רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

היו קעקועים?

במהלך שתוזמן בקפידה, חשף ג'סטין ביבר לפני כמה ימים את גופו החלק ונטול הקעקועים במהלך צילומי המייקינג-אוף לקליפ השיר החדש ANYONE היישר מבית היוצר שלו. החשיפה סיפקה הצצה לקליפ איפור שבמסגרתו אופרו והוסתרו שלל קעקועיו של ביבר באמצעות מייקאפים בעלי כושר כיסוי מאסיבי במיוחד. אנשי השיווק של ביבר השיגו את המטרה ועשו את הבאזז הנדרש, כמו גם הסטיילינג המופגן והפירגון (שלא לומר תוכן שיווקי) למותג התחתונים והאופנה קלווין קליין, שביבר משמש כפריזנטור שלו.

תעלול יח"צני? ברור שכן, אבל חשוב לזכור שג'סטין ביבר (שמגלם בקליפ מתאגרף) אינו הראשון:

לפני כמה שנים היתה זו חברת האיפור DERMABLEND PROFESSIONAL   שבחרה  בדרך דומה ולא שגרתית לפרסם מייקאפ ייחודי. גם במקרה הזה צולם קליפ שעשה הד יחצ"ני עצום ושרף את הרשת.

למי שאינו מכיר, החברה מייצרת בין היתר במוצרי איפור תיקוני איכותיים ועמידים באופן מעורר התפעלות, אשר מיועדים להסוואת פגמי עור עיקשים כמו שטפי דם כתוצאה מניתוחים קוסמטיים, סימני כוויות, אדמומיות קשה ועוד. את המוצרים ניתן להשיג לפי שעה בחו"ל בלבד.  

היות ומוצרי החברה הזו מוכרים בעיקר למאפרים מקצועיים או לאנשים שהזדקקו להם בנסיבות כאלה או אחרות, חשבו בחברה איך להעצים את החשיפה ולהביא את החברה ואת מוצריה למרכז התודעה הציבורית. חשבו והצליחו:

בחברה השיקו קמפיין מפתיע, מבריק ומעורר השתאות כאחד, תחת השם: Go Beyond the Cover, שמבוסס במידה רבה על הפתגם העברי "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" או באנגלית Do not judge a book by its cover. ובמילים אחרות – אל תשפטו אנשים על פי המראה הראשוני שלהם.

במרכז הקמפיין עמד הדוגמן ריקו ג'נסט בן ה- 26, אשר היה ידוע יותר בכינויו "זומבי בוי" בזכות הקעקועים דמויי השלד אשר עיטרו את גופו ופניו והליהוק לא היה מקרי. ריקו השתתף בקליפ Born This Way של ליידי גאגא וצעד בתצוגה של טיירי מוגלר בשבוע האופנה האחרון בפריז. כבר בקליפ לשיר בעל המסר הסובלני בלט הלוק המופרע של ריקו והדגים היטב את הנקודה של הליידי: קבלו את השונה, כי כולנו יפים בדיוק כמו שאנחנו.

ריקו שמצא את מותו לפני כשלוש שנים עקב נפילה מבניין רב קומות במונטריאול שבקנדה,  החל לקעקע את עצמו רק בגיל 16 ונהג לספר בראיונות שהוציא עשרות אלפי דולרים על שלל קעקועיו.

במסגרת הסרטון הויראלי שהשיקה חברת "דרמהבלנד", כוסו חלקי גופו של ה"זומבי בוי" בפריימר מיוחד של החברה ואחריו במייקאפ בעל כושר הסתרה גבוה במיוחד, אשר אינו דורש כל שימוש במתקני גוון מתחתיו. בחברת Dermablend שוריינו מראש שלושה אומני איפור מהחטיבה המקצועית על מנת ליצור את הפרויקט בעל האמירה האומנותית והחברתית, והסרטון שוגר לאוויר העולם וחרך את הרשת תוך שעות ספורות מרגע פרסומו.

האפקט שהושג בסרטון היה מרשים ביותר, בייחוד לאור העובדה שבתחילת הסרטון נראה זומבי בוי חלק ילדותי ותמים, כאילו לא היה מכוסה בקעקועים מעולם.  

בנוסף לסרטון המדובר, הפיקה החברה את סרטון ההכנות מאחורי הקלעים וגם הוא משתדל להעביר מסר חשוב: אותו אדם אשר הייתם בורחים ממנו לו הייתם נתקלים בו בפינת רחוב חשוכה, יכול להיראות כדבר התמים וה"נורמלי" ביותר עלי אדמות. ובכלל, מי אנחנו שנקבע מה זה "נורמלי"? האם אנו מונחים באופן אוטומטי אחרי מוסכמות חברתיות? רושם ראשוני? ומה בכלל גורם לנו לגבש דעה על אדם כזה או אחר? האם אנו שופטים אנשים מהר מדי, רק על פי המראה החיצוני שלהם, קריפי ככל שיהיה?

את שלל הנקודות למחשבה ועוד תובנות ברמת האיפור המקצועי, קיבצו בחברה לכדי קמפיין אחד שהיה מגובה באתר ייעודי, שם עודדו את  את הציבור לחשוב לרגע ולא למהר לשפוט אחרים על פי מראה ראשוני, ולו רק בשל העובדה כי בעזרת איפור נכון ניתן לתקן כמעט הכל.

אם נחזור לג'סטין ביבר ולקליפ ANYONE, שקיבל הד תקשורתי עצום כמצופה והמון הסברים על "איך עשו את זה" מצד אנשי מקצוע שונים בעולם. בקליפ ההכנות לסרטון נראים אומני איפור מכסים את קעקועיו של ביבר באמצעות טכניקת איפור במכשיר איירבראש. יחד עם זאת, חשוב לומר כי הסתרת קעקועים ניתנת לביצוע גם באמצעים ידניים. הנה כמה דגשים חשובים למי שרוצה להסתיר קעקועים באמצעות מייקאפים:

  1. לפני שאתם ניגשים למלאכה בחרו במייקאפ אטום בעל כושר כיסוי גבוה הזהה לגוון העור שאליו תרצו להגיע. מומלץ לערוך "טסט" מקדים לפני תחילת האיפור ולבחור בגוון הרצוי לפני שמתחילים לאפר
  2. את הקעקוע, או הקעקועים יש לנטרל בעזרת מתקן גוון בצבע כתום/אדום. הנטרול הינו פעולת חובה מקדימה לכיסוי הקעקוע. אם לא תנטרלו את הגוון, הוא יבצבץ מבעד לאיפור כשעה קלה לאחר שתסיימו לאפר.
  3. לאחר הניטרול יש לפדר את האזור באמצעות פודרה דקה בגוון חם (צהבהב או כתמתם – לא טלק ורצוי שתהיה זו פודרה בתפזורת) ולטאטא שאריות.
  4. לסיום מרחו את המייקאפ בגוון העור של המאופר/ת
  5. לגימור, פדרו שוב בשכבה דקיקה והסירו שאריות בעזרת תנועות טיאטוא
  6. לשמירה על התוצאה התיזו סילון דקיק של ספריי מקבע (פיקסר)

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן