רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

טיפוח גברי ליום הגבר

גבר? תטפח!

יום הגבר הבינלאומי מספק לכולנו הזדמנות להציץ אל עולמו של הגבר המתחדש, זה שעד לא מזמן התאפיין בגאווה בדמות המאצ'ו המחוספס, זה שלא מורח קרמים, שלא מטפח, שלא מורח, זה שבטוח שהגבריות באה לידי ביוטי בלהחרים כל פעולת טיפוח לפנים או לשיער.

במילים אחרות, "שיגידו תודה שאני מתיז על עצמי בושם ומשתמש בדאודורנט" , אלו היו צמד הפעולות היחידות (כמעט) בתחום הטיפוח הגברי שהעזו לדבר עליהם בפרהסיה. מריחת קרם, שימוש בסרום לחות ועוד פעולות דומות הצטיירו כאקטים נשיים לחלוטים שמערערים את הגבריות של מי שמעז אפילו לדבר עליהם, לא כל שכן לבצע אותם

אבל דווקא בשנים האחרונות המגמה מתהפכת ואנו רואים, פוגשים ומכירים עוד ועוד גבירם מודרניים שהחליטו ש"מטופח" זה לגמרי גברי, בעוד שהם מסגלים לעצמם שגרת יופי משלהם. הדברים באים לידיי ביוטי בתספורות גבריות מסוגננות, בבחירת מוצרים שונים לטיפוח השיער, בטיפוח הזקן הגברי (טרנד שכבר קיבל מעמד של קבע) ואפילו עור הפנים הגברי

אז כן, הגברים הפכו "אכפתיים" יותר לגבי המראה שלהם וזה מתבטא בתספורות ייחודיות, שימוש במוצרי שיער שונים, טרנד הזקנים (שמזמן כבר קיבל מעמד של קבע בחברה) ומוצרי הטיפוח הייחודיים לזקן, מה שהוביל בסופו של דבר עם אל עור הפנים שלא נשאר מקופח, והגברים החלו לטפל גם בו, מה שהוביל את חברות הטיפוח והקוסמטיקה לייצר מוצרי טיפוח גבריים למהדרין ובתוכם גם קולקציות איפור לגברים בלבד.

מה בעצם שונה כאן ולמה הגברים נזקקים למוצרי איפור, טיפוח ושיער משלהם ?

בגלל הגילוח, תהליך הסרת התאים המתים מעור הפנים הגברי הינו כמעט יומיומי ולכן גם מהיר יותר, מה שמשפיע ומאיץ את קצב התחדשות עור הפנים. זו גם הסיבה שעור הפנים הגברי מתקמט פחות באופן משמעותי באזור הפנים ודווקא באזור העיניים, שם אין תחלופת תאים מהירה, נוטה העור הגברי להתקמט יותר, זו גם הסיבה שבגללה גברים רבים קונים קרם עיניים לעצמם.

עור הפנים הגברי הינו שעיר ולפיכך גם שמן ועבה יותר, מה שמצריך מוצרי טיפוח נטולי שומן (OIL FREE) ושאינם אוטמים נקבוביות (NON COMODOGENIC).

יחד עם זאת, כשמאמצים שגרת טיפוח, חשוב תמיד לאבחן את סוג העור ולהתאים לו מוצרים ייעודיים לצרכיו.

ניקוי עור הפנים:  

מוצר הניקוי המומלץ לגברים הינו סבון ג'ל מקציף או במרקם מוס המיועדים להסרת לכלוך ועודפי שומן מבלי לגרות את עור הפנים בכלל.  קלות השימוש במוצר והפשטות הלא מסובכת, עושה את השימוש במוצר לידידותי.

הקפדה בזמן גילוח ואחריו:

למי שאינו מגדל זקן, חשוב להקפיד על בחירה במוצרי גילוח לא פחות ממעולים משום ששיער פנים וגם גילוח בשילוב מוצרים לא איכותיים יכולים לגרום להופעת פצעים על עור הפנים. חשוב מאד להשתמש באפטרשייב באלם (קרם לאחר גילוח) במרקם תחליבי או במרקם של ג'ל כדי להקל על תחושת הגירוי לאחר הגילוח וכדי שעור הפנים לא יהפוך לאדמומי ומגורה.

מריחת קרם לחות:

חשוב לבחור את קרם הלחות בהתאם לסוג עור הפנים ואם צריך, לעבור אבחון עור מקצועי אצל איש/ת מקצוע, קוסמטיקאי/ת וכו. שימוש בקרם הלחות של בני הזוג אינו מומלץ משום שכל עוד הו אלא הותאם לעור הפנים שלך, הוא עלול להיות "כבד" מדי במרקמו, לאטום נקבוביות ולהביא למצב של היוצרות פצעונים ופצעים. מאידך בימי החורף, חשוב לתגבר את קרם הלחות במריחת כמה טיפות של סרום לפניו, מה שיעצים א פעולתו בימים של תנאי מזג אוויר קשה ויבש במיוחד.

הגנה משמש

כולנו חיים באקלים הבהיר הישראלי וכל עוד אנו נחשפים לאור השמש, חשוב שנדע להתגונן מפניה משום שהחשיפה אליה מהווה גורם משמעותי בהזדקנות עור הפנים ובסיכוי לפתח את סרטן העור חלילה. לכן חשוב לאמץ תחליב נגד קרינה המיועד לשימוש על עור הפנים או עור הגוף ולהתמיד בשימוש בו.  קרחים?  שימו לב גם לעור הקרקפת ואל תשכחו למרוח מקדם הגנה גם עליה.

קרם לחות DDMG לרכישה אונליין
סרום לפנים לרכישה אונליין
תחליב הגנה מהשמש לרכישה אונליין
דאורדורנט ספריי לרכישה אונליין

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן