רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

עצמאות וכשרון

אולי קשה לה ללכת או לעמוד, אבל ממש לא קשה לה לאפר.
סיפור על מאפרת מעוררת השראה, כשרונית ועצמאית במיוחד

פעם בשבוע במשך שישה חודשים נסעה שמחה מקונט בת ה- 22 בתחבורה ציבורית מקרית מלאכי לתל אביב כדי ללמוד איפור מקצועי בבית הספר לאיפור של ירין שחף כשהיא נעזרת בקביים, במכשירים המחוברים לרגליה, במוטיבציית שיא להצלחה ובמסר לעולם שאין דבר העומד בפני הרצון.

שמחה, שסיימה את לימודי האיפור שלה בבית הספר לאיפור של ירין שחף רק לפני כמה שבועות לקחה על עצמה משימה שלרוב האנשים נראית פשוטה אך עבורה הצריכה היערכות שיא: נסיעה שבועית ללימודים בתל אביב בתחבורה ציבורית, מעשה שעבור לא מעט אנשים שמוגבלים בתנועה היה נחשב חריג ויוצא דופן, התקבל אצל שמחה כעניין שבשגרה: "אף פעם לא "ריחמתי" ממש על עצמי או התעסקתי בשאלה למה אני נכה" היא מספרת ומוסיפה "היות ונולדתי עם הנכות ועם המוגבלויות שלי, אני לא מכירה מציאות אחרת וכך גם למדתי להסתדר".  לא אשקר: בצעירותי היו לי לא מעט רגעי דכאון בהם חשבתי למה נולדתי ככה, חוויתי קשיים בהשתלבות בחברה בגלל הנכות שלי אך ככל שבגרתי למדתי לסנן את הרעש מסביב, למדתי שלא חשוב לי מה שהאנשים מדברים עלי ומה שחשוב באמת זה מה אני עושה עם החיים שלי"

והיא אכן עשתה:  כבר בגיל 18 עזבה שמחה את הבית ועברה לגור במסגרת עצמאית לגמרי כשהיא משרתת בשירות הלאומי כעוזרת סייעת בגן ילדים. "לא הייתי חייבת לשרת בשירות הלאומי אבל רציתי מאד" היא מספרת ומוסיפה: "קיבלתי כלים לחיים ולעצמאות שלי והרגשתי צורך להוכיח לעצמי שאני יכולה לחיות  חיים עצמאיים מלאים לבדי. המשכתי אח"כ ללמוד במכללת אחווה קורס בחינוך אבל כל הזמן הרגשתי שזה לא בדיוק מה שאני רוצה ואז הגיע האיפור".

למה ללמוד דווקא איפור?
"כבר מגיל צעיר מאד הייתי מחוברת לתחום. אני זוכרת את עצמי בגיל 12 יושבת מול היוטיוב וגומעת בשקיקה את כל האינפורמציה שלימדו היוטיובריות ומשפיעניות הרשת. האהבה שלי לתחום הביוטי צמחה ופרחה עם השנים ורק גדלה עוד ועוד. קניתי כל כך הרבה מוצרי איפור בחיים שלי וצפיתי בכל כך הרבה סרטוני הדרכה שאין סיכוי שפספסתי איזה טרנד או מידע חשוב. מכאן, הצורך "לעשות סדר" בדברים וללמוד את הכל באופן מקצועי היה טבעי ומתבקש. כל מי ששאלתי אותו המליץ לי על בית הספר של 'ירין שחף', אחרי שחקרתי את הנושא, הבנתי שמבית הספר הזה יצאו המאפרים הכי טובים ואני מאוד שמחה על ההחלטה ללמוד שם".

לקום פעם בשבוע בשש בבוקר כדי להספיק לרכבת של שבע וחצי שתביא אותך לקורס האיפור בתל אביב בזמן , צריך כוח רצון עז גם אם את לא חווה נכות, לא כל שכן כשאת מאותגרת גם בהליכה ממקום למקום? 
"אני לא אשקר, זה לא פשוט כשאת מתניידת עם קביים ומכשירים ברגליים אבל הרצון שלי להצליח במה שאני עושה ניצח את הכל.  במבט לאחור אני גם מבינה שעשיתי כברת דרך"

 ובכל זאת, את גרה בקרית מלאכי,  הניידות שלך מאותגרת, למה לנסוע עד תל אביב כשיש היום כל כך הרבה אפשרויות ללמוד את מקצועות האיפור ליד הבית?

"עשיתי שיעורי בית ושאלתי כמה חברות שלי שלמדו אצל ירין שחף, חלקן נכות במידה כזו או אחרת ולכולן יש מוגבלות פיסית מסוימת. ההמלצה הגורפת של כולן הייתה ללכת וללמוד בבית הספר של ירין שחף בלי כל היסוס ובאופן חד משמעי. הסיפורים שלהן על בית הספר של ירין שחף היו כל כך טובים והעובדות שחזרו בכל סיפור וסיפור סיפרו על מקום עם אווירה יצירתית וחיובית ועל חווית לימוד נהדרת מצד צוות ההוראה וההדרכה. אני זוכרת שאמרתי לעצמי שאם להן היה טוב, אז אני בטח גם איהנה באותה מידה.

בגלל שהייתי צריכה לנסוע למרחק משמעותי מהבית שלי, התלבטתי המון בנושא אבל מהר מאד הגעתי למסקנה שאם אני רוצה משהו, כלום לא יעצור אותי – בטח לא המרחק הגיאוגרפי.

עד כמה משמעותית הייתה עבורך חווית הלימוד?
"בתחילת דרכי התחלתי את קורס ה"פרו" וביקשתי לעבור למסלול ה"ביוטי" משום שהרגשתי שהוא יותר מדויק עבורי. בבית הספר גיליתי בית חם, עוטף, סבלני ומכיל. ירין עצמו התגלה כאיש מקסים ומעורר השראה. טל ומירי המדריכות שליוו אותי בשני הקורסים שלקחתי האמינו בי מתחילת הקורס, לאורכו ועד סופו וטרחו לשדר  ולהביע בי אמון בכל הזדמנות. אני חושבת באמת ובתמים שבזכותן אני מאמינה בעצמי אפילו יותר ממה שהאמנתי בעצמי בתחילת הקורס.

באתי לקורס במחשבה של להוכיח לעצמי עד כמה אני מסוגלת לעוף גבוה. חשבתי שאני יודעת הרבה על איפור אבל בקורס הסתבר לי עד כמה אני יכולה לדעת וללמוד עוד על התחום. בבית הספר ייעדו לי עמדת איפור נגישה שהוכרזה רשמית "הפינה שלי" ושם לימדו אותי לעבוד בישיבה ובצורה כזו שבה לא רק למתאפרות שלי יהיה נוח אלא גם לי.

היו לי ימים מאתגרים, אין ספק, היו ימים שלא הצלחתי לצייר איילינר ישר והייתי על סף ייאוש אבל זכור לי שתמיד היה באזור איש צוות מדריך או מורה שדאג לעטוף אותי ולחזק אותי בדיוק כשהייתי צריכה.

גם בפן החברתי הרגשתי שהקורס פותח לי קשרים חדשים עם עוד מאפרות ונוצר מצב שהייתי פשוט מחכה לשיעורי האיפור במשך כל השבוע".

כמאפרת מקצועית, את עוסקת כיום בתחום?
בהחלט. יצא לי לאפר כבר חברות ובנות משפחה ואני מתנהלת בעיקר בישיבה על כיסא בזמן העבודה. אני אסירת תודה לירין ולמדריכות שלי שלימדו אותי איך לשבת נכון ואיך לעבוד. בעיקר אסירת תודה על שהן לא נתנו לי לרגע לוותר לעצמי ולא להתייאש. ייאוש או כשלון לא היו אופציות מבחינתן והיה ברור להן שאני מצליחה ובגדול.

מה החלום שלך?
כמאפרת הייתי רוצה לפרוץ ולהגיע אל יותר לקוחות ושיהיה לי יותר אומץ לאפר ולשווק את עצמי. כרגע אני במקום שבו אני עוד לא מרגישה בשלה לזה, אבל אין לי ספק שגם זה יגיע ובינתיים אני נהנית מהדרך ובעיקר נהנית מהנשים שאני פוגשת ומאפרת בדרך.

כאומנית אני נהנית גם לפתח את תחום השירה, אני שרה ומופיעה כחלק מהרכב זמר בארץ וגם בתחום הזה ברור לי שעד אפרוץ ואגיע לשיאים נוספים.

מה המסר שלך לבנות שקוראות את הכתבה?
חד משמעית: אם את רוצה את יכולה וגם אם יגידו לך שאת לא מסוגלת תאמיני בעצמך וכל השאר לא חשוב, זו השיטה שלי שהוכיחה את עצמה להצלחה בחיים.  

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן