רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור מעצבי על והקשר בניהם

טרי מוגלייר וז'אן פול גוטייה.

מעצבי על המחברים את כל מרכיבי עולם היופי ומכתיבים לנו טרנדים ומראות בלתי נשכחים. ז'אן פול גוטייה  גדל אצל סבתו הקוסמטיקאית בצרפת,  הוא מעולם לא קיבל השכלה כמעצב אופנה, אך עקשנות ויצירה  אפשרו לו לשלוח את עיצוביו למעצבים ברחבי העולם. הראשון שזיהה את כישרונו היה פייר קרדן, אשר קיבל לידיו סקיצות ב – 1970, משם נסללה דרכו. חשיבתו השוברת מוסכמות, והיכולת להעיז הובילו אותו להיות בקדמת הבמה. חזיית הקונוסים הבלתי נשכחת של מדונה ועד לגברים בחצאיות, הוכיחו כי הוא לא רק מעצב אופנה, גוטייה מעצב יופי ודמיון ויוצר עולם ויזואלי המעניק מקור בלתי נדלה להשראה וסטייל.

 

מעבר ליכולת הויזואלית שלו, בה הוא מתאים את עיצוביו לגוף האישה, ז'אן פול גוטייה עוסק בעיצוב לקולנוע, כך שזהויות של דמויות שונות , תלויות במוחו הקודח.

האלמנט החמישי של לוק בסון, סרט העוסק במדע בדיוני , בה מככבת מילה דובוביץ וברוס וויליס, בנוי כולו כעולם קומיקס עם ספינות השטות בחלל. על התלבושות והאיפור הופקד ז'אן פול גוטייה , זאת כדי לאפשר לסרט מז'אנר זה להיות יחידני בסטייל המחובר לעולם האופנה בצורה מוחלטת וברורה. לא רק חובבי מדע בדיוני מצאו עצמם צופים בעלילה. כל מי שחובב ואוהב יופי מצא חיבור אישי. מעבר לתלבושות מלאות השיק והדמיון , ז'אן פול גוטייה הכתיב את אופי האיפור המקצועי בסרט. ניתן להבחין באיפור "נקי" ופשוט לכאורה, זאת על מנת לא להעמיס על התלבושות המיוחדות.יחד עם זאת קיים "טויסט" באיפור הדמויות. צללית בצבע תכלת הנמשכת על הגבות, יחד עם איילנר התוחם את העין יוצרים הרמוניה בלוק הכללי. צללית בודדת אחת המביעה בצורה מוחלטת את אופי הדמות. (הדיילות בסרט).

דמות מרכזית שאיפור ואפקטים מיוחדים מאפיינים ובונים את אופייה, היא דמותה של הדיווה- זמרת האופרה. תלבושת ואפקטים מיוחדים השייכים לעולם האיפור המקצועי והפנטסיה, יחד עם שמירה על עולם צבעים אחיד ( גווני הכחול), מאפשרים לה להיות גדולה מהחיים- כמו שדיווה צריכה להיות!

ז'אן פול גוטייה, מאופיין עם חיבתו העזה לשימוש בנוצות כחלק מעולמו העיצובי ( כזכור הוא זה שאחראי על עיצוב שמלתה של דנה אינטרנשיונל שזכתה עם "דיווה" באירוויזיון) כך שטרנד זה מזוהה עם כתב ידו. יחד עם תצוגות אופנה גדולות מהחיים, האיפור נשאר מתון ומדויק. שינויים קטנים שהופכים את המראה הכללי לייחודי – זוהי מילת המפתח בדרך מחשבתו.

הידעתם?

במפגש מיוחד של כל המי ומי של עולם הזוהר, להשקה של הבושם הגברי החדש של ג'אן פול גוטייה, השתתף גם ירין שחף.
שחף, שכבר פגש את גוטייה עצמו לפניי כמה שנים בפריז, הגיע גם לאירוע, ופגש המון חברים מהתעשייה.
בצילומים, ירין עם הזמר חן אהרוני (כוכב נולד), מוטי ופונדק (המרוץ למיליון) ועם השף אליהב (מאסטר שף).
ירין התראיין באירוע וכשנשאל על הניחוח החדש ענה: "ניחוח נפלא, עמוק ומאוד מאוד גברי".

טרי מוגלייר נולד 1948,  החל את דרכו המקצועית כרקדן בלט, שש שנים של ריקוד הובילו אותו לאהוב את הבמה, משם מצא את דרכו והחל ללמוד אומנות יח עם אהבתו הנצחית לארכיטקטורה גותית יצר את כתב ידו האישי. צילום ועיצוב היו מנת חלקו מזה שנים. בגיל עשרים עבר לפריס והקים את הבוטיק הראשון שלו. משם החל את דרכו כמעצב עצמאי ויצר קולקציות לנשים, גברים וילדים. 1992 עיצב את קולקציית "ההוט – קוטור"(אופנה עילית) הראשונה שלו שזכתה להופעה יוצאת דופן. פנטסיה בעיצוב היא הדרך בו הוא רואה את העולם.

" כשאני יוצר אופנה אני שוכח שאני מעצב, אני מנסה לבטא רגש, אני רוצה לתת לאנשים משהו לחלום עליו".

טרי מוגלייר משחק עם דיספרופורציה, המופע שלו אף פעם לא פשוט ותמיד גדול מהחיים. הוא איש של מופע אחד: צלם, כוריאוגרף,תאורן יוצר ריחות של בשמים, וכמובן להשלמת הלוק- מחליט על מראה האיפור בכל שלב.

מראות האופנה, מלאות הסטייל הידועות שלו היו : קליפ של ג'ורג' מייקל :"TOO FUNKY", דוגמניות על מהלכות על מסלול הדוגמנות כשלגופן הן עוטות את עיצוביו המיוחדים ( מראה של מחוך בצורת אופנוע), והאיפור זוהר, מודגש, בלתי נשכח. עיצוב תלבושות לליידי גאגא ו ביונסה , הפכו את הופעותיהן והקליפים ליוצאי דופן, גם שם היה אחראי על החלטות סופיות העוסקות בסטיילינג,איפור ושיער.

 

מעצבים אלו מעוררי השראה, ממלאים כל חובב עיצוב, כל מאפר בחלומות ופנטסיה. חלומות על יצירת מראות איפור מרגשות וייחודיות, כאלו שלא אומרות אף פעם די לצבע, מרקם וצורה.

אנו כמאפרים מבינים שאיפור הוא כלי להגשמת חלומות.

מהי הפקת האיפור הבאה שלכם?

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן