רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

סיפור ההצלחה של ורד אורן

 ורד אורן לא חשבה שבגיל 31 היא תמצא את עצמה מאפרת מובילה בעולם הטלוויזיה והקולנוע. ורד החלה את דרכה עם תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במשפטים. תחומים שונים בתכליתם מעולם היופי…. כשהיא אוחזת בשני תארים בידה  החליטה להעז ולעשות שינוי בקריירה ולהגשים חלום…ללמוד את רזי עולם האיפור ולעסוק בתחום! 

זה לא מובן מאליו להפוך תחביב למקצוע, להגשים חלום, ולעשות את מה שהכי אוהבים ולהתפרנס מזה בכבוד. כמה פעמים רציתם לעזוב הכול ולהתחיל משהו חדש שתמיד חלמתם לעסוק בו והפחד מהלא נודע עצר בעדכם? ורד אורן לקחה בדיוק את ההחלטה הזו, פנתה ל "ירין שחף" שעבורה היווה לא רק בית ספר אלא גם מקום שפתח בפניה הזדמנויות רבות להזנקת הקריירה, סיפורה האישי מהווה השראה לכולם!  פגשנו את ורד לשיחה אישית וביקשנו ממנה לספר לנו אודות סיפור ההצלחה שלה:

מתי התחלת להתעניין באיפור? איך הגעת לתחום?

"תמיד רציתי ללמוד איפור אבל לקח זמן עד שבאמת עשיתי את זה. לפני כן הספקתי לעשות תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני במשפטים ועבדתי בתחומים אחרים לגמרי, וזאת למרות שמאד התעניינתי באומנות וגם למדתי ציור. בשלב מסויים החלטתי לעשות שינוי בקריירה ולעבור לעסוק בתחום שאני באמת אוהבת  והוא תחום האיפור…"מדוע בחרת ללמוד דווקא אצל ירין שחף?

"לפני שנרשמתי ללימודי איפור ביררתי בהמון בתי ספר. "ירין שחף" היה  בית הספר שכולם המליצו עליו כמוביל, מקצועי ומסודר, בעיקר דרך שיטת הלימוד. במהלך הלימודים בית הספר לא אכזב, הייתי מאוד מרוצה, הן מהרמה הגבוהה והן מצוות המורים המצוין.  לאחר סיום קורס האיפור הבסיסי נרשמתי ללימודי המשך בקורס אפקטים ופנטזיה וגם מהם נהניתי מאד."

ספרי קצת על החיים כמאפרת ועל תחילת דרכך המקצועית

"כבר במהלך הלימודים היה לי חשוב להתנסות בעבודות איפור. התייעצתי עם מורות בבית הספר ושאלתי איך בכלל מתחילים. אחת העבודות הראשונות שעשיתי הייתה  סרט גמר עם בוגרי אוניברסיטת תל אביב של במאית מאד מוכשרת ועטורת פרסים בשם עדיה אימרי אור. זו הייתה חוויה מדהימה של חמישה ימים שחלקם צולמו ליד החרמון. הצוות היה מקסים והייתה זו טבילת אש עבורי בעולם הקולנוע כמאפרת. לאחר זמן מה אנשים שהכרתי במהלך הצילומים הזמינו אותי לעבודות איפור נוספות כמו: צילומים לערוץ 8 ואיפור המנחות (אניה בוקשטין ונסלי ברדה) בטקס פסטיבל הסטודנטים. מאז לשמחתי "זרמו הרבה מים בנהר" ואיפרתי בהמון הפקות כמו :פרסומת למשקפי שמש אירוקה עם טיטי מלכת היופי, פרסומת לוודקה אבסולוט ולמשקה אנרגיה אקסל, פרסומת לחברת שח"ל ,פרסומת לבנק הפועלים, איפור לתכנית "מי יפיל את המאסטר" ,"דה ווייס" ועוד. כיום אני מאפרת ברשת בערוץ 2 בתכנית "העולם הבוקר"

ספרי על עבודת איפור הזכורה לך ביותר, לחיוב או לשלילה.

"אני מאד נהנית מכל עבודת איפור, בין אם זה לאפר כלה שזה סיפוק עצום ובין אם זה לאפר בהפקת טלוויזיה שזו עבודה מלאת אקשן. בתכנית "דה ווייס" לדוגמא מאד נהניתי לאפר את המתמודדים והמנחים מאחורי הקלעים ובין לבין לצפות בחזרות בבמה הענקית שבנו בהיכל נוקיה." 

מהן לדעתך התכונות שצריכות להיות לאמן איפור המעוניין להתפתח בתחום האיפור?

"חשובה רצינות, נחישות, להיות חרוץ ולעבוד קשה, יחסי אנוש טובים. חשוב גם כל הזמן ללמוד ולהתעדכן בתחום. אני מאד מקפידה ללכת להשתלמויות וקורסים נוספים וללמוד מטובי המאפרים כל הזמן." 

איפה את שואפת להיות מבחינה מקצועית בעוד 10 שנים?

"יש המון תחומים באיפור שמעניינים אותי – תחום איפור הכלות, תחום איפור הטלוויזיה וקולנוע ועוד. השאיפה שלי היא להתקדם יותר ויותר, גם בתחום ההוראה." 

טיפ אחד למאפר המתחיל

"לאמן איפור מתחיל הייתי ממליצה ראשית להשתדל כל הזמן להיות בעשייה – להתעניין בשיתופי פעולה, להתעניין בעבודות איפור עם סטודנטים לקולנוע ועוד. שנית, להיות מקצועי – להתכונן לצילומים על ידי קריאת התסריט והתייעצות עם הבמאי/ת לפני שמתחילים הצילומים, כיוון שחשוב מאד להתאים את אופי האיפור לקונספט הכללי של הצילומים."

מוצר איפור שאת לא זזה בלעדיו

סומק. בלי זה אני נראית חיוורת.. : )

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן