רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תדחו את הסלפי למחר

בדיוק התכוונתם לעשות דאק פייס למצלמה? לא בתאריך הזה פליז:  ב- 16 למרץ יציינו בעולם את ה"יום ללא סלפי" וגם את "יום ההערכה לשפתיים" וזו הזדמנות מצוינת לבחור איפור שפתיים חדש לקראת היום שאחרי…

אם אפשר לא להצטלם יום אחד, הנה ההזדמנות למלא את תיק האיפור מחדש. בדיוק ביום שחל ה"יום ללא סלפי" החליטו בעולם, כאילו בכוונה, לציין גם את "יום ההערכה לשפתיים" כך שמה מתאים יותר מלחדש את תיק האיור בכמה מוצרי שפתיים טרנדיים היישר מהקולקציות האחרונות?

תיחום והגדרת השפתיים נחשבים לאחד מהשלבים המשמעותיים במלאכת האיפור: ליפסטיק, ליפגלוס ותוחם, מצויים בשימוש של כל אחד מהמאפרים, אם כי כל מאפר עשוי להעדיף את השימוש בכולם או בחלקם בלבד, על פי הצורך הספציפי של אותה סיטואציית איפור. לעיתים יתעורר מקום וצורך להשתמש בשלושתם, לעיתים אחד מהם יספיק ושוב- כל מקרה לגופו.  

על פי "כללי האיפור" הבסיסיים, אנו אמורים להקדיש לאיפור השפתיים גוונים דרמטיים או מודגשים במיוחד, כאשר איפור העיניים נעשה בגוונים טבעיים, בהירים וחיוורים.  לעומת זאת, כשאיפור העיניים נעשה בצורה דרמטית, השפתיים אמורות להיות מאופרות בגוונים שקטים, כאלה שלא יאפילו על איפור העיניים.

היות וכידוע, עולם האיפור נוהג כטריטוריה חסרת חוקים או כללים של ממש, ניתן לראות את הדוגמניות בתצוגות האופנה, כשהן מאופרות במראות הכוללים עיניים ושפתיים במראה חיוור או לחליפין- במראות נועזים הכוללים עיניים ושפתיים במראה מודגש. אותו דבר עלול להתרחש גם כשמדובר באיפורי אירועים, כאשר לקוחה מבקשת שנאפר אותה במראה שפתיים כזה או אחר אשר אינו עומד בקנה אחד עם "כללי האיפור" המסורתיים.

השפתון  מהווה את אחד ממוצרי האיפור הכי מאתגרים: מדובר במוצר שומני הכולל פיגמנט (צבע) , שעוות ואלמנטים מטפחים. גולת הכותרת הינה כאמור השומן, אשר נמצא בשפע במוצר זה ומאיים תדיר על עמידותו. ניתן לזהות כמה צורות של שפתונים:

שפתונים "רגילים" באריזה אישית בגימור מאט או מבריק

השפתונים בגימור המאט נחשבים לעמידים יותר ומכילים יותר פיגמנט של צבע ופחות מרכיבים שומניים. חסרונם נובע מהעובדה כי רוב הנשים אינן מסתפקות בגימור מאט (ללא קשר למידת האופנתיות של המראה הסופי) ומחפשות גימור מבריק לאיפור השפתיים שלהן. חסרון נוסף מתבטא בעובדה כי השפתונים בגימור המאט נוטים להתאפיין במרקם יבש יותר, מה שמציק לחלק מהמשתמשות אשר מבקשות לקבל תחושה של לחות בעת השימוש בשפתון שלהן.

שפתון לחות - לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף

השפתונים בעלי המראה הרטוב והגימור המבריק,
נוטים לעמידות פחותה, היות והם שמנוניים יותר ברוב המקרים.  חשוב לזכור כי ככל שנרצה להשיג מראה שפתיים לח ו"רטוב" יותר, נאלץ להשתמש בשפתונים או בגלוסים שומניים אשר עמידותם פחותה.

שפתונים נוזליים – עמידים באריזה אישית
השפתון הנוזלי, נחשב ברוב המקרים לבעל עמידות מוגברת. מדובר בשפתון המכיל חומרים נדיפים אשר בעצם התנדפותם מקבעים את גווניו על עור השפתיים. בגלל התחושה היבשה שהשפתונים הללו נוטים להשאיר על השפתיים, הם נמכרים לרוב יחד עם גלוס או באלם-שפתיים צמוד אשר נועד למריחה כמה דקות לאחר משיחת השפתון, לאחר שזה הספיק להתקבע.

שפתון נוזלי - לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף
ליפגלוס - לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף
תוחם שפתיים - לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף

שפתונים "רגילים" באריזת פלטה מקצועית
בחנויות איפור מקצועיות תוכלו למצוא פלטות המכילות שפתונים בשלל גוונים. חנויות מקצועיות גם נוהגות למכור פלטות ריקות, כאלו המאפשרות מילוי עצמי של שפתונים,

אופן השימוש בפלטות נעשה תמיד באמצעות מכחול שפתיים. יתרון השימוש בפלטה הינו הנוחות שבאחסון כמות רבה של גווני שפתיים וכמובן- הנוחות שבתפעול בשטח: במקום לפתוח כמה אריזות של שפתונים על מנת לאתר את הגוון המבוקש, פותחים את הפלטה וכל אותם  גוונים נגלים אל מול עיניכם באופן מרוכז  ומוכנים לשימוש.  

גלוסים נוזליים באריזה אישית
הגלוס הינו הגרסה השומנית של השפתון. בניגוד כגמור לשפתון, מכיל הגלוס מעט פיגמנט (באופן יחסי) והרבה יותר מרכיבים שומניים. זו גם הסיבה לכך כי הוא אינו שורד באותה רמה של שפתון רגיל ואינו מתאפיין בכושר עמידות. יתרונו של הגלוס מתבטא בגימור המבריק או המנצנץ שלו, אשר יוצר אשליה של שפתיים גדולות , מלאות ובשרניות יותר. בשימוש בגלוסים עם מכחול ספוגית או מכחול רגיל בקצה, חשוב לזכור לנהוג בהם בכפוף לכללי ההיגיינה: לא להניח את המכחול שלהם על השפתיים באופן ישיר, אלא להוציא מעט צבע אל פלטת ערבוב ומשם ליטול ולמרוח אותו בעזרת מברשת שפתיים מקצועית.

טיפים שחשוב לזכור כשמאפרים שפתיים:

  1. חלק מהמאפרים אוהבים למרוח מייקאפ על השפתיים ולפדרן, בטרם ימרחו שפתון, דבר אשר מגביר את עמידות השפתון. קחו בחשבון כי המייקאפ יכול לשנות את גוון השפתון שנמרח מעליו ולהבהיר אותו במעט.
  2. אם ערבבתם צבע של שפתון במיוחד עבור מאופרת, דאגו תמיד להכין כמות מספקת של אותו גוון מראש, על מנת שזה לא יאזל לכם באמצע המריחה. כל ניסיון לערבב את אותו גוון בדיוק בשלב מאוחר יותר- ייכשל.
  3. כדי שהמאופרים שלכם ייראו טוב גם במציאות אבל גם בתמונות, בקשו מהם לפתוח פה ומלאו את השפתיים גם בנקודות הפנימיות, על מנת שבשעת חיוך, לא ייראה חוסר בליפסטיק.
  4. מאידך, אם מילאתם את חלל השפתיים הפנימי באמצעות שפתון, קיים סיכוי כי הצבע "יידבק" על השיניים של המאופרים שלכם. למניעת התופעה, בגמר מלאכת האיפור, הדריכו אותם להכניס אצבע אל תוך הפה , לסגור את הפה ולכווץ את השפתיים סביב האצבע.( ממש כמו שתינוק "מוצץ אצבע"…). כעת יש למשוך את האצבע החוצה, בבת אחת (כשהשפתיים עדיין מכווצות סביבה).  הצבע העודף ייצא כשהוא מרוח סביב האצבע כמו טבעת, ומעתה הם יוכלו לחייך בפה מלא, ללא חשש לכתמי צבע על השיניים.
  5. על מנת ליצור גימור מאט לשפתון – אבקו את השפתיים באמצעות פודרה או אפילו באמצעות סומק
  6. ליצירת אפקט הגדלה לשפתיים- הניחו מעט צללית מבריקה במרכז השפה וטשטשו לצדדים.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן