רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

יום האישה – ראיון גלי גרינפלד-דרייר

את גלי גרינפלד-דרייר, מנהלת מגמת הסטיילינג בבית הספר "ירין שחף", קשה להגדיר תחת קטגוריה אחת אבל ככה זה כשאת אישה קרייריסטית ויצירתית עם לא מעט שאיפות בחיים. איך אפשר לשלב בהצלחה משפחה, עצמאות והתפתחות אישית? לכבוד יום האישה הבינלאומי יצאנו לברר

קרדיטים: איפור: ירין שחף | עיצוב שיער: סנדי שיש | צילום: בן לאון לסטודיו ירין שחף | דוגמנית: גלי גרינפלד דרייר

נתחיל מהסוף: אנחנו רוצות להיות חברות שלה: גלי גרינפלד-דרייר, מנהלת מגמת הסטיילינג בבית הספר של ירין שחף, נושאת לא מעט תארים שאת כולם קטפה באופן מרשים ובזכות עצמה:  היא  סטייליסטית, צורפת, מעצבת תכשיטים, בעלת מותג התכשיטים MIOLA, מאפרת, מנהלת מגמת הסטיילינג בבית הספר "ירין שחף" ולפני הכל בת זוג ואימא.  גלי עושה את זה 365 ימים בשנה, 24/7 ובכל זאת, אין כמו יום האישה הבינלאומי כדי לשאול אותה איך היא עושה את זה ונשארת בחיים… פגשנו את גלי לראיון וורסטילי במיוחד, ממש כמו החיים שלה.

כמעט כל אישה במציאות של היום מדמה את אורח חייה  ללוליין בקרקס שמקפיץ דברים באוויר וחוזר לתפוס אותם כדי שחלילה לא יתרסקו ושוב מקפיץ וחוזר חלילה. איך הדימוי הזה "מתלבש" על אורח החיים שלך, אם בכלל?

גלי:  לא מעט נשים שאני מכירה חיות את אורח החיים הכמעט בלתי אפשרי  הזה ואין מה לעשות, צדק מי שאמר שיש לנו יכולות מיוחדות, אבל אם נהייה רציניות לרגע, הכל עניין של החלטה על סדרי עדיפויות ומינונים. אחרת אי אפשר לצלוח ככה אפילו יום אחד.

איפור: ירין שחף | עיצוב שיער: סנדי שיש | צילום: בן לאון לסטודיו ירין שחף | דוגמנית: גלי גרינפלד דרייר

אפרופו יום, איך נראה יום בחייך?

אני קמה מוקדם, שותה קפה ומיד לאחר מכן מכינה אוכל לילדים, מעירה אותם ועוזרת להם להתארגן לקראת היציאה לגן. לאחר הפרידה בגן, ממשיכה אל הסטודיו שלי ולפני שאני מתחילה לעבוד אני מקפידה לשתות קפה ולעשות שיחת טלפון של בוקר עם חברה טובה. 

היום שלי בסטודיו מאד מגוון ונע בין הכנת הזמנות, צילומים שאני עושה ומעלה לרשתות החברתיות, קפיצה לדואר למסירת המשלוחים (תמיד מקפידה להעלות סטורי קבוע מהדואר…) סיבוב סידורים, שופינג ועוד. בחלק מהימים אני לא מגיעה לסטודיו אלא נפגשת עם לקוחות לייעוץ סטיילינג ומדי פעם גם עושה את מה שאני מכנה "הפינוק של העצמאים" ופשוט יושבת ומבלה זמן איכות עם חברה טובה. אני מאמינה מאד שגם את זה צריך לזכור לעשות.

בצהרים חוזרת הביתה ומתארגנת להמשך היום שמתמקד או בהמשך עבודה (במידה ואני מלמדת),  או בבילוי משותף עם הילדים שלי. כשאני עם הילדים אני מקפידה מאד לטפח להם את קשרי החברות ולכן אני פעילה מאד בהפעלות, ומשקיעה באירוח של חבריהם.

בערב, אחרי מקלחות, ארוחה והשכבות וכשהילדים כבר ישנים, בנזוגי ואני יושבים לשיחה במרפסת וזהו בעצם זמן האיכות של שנינו.  .

הנה הרמת להנחתה: זמן לזוגיות נשאר לכם?

גלי: חשוב לי להגיד שאני חיה בזוגיות עם אדם שאני מאד אוהבת ומעריכה.  באמצע השבוע אנו משתדלים למצוא ערב פנוי אחד לשנינו ואז אנו יוצאים. עם השנים השכלנו להבין את החשיבות של לטפח חברויות ולא לוותר על החברים שלנו לצד הזוגיות המשותפת ולכן בכל יום חמישי יש לנו מנהג שכל אחד מאיתנו יוצא לחוד רק עם החברים שלו. כל מי ששומע על כך חושב שהשתגענו אבל כמו שאמר הזמר סטינג "אם אתה אוהב מישהו שחרר אותו" ומבחינתנו מסורת מנצחת לא מחליפים.

איך זה לעסוק במקצוע שהוא גם תחביב?


גלי:  עבורי זה שווה ערך לזכייה בלוטו. כבר שנים שאני מספרת לכל מי שרק רוצה לשמוע  שאני בנאדם עשיר. אני עובדת בתחביבים שלי, גרה בעיר שאני הכי אוהבת בעולם (תל אביב..) ודואגת לפנק את עצמי ואת סובביי.

במילים אחרות,  בעצם הקפת את עצמך במציאות שאת רוצה לחיות בה.
גלי: זו החלטה שלי עם עצמי וזה משהו שכל אחד יכול ליישם. בזכות המציאות הזו של לעבוד במקצוע שאני אוהבת ולגור במקום שהוא כייפי אני מרגישה עשירה.

נשמע כאילו את צריכה להודות למישהו על כל הטוב הזה
גלי: בהחלט!  יש לי תזכורת בטלפון הנייד שמצפצפת לי בכל יום בשעה 22:00 וכתוב בה "תודה". זה גורם לי לעצור לרגע, לחשוב על היום שעבר ולהודות לכל מה ומי שעשה לי טוב ביום הזה מבחינתי כל דבר טוב שווה הוקרה ותודה ושום דבר אינו מובן מאליו. על אף שהדברים  ישמעו אולי כקלישאה, אני משתדלת לחיות את החיים באנרגיות טובות.

זהו, שכל אחד מאיתנו שואף לחיות באנרגיות טובות. ספרי מה את עושה בתכל'ס כדי לעמוד מאחורי צמד המילים הזה?
כולנו נתקלים בלא מעט דברים מקוממים שקורים במהלך היום ובכל תחום של החיים עצמם שבקלות יכולים להקפיץ ולעורר קונפליקטים וריבים. אני לא שונה מכולם בעניין הזה רק שבחרתי לתקוף את הנושא אחרת: קיבלתי החלטה שאני בוחרת בקפידה את המלחמות שלי בבית וגם בעבודה,  אני בוחרת בכל רגע נתון להתעסק בעיקר ולא בטפל וכך אני נמנעת מריבים.

אז לא לריב? זה הסוד שלך?

גלי: לא רק. אני מאמינה מאד באנרגיות חוזרות ובמילים אחרות- שכשאתה נותן, אתה מקבל.  גיליתי שכשאני תורמת מעצמי, אני נתרמת בחזרה בעוצמות טובות שאין לתאר ולכן אני מקפידה לתרום לאחרים כמה שאני יכולה. התרומה מתבטאת בתכשיטים שלי שאותם אני מעניקה בכל שנה ללא עלות  לבזאר החשוב  ״מתלבשות על זה״ ( אירוע ההתרמה השנתי של מרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית תל-אביב) , אני תורמת בגדים באופן קבוע ל"ביגודית" של ויצו (רשת חנויות יד שניה בהן ניתן לרכוש בגדים במחיר סמלי), ולאחרונה הייתי שותפה יחד עם רבים מעם ישראל  לתרומת בגדים לילדי הפליטים מאוקראינה, מיזם שאורגן על ידי אחת מתלמידות מגמת הסטיילינג שבניהולי.

בקיצור את בוחרת לראות את העולם במשקפיים ורודים?

גלי: יש לי סיפור מעניין על זה:  כשהייתי בת 21 ועמדתי לצאת לטיול הגדול הראשון שלי לחו"ל, דודתי באה כדי להיפרד ממני ואמרה לי "איזה כיף לך וכמה שאני מקנאה בך". המשפט שלה לא יצא לי מהראש ויותר מכך: הבטחתי לעצמי שאני לעולם לא אגיד את המילים הללו לאיש. נשבעתי לעצמי שאעשה כל שביכולתי כדי להתנסות בכל מה שבא לי ולעשות כל מה שמתחשק לי, שלעולם לא אסתכל אחורה בצער ושלעולם לא אקנא במישהו חלילה.

לסיכום, איך את עושה את זה?

גלי: אני מנהלת את הזמן שלי ומחלקת את הפעולות שלי בהתאמה. בנוסף אני לא מתביישת להיעזר בגורמים חיצוניים. בייביסיטר זה מבורך, טייק-אווי זה אחלה ועל כל עזרה אחרת שמתאימה לסיטואציה, אני בעד ותומכת מאד.

אני מודה שאני חוטאת ומקדישה יותר מדי זמן להתעסקות בנייד, אך יחד עם זאת  עדיין מקדישה זמן לבלות עם בנזוגי, עם הילדים, עם חברים, עם משפחה מורחבת וכשאני עובדת אז אני ""שייכת" לעבודה. זה ברור לכולם שכשאני מלמדת אני "של התלמידים, כשאני בסטודיו אני "של התכשיטים". וכשאני עם הילדים זה זמן משפחה.

יש רגעים שאת מתעייפת?

גלי: לפעמים אני מרגישה שאני לא מספיקה. ואז מבינה שלא יעזור להילחץ, ופשוט משחררת. כשממש קשה לי, לוקחת לעצמי דקה ומעשנת (כן!) סיגריה וכשיושבים עלי דברים שצריך לפרוק מהלב, אני מתקשרת לחברה טובה ופשוט "מקיאה" עליה את הכל וכך משתחררת. עם השנים השכלתי להקיף את עצמי בחברות נבונות ומקסימות, כך שגם  כשאני ״מתפרעת״ במילותיי הן יודעות לסנן ולהכיל.

בגיל שבו לא מעט נשים מרגישות שהלוק שלהן כבר לוקה בחסר, התייצבת מול המצלמות ודגמנת מראה איפור עבור ירין שחף. איך זה קרה?
גלי: מדהים איך שדברים מתגלגלים: כל הפקת הביוטי הזו נולדה מצפייה שלי בזמרת אדל בתכנית הטלוויזיה ONE NIGHT ONLY . למרות שאף פעם לא חשבתי שאיילינר יכול להתאים לי, יצא שצפיתי באדל וכל כך נדלקתי על האיילינר המושלם שציירו לה עד שפשוט ניגשתי לירין וביקשתי ממנו שיאפר אותי במראה איפור בסגנון של אדל ושהלוק יכלול גם איילינר שיתאים לי ושייראה לא פחות ממושלם.

לשמחתי ירין נענה לאתגר והשאר היסטוריה. למעשה  מכאן נולדה הפקת הביוטי הזו שהייתה תענוג גדול עבורי והעובדה שחציתי כבר את גיל 40  לא רלוונטית כי ליופי כידוע, אין גיל.

לא רק שזכיתי להתאפר על ידי המאסטר בעצמו, אלא שגם הוקפתי ע"י צוות צילום וביוטי מהמדהימים שחוויתי. זה המקום להודות לבן לאון הצלם, לסנדי שיש חדד מעצבת השיער ולאנג'לינה טור חיון המאפרת שבמקצועיותם, גרמו לי להרגיש ולהיות הכי יפה על סט הצילומים. 

מה העצות  שלך לנשים שמכוונות גבוה?

  1. סבלנות וחיבור למציאות – לפעמים צריך להחזיק במשרה יומיומית ולעבוד כשכירה כדי לבנות את עצמך לפני המעבר לקריירה עצמאית. להתמקד, לחשוב, לקחת את הזמן, לא לעשות מעשים פזיזים. להתקדם לאט ובטוח.
  1. יחסי אנוש וחברות זה הבסיס לחיים טובים: חשוב להקיף את עצמך באנשים שעושים לך טוב. בנזוגי הוא ללא ספק הגבר המושלם עבורי. מכיל אותי, מקבל אותי כמו שאני, דואג לי ומפרגן. החברים שלי הם קבוצה ועולם שלם של אהבה ופרגון וכמובן ירין שחף עצמו הוא אהבה גדולה שלי ומבחינתי הוא חבר טוב ואפילו משפחה. אני מאוד אוהבת את חבריי לצוות ירין שחף, מכל המחלקות. מכיוון שבית הספר כל כך גדל, לא את כולם אני מכירה. אבל את מי שמכירה, ובדרך כלל זו הכרות של שנים, אני אוהבת ומעריכה.
  2. ראש יצירתי ומחשבה "מחוץ לקופסה" -הם גם פקטור רצוי כדי להצליח להסתדר בחיים והנה דוגמה: בתקופת הקורונה, ממש לפני הסגר הראשון, ארזנו את עצמנו כמשפחה ועלינו צפונה. שכרנו וילה גדולה, הודעתי לאחותי שתגיע עם בעלה והילדים. חשבנו שנישאר בצפון כשבוע-גג שבועיים ובסוף בילינו חודש וחצי בוילה מהממת מול הכנרת . במקום להיות סגורים בדירה, היינו בטבע עם משפחה ועשינו חיים. לילדים ולנו נשאר זיכרון מקסים מה״וילה קורונה״ שלנו שכללה הפעלות ומסיבות לילדים ולנו. אין ספק שעשינו מהלימון לימונדה ושזו הייתה חוויה מיוחדת במינה. גם בעסקים, כשהבלתי צפוי קורה (והוא קורה לא פעם) חשוב לדעת לשחרר וליהנות מהדרך, אחרי הכל אלה החיים שבחרנו לעצמנו.

יום האישה שמח מכל צוות ירין שחף💖💪

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן