רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תחזיות היופי ל- 2014

YARIN-SHAHAF – VIEW OF TRENDS

אילו מגמות ישלטו בעולם האיפור ב2014? אילו צבעים? מרקמים והשפעות? ירין שחף, אמן האיפור, ומנכ"ל בית הספר הגדול בישראל למקצועות היופי, מציג את 6 הטרנדים הבולטים באיפור לשנת 2014- פרשנויות של השראות אשר נלקחו מסין הרחוקה ,מעולם הצורות הגיאומטריות, מהמאגיה השחורה ומעולמות היוגה והתנועה, יככבו במראות האיפור שאנו צפויים לראות השנה , הן על מסלולי התצוגות והן ברחוב ובשורה מקצועית, מקצוע חדש נולד: ויז'ואליסט- אמן יופי רב תחומי, המתמחה בעולמות האיפור, השיער וסטיילינג. אמן "טוטאל לוק". עולם היופי, האופנה והעיצוב הוא עולם המתחדש ללא הרף, בשאיפה להישאר חדשני ורענן, עולם שכולנו מחפשים בו את "הדבר הבא" שירגש אותנו בכל פעם מחדש.

"ליצירת הלוק הנכון, בכל תחומי העיצוב, ובפרט בתחומי היופי והאופנה – אנו זקוקים לתחזית מגמות אופנה, תחזית כזו שתנחה אותנו בצבעים, במרקמים ובצורות הנכונות והאופנתיות" אומר ירין שחף, אמן האיפור ומנכ"ל בית הספר הגדול בישראל למקצועות היופי. בשנים האחרונות, שחף הצטרף לצוות המוביל של ועדת הbeauty view, חברה העוסקת בחיזוי וביצירת טרנדים ואופנות, המעסיקה מומחים מרחבי העולם בתחומי האופנה והיופי. מתוך אחריות גדולה לקחת חלק בתחום ניתוח ויצירת תחזיות , ומתוך הבנה עמוקה לכך שאמן איפור הוא מעצב של לוקים, שחף מבין שכל מעצב – זקוק לתחזית. תחזית טובה תגרום למוצר או למראה שעיצבנו לאהדה גדולה יותר, תמצב את האמן כאופנתי יותר, ותכניס לחיינו את הריגוש שאנו כל-כך זקוקים לו על מנת ליצור את הדבר הנכון. "כמנכ"ל בית הספר המוביל בישראל למקצועות היופי, המכשיר ומגדל את הדור החדש של אנשי הויז'ואל – מאפרים, סטייליסטים ומעצבי תסרוקות, הרגשתי שקיים צורך גובר בתחום ליזום קטלוג בו ירוכזו המגמות של שנת 2014-2015", אומר שחף .

 

תחזית אופנה ויופי 

תחזית יופי ואופנה נועדה להעניק למשתמשים בה כלים לעיצוב וליצירה. תחזית אינה נוצרת בגחמה של רגע. תחזית נכונה של מגמות אופנה מושפעת מאירועים פוליטיים, מצבים כלכליים וחברתיים, סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה ועשרות גורמים משפיעים נוספים. תחזית טובה מעניקה ליצירה שלנו את המגע האופנתי העכשווי. ובאופנה כמו באופנה, מה שנכון להיום כלל ללא בטוח שיהיה נכון ועדכני מחר.

על הקטלוג 

קטלוג הטרנדים של ירין שחף משקף את המגמות הבולטות לשנה הקרובה, על פי תחזיות ומקורות השראה שאספנו, ויצרנו עבורם מראה מושלם. "כאמן איפור וכיועץ טרנדים הפועל באירופה לצד הפעילות בארץ, אני נחשף לעיתים קרובות לסודות התעשייה לפני שהם נוחתים בארץ וחשוב לי לחלוק את הידע שצברתי- אתכם, מובילי דעת הקהל של התחום. ישנם מקורות השראה ברורים שתפגשו בהמשך לצד התחזית וישנם כאלה שהם חמקמקים יותר ולא ניתן להניח עליהם אצבע מדויקת" אומר שחף . כל כפולת עמודים בקטלוג מייצגת אחת מ- 6 המגמות מרכזיות שזיהינו ל-2014.

מגמות היופי הנבחרות יוצגו משתי זוויות:

* make up– הצעה לאיפור הפורשת בפניכם פלטת צבעים, מרקמים וסגנון איפורי.

*total look– הצעה הכוללת סטיילינג, איפור (שלעיתים אינו נגיש ובר ביצוע, אבל מעורר השראה) ועיצוב שיער תואם.

מתוך מחשבה עמוקה וחיבור למציאות היום –יומית, כל אחד מהטרנדים המוצגים בקטלוג, הינו נגיש ולביש, ואינו שמור אך ורק למסלולי התצוגות ולצילומי קטלוגים אומנתיים.

את הקטלוג יצרתי בעבודת מחקר ומחשבה משותפת עם עמיר זכאי – ויז'ואליסט אמיתי, מעין נובע של ידע בתחום התחזיות וכזה היודע "לשים את האצבע" על הדבר הבא.

6 הטרנדים לאיפור ב2014 ע"י ירין שחף:

URBAN TRIBES

חיבור של ניגודים וקצוות ניגודיות. מעודן וגס. נמוך וגבוה. עמוס ומינימליסטי. פערים חברתיים בין שכונות בעיר. עושר מול עוני. "בשנים האחרונות העולם חווה גל של ערבוב ומיזוג תרבויות. בפרשנות שלי לתהליך זה התמקדתי ב"שבטים" המרכיבים את השכונות של הערים הגדולות בהשוואה למראות ויז'ואלים של חברות שבטיות מקוריות באפריקה. במגמה זו אני מחבר למראה אחד את הלוק של "up town girl" עם "Jenny from the block"" , מסביר שחף. במראה הכללי יהיה ניתן לראות חיבורים של חולצה לבנה מחויטת, לצד אוברול "זועק" מחנות יד שניה. גם באיפור בולטים סממנים שבטיים – עיטור איפור במרכז הפנים לצד עין בעלת איפור מעושן….

HYPER CHINA

משנחאי של 1930 ועד שנחאי 2030. סין הישנה לצד סין העתידנית. האם ב-2030 סין תהיה עדיין קומוניסטית? המזרח הרחוק בכלל, וסין בפרט, מסקרנים אותנו. אנו כל הזמן בודקים את ההוויה שלהם לעומתנו. כוח עבודה זול, בעל יכולת ייצור פנומנאלית עד כדי השתלטות על כלל התעשייה בעולם."הדומיננטיות של סין גורמת לי לחקור את המראה של האישה הסינית על כל גווניו: השמלה הסינית הנוקשה בעלת הקווים החדים, לצד מראה הנשים המפתות משנחאי ההוללת, "פריז של המזרח הרחוק" בשנות ה-30 של המאה הקודמת", מסביר שחף מהיכן מגיעה ההשראה. המראה "החושני" של המזרח: פנים חיוורות מפודרות למראה מאט, לצד איפורי עיניים ושפתיים עמוסי בוהק ואור, המאפיינים את בדי המשי המסורתיים.

 

PRO ACTIVE

ויטאליות. חיוניות. תנועה. אנרגיה. יוגה. פילוסופית הזן. תנועה בחוויה היומיומית. "אני מאמץ בשמחה את המראה הויז'ואלי האופייני לאנשים המפעילים את הגוף. לכאלה המבינים שתחזוקת ואימון הגוף מחזקים ומאמנים את הנפש. היוגה יודעת לשלב בין גוף ונפש, בין עבודה פיזית מאומצת, לצד רוגע וריכוז מנטליים" מסביר שחף מהיכן נולד הטרנד. גם האופנה משלבת בין בגדי הספורט הצמודים אך האלסטיים, הנעים בזרימה אחת עם הגוף, לבין הבגד הרחב, הנושם, כרשת מאווררת. מראה האיפור נע על הקשת הטבעית של "הרגע יצאתי מסאונה" ועד לפרשנות מאופרת לבגדי הספורט הזוהרים בעלי הצבעים הבוהקים.

HAPPY METAL

מתכות. הבזקי אור. נצנוץ. התרגשות ממופע זיקוקין. מטילי זהב. מטאליקה שמחה. למתכות תפקיד חשוב בכלכלת העולם. מחירי הברזל ומתכות היוקרה מאמירים ובעולם בו המטבע הולך ומאבד מערכו, אנשים רבים משקיעים, כבימים עברו – במתכות. הפיזיות של המתכת מעניינת – זהב במצבו הנוזלי, לבה מבעבעת ואפילו מופע זיקוקין גורמים לנו לעניין ולהתלהבות. דווקא כעת, כאשר העולם נתון במשבר כלכלי, הטרנד המטאלי מתגבר ופורץ דרך כל פריט אופנתי ומתבטא גם בסקאלת צבעי האיפור: פאייטים, ניטים ורקמות מתכתיות. הפרשנות שלי לעולם המטאליקה, מאפשרת לעשות שימוש בגרסה המתכתית של כל קשת הגוונים. מותר ואף מומלץ לשלב טונים שונים של צבעים מתכתיים למראה עתידני", מסביר שחף.

BLACK  MAGIC

מיסטיקה. מאגיה שחורה. כהה. עמוקה. כישוף. חיזוי העתיד. אופלו של האופל. שחור משחור. "בתחזית זו הרגשתי שאני צריך לתת פרשנות אחרת לטרנד המיסטי להעניק לו את הזווית המעניינת אותי: הכוח המסתורי של השחור! אחרי 10 שנים שבו עולם הערפדים מככב על כל גווניו, אני חוזר לעולם הכישוף – עולם בו נשים מסתוריות יודעות עלינו מה שאנחנו עדיין לא יודעים על עצמינו" , מסביר שחף כיצד העניק את הפרשנות שלו לטרנד. הפרשנות הויז'ואלית: גלוי ונסתר, בדים אטומים לצד שקופים. איפור כהה ואפל על רקע בהיר וחיוור. שפתונים שחורים (אפשר גם בורדו כהה-כמעט שחור).איפור ציפורניים בלק שחור, שחלקו מאט וחלקו מבריק. עיצוב שיער במראה "כבד", המאופיין בגלים גדולים ומפוסלים.

PRIME GEOMETRIC

אדריכלות מודרנית. גיאומטריה וסימטריה. מפגשים חדי זווית. קיפולים חדים. הקוביזם החדש. מגמה המשקפת את ההשתלבות שלנו כאנשים בסביבה האורבנית החדשה.

הסביבה האורבנית, ובעיקר האדריכלות שלה, מצדיעה לקווים החדים, הנוקשים, חסרי המעגליות והרוך.מגמה שהחומרים המאפיינים אותה בנויים כצורות מרובעות, משולשות וברורות מאוד. "לעולם זה יצקתי את קו התיחום הדו ממדי לעיניים, איילינר המורכב מ-2 פאזות של גובה ושל צבע. קו תיחום חדשני זה מקבל במה נפלאה על איברי הפנים האנושיים שהינם תמיד בעלי קווים מעוגלים" מסביר שחף על תרגום הטרנד לכדי יצירת איפור ממשית. טרנד זה מועצם על ידי עיצוב שיער באיסוף קפדני וביגוד באווירה "ממוחשבת" – תלת ממדית.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן