רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

ורד אמויאל מאפרת החודש שלנו

איך החלטת ללמוד איפור מקצועי?

כשהשתחררתי מהצבא מאוד רציתי לצייר באופן מקצועי וחיפשתי מקום בו ניתן ללמוד ציור. אמי, שהיתה פרקטית יותר ממני חששה שאלמד מקצוע שאין לו ביקוש רב ושההצלחה בו תלויה הרבה במזל והציעה לי ללמוד איפור. בזמנו היא אמרה לי שלימודי איפור יהיו פרקטיים יותר מלימודי ציור קלאסי ושאוכל במסגרת העבודה באיפור לשלב עיסוק בציורי פנים וגוף. כך התקבלה ההחלטה ללמוד איפור.

מתי למדת איפור ואיך בחרת ללמוד דווקא אצל ירין שחף?

נרשמתי לקורס איפור בשנת 1996, מיד אחרי שהשתחררתי מהצבא. ערכתי מחקר בקרב כל בתי הספר שהיו קיימים אז ומהר מאוד הבנתי שאין לי מה לחפש במקום אחר. נרשמתי לבית הספר של ירין שחף ומימנתי את הלימודים בעזרת הפיקדון הצבאי שהיה לי.

ספרי קצת על האוירה בלימודים, אילו חוויות את זוכרת מהקורס?

בשבילי חוית הלימודים היתה חיובית במאה אחוז. אני לא זוכרת משהו שלא נהניתי ממנו, הכל מאוד התאים לי ודיבר בשפה שלי, גם מבחינה לימודית וגם מבחינת החיבור שלי למקצוע. מה שזכור לי במיוחד הוא המסירות של ירין, הוא עבר איתנו אחד אחד על כל שאלה ושאלה שעלתה בכיתה וענה בצורה הכי מקצועית שיש. קיבלתי מירין וגם מהמדריכים המון טיפים שממש הקלו עלי ועזרו לי אחר כך בעבודה בחוץ. עוד חוויה מהממת שנפלה בחלקי היא סיקור חדשותי של שיעור הסיום שלי בלימודים. רפי רשף צילם כתבת חדשות על בית הספר, וצוות צילום הגיע לצלם את השיעור האחרון שלנו. אני זוכרת שהכתבה התפרסמה גם במגזין 'פנאי פלוס' והעבודות שלנו הוצגו אז ב'פלנט הוליווד' כך שזה היה סיום מתוקשר וגרנדיוזי לקורס מהמם.

אילו אתגרים את זוכרת מהעבודה כמאפרת אחרי הלימודים?

לא זכורים לי כאלה… אני מרגישה שמעבר לכלים המקצועיים, קיבלתי מירין גם המון ביטחון עצמי שאני יכולה להתמודד עם כל עבודה שלא תבוא. אני לא זוכרת שום מקרה שבו התקילו אותי במשימה שלא ידעתי להוציא לפועל, גם כמאפרת חדשה. אחרי הלימודים נסעתי לעבוד בארה"ב וגם שם, מצאתי את עצמי מאפרת ילדים במסיבות יום הולדת ובאירועים מיוחדים. היה לי את הביטחון שהייתי צריכה כדי לעבוד בחוץ כבר מההתחלה.

איך הגעת לעבודה בתכניות טלויזיה?

לתכניות הטלויזיה הגעתי אחרי שנה של 'טירונות' כמאפרת מתנדבת בסרטי סטודנטים. במסגרת העבודה עם הסטודנטים הכרתי את ענת ויצמן, שבזמנו היתה כוכבת מפורסמת ודמות ראשית במדיה. איפרתי אותה והיא המליצה עלי למפיקה של התכנית 'הפוך' שהצטלמה בזמנו. כיון שהייתי טירונית יחסית, המפיקה הזמינה אותי לעבור אודישן ולא הסתפקה בהצגת תיק העבודות שלי. עברתי את האודישן וכך התחלתי לעבוד בטלויזיה.

מהו החלק הכי מהנה עבורך בעבודה באיפור?

החלק שאני אוהבת הוא הגיוון בעבודה. אני יכולה לקבל עבודות מכל מיני מקומות ומקורות מעניינים, החל באיפור פנים לילדים ועד ליצירת אפקטים של פציעות בסט של סרט. מעבר לזה, כמובן שאני הכי אוהבת את העובדה שאני מתפרנסת ממשהו שאני באמת מאוד אוהבת לעשות.

מהו החלק הכי פחות מהנה עבורך בעבודה באיפור?

אין כזה. כשאני מאפרת כלות אני מוקסמת ומתרגשת איתן, כשאני עובדת בטלויזיה אני נהנית לפגוש אנשים מוכשרים ומעניינים ולהיות חלק ממפעל יצירתי חי ונושם. כשאני מאפרת ילדים באירועי פורים או כשאני מפעילה דוכן של ציורי פנים אני נהנית מכל רגע, העבודה עם ילדים מספקת מימד חדש לגמרי של עבודה באיפור… אני באמת לא מצליחה לחשוב על צד שלילי לעבודה.

מה לדעתך חשוב שיהיה בתיק האיפור של כל מאפרת?

לדעתי, באיפור יופי בסיס האיפור (המייקאפ) עושה 90% מהעבודה. כשהעור נראה נהדר, כל השאר כבר ממש פשוט כך שאני ממליצה בחום לכל מאפרת להחזיק בתיק אוסף מכובד של מייקאפים טובים וברונזרים שלדעתי גם כן עושים עבודה נהדרת. באופן אישי אני תמיד מחזיקה בתיק האיפור גם פלטה קטנה של צבעי מים וכמה חומרים לאיפור אפקטים מיוחדים. כשאני עובדת על סט של הפקת אופנה אני תמיד מביאה איתי מקדם הגנה. אני תמיד סוחבת איתי הרבה ציוד כדי שאם איזה במאי יצירתי פתאום יבקש ממני בקשה מוזרה באיפור, אני אהיה מוכנה להכל.

תני טיפ למאפרת בתחילת הדרך.

הטיפ הכי טוב שאני יכולה להעניק הוא בעצם המלצה: להאמין בעצמך ולא לוותר אף פעם. אם העבודה באיפור היא באמת מה שרוצים לעשות, אסור לוותר, יש מספיק עבודה לכולם וכל אחד יכול להצליח.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן