרגע השימוש עד שנתיים במידה ולא נפתח.
  • עפרונות עיניים ושפתיים: שנה וחצי מרגע השימוש עד שנתיים במידה ולא נפתח
  • איפור עיניים לח (מסקרה או איילינר) –שישה חודשים מרגע הפתיחה, עד שנה במידה ולא נפתחו.
  • פודרות, שימרים, ברונזרים, סמקים וצלליות (במרקם אבקה) – שנתיים מרגע הפתיחה, עד שנתיים במידה ולא נפתחו.
  • לק – לציפורניים – עד שנתיים בכל מקרה.
  • מייק-אפ מוצק או נוזלי, קונסילרים, שימרים, ברונזרים וסמקים במרקם קרמי : שנתיים מרגע הפתיחה, עד שנתיים במידה ולא נפתח.
  • קרם לחות: שנתיים מרגע הפתיחה, עד שנתיים במידה ולא נפתח.

חשוב לדעת כי  רוב חברות הקוסמטיקה מעניקות שירות טלפוני ללקוחות (באמצעות הנציגויות בארץ) בכל שאלה לגבי תאריך תפוגה של מוצר כזה או אחר אשר נקנה דרכן. כך שגם זרקתם את אריזת המוצר או שאינכם זוכרים מתי נקנה וברצונכם לדעת מתי חל  תאריך התפוגה שלו – טלפון קצר, ליבואן בארץ, יכול לפתור את הדילמה, ובכל מקרה – הוראות היצרן הן שקובעות.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן