רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

FRIZZ וגמרנו

כשאתם מנסים לסדר את השיער אבל מגלים שיש לו בעצם חיים משלו: לרגל חודש ה"אנטי פריז" יצאנו לגלות איך אפשר לגרום לשיער הפריזי להתנהג יפה

בעבר היה נהוג לחשוב כי שיער פריזי הוא נחלתם הבלעדית של בעלי השיער הגלי והמתולתל אולם המציאות הוכיחה שלא כך הוא הדבר: גם בעלי שיער חלק יכולים לחוות מראה מרדני, קופצני ולא נוח לסידור, ממש כמו המתולתלים.

משמעות ה"פריזיות" בשיער מתבטאת במראה של חשמל סטטי שמשתלט על השיער כולו, מה שגורם לו למראה נוקשה ומרדני, יבש ויוצא דופן מהמראה של יתר השיער. כל ניסיון "לסדר" את הפריזיות נידון כמעט מראש לכישלון חרוץ והמראה הכללי שמתקבל נראה נפוח ולא מסודר בעליל.

למה זה קורה?

האתגר הזה שמתבטא במראה של שיער "מחושמל" ומרדני במראה פרוע, יבש ונפוח, נגרם למעשה בגלל עודף בחשמל סטטי שגורם לקבוצות שיער להתנתק מ"הקבוצה" העיקרית של השיער שלנו ולהתנהג באופן שונה.

בתקופות בהן מזג האוויר הינו יבש במיוחד, השיער "מחפש" את הלחות באוויר ומקבל את המראה הפריזי. מקרים נוספים של מראה שיער פריזי יכולים להיגרם כתוצאה מתזונה לקויה או לא מאוזנת, ממתח ולחץ נפשי, מתורשה, שינויים הורמונליים, משיער שמתחלף או מחדש צמיחה (כל הקצוות הקצרים סביב הקרקפת עלולים להיות מרדניים ברמת העיצוב) , משימוש מוגזם מדי במכשירי עיצוב כמו פן ובייביליס שעלולים לקרוע את השערה ולשנות את המבנה שלה ועוד.

כך או כך, אין זה משנה מדוע השיער קיבל מראה פריזי, מה שחשוב הוא איך מונעים את המראה או איך מטפלים בנראות הזו, כדי להסוות את המראה המרדני. לצורך כך הוכרז חודש אוגוסט כחודש ה"אנטי פריז" העולמי במטרה להעלות את המודעות לאתגר מראה השיער המרדני ועל מנת לספק רעיונות, פתרונות ועצות להתנהגות נכונה בקרב בעלי שיער כזה. הנה כמה מהם:

  • אכילה ושתיה: הקפדה על תפריט עשיר שכולל את כל אבות המזון הינה מומלצת ובנוסף הקפדה על שתייה מרובה של מים – שני אלה יכולים בהחלט לסייע  בהפחתת המראה המרדני של השיער. בנוסף מומלץ לבצע בדיקות דם תקופתית על מנת שלול חוסרים תזונתיים כאלה ואחרים המשפיעים גם הם על מראה השערה.  
     
  • חפיפת השיער: חשוב להקפיד להתאים את השמפו ואת המרכך לכאלה המיועדים לשיער פריזי. מומלץ לחפוף את השיער כפעמיים- שלוש בשבוע ולא יותר, משום חפיפה מרובה מדי עלולה לייבש את השיער ולאתגר את הסידור שלו  
שמפו אנטיפריז לרכישה אונליין
  • סירוק השיער: לפני ייבוש השיער, מומלץ להסתרק כשהשיער עדיין רטוב וחשוב להתנהל בעדינות עם השיער ולא להפעיל כוח רב בעת הסירוק על מנת לא לתלוש שיערות.

  • ייבוש השיער: על מנת למנוע היווצרות של חשמל סטטי בשיער, חשוב להקפיד לנגב את השיער לאחר החפיפה בעדינות ולא לשפשף את השיער עם המגבת. בנוסף, מומלץ לוותר על שימוש במגבות העשויות מבד סינטטי ולהעדיף מגבות שיער העשויות ממיקרופייבר או כותנה.
קרם לחות קוויאר שחור לשיער מתולתל לרכישה אונליין
מרכך אנטיפריז לרכישה אונליין

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן