סטיילינג בארץ – כל ההתחלות קשות?

סגנון לבושך גורף מחמאות על בסיס יומיומי? את יכולה לצאת לנופש עם שמלת ערב שחורה אחת ולאבזר אותה באופן שיגרום לבן זוגך לחשוב שנסחבת עם מלתחה שלמה? החברות לא זזות לקניות בלעדייך? כנראה שניחנת ביכולת סטיילינג מופלאה ואולי הגיעה העת לעשות עם זה משהו…
אנו בביה"ס הגבוה למקצועות היופי "ירין שחף" נשמח לעזור לך להפוך חלום למציאות, הרי מי כמונו יודע כמה קשה לרסן תשוקה הבוערת בנו.

לשם כך, בנינו במיוחד עבור אותם "חולמים" קורס ייעודי לפיתוח קריירה בתחום או להרחבת מאגר שירותי היופי המוצעים ללקוחותיהם ולרגע קל לא שכחנו כי הלמידה היא לצורך עבודה ובמרבית המקרים תחילת הדרך מלווה בלא מעט חששות וקשיים. 
ביקשנו מגלי גרינפלד דרייר, מנהלת מגמת הסטיילינג בביה"ס, לשפוך קצת אור על הנושא…

מהו בעצם קורס סטיילינג ולמי הוא מיועד? תכני הקורס מאפשרים לתלמידים להכיר תהליך לידתו של טרנד, תורת הצבע, עיצוב תדמית ומלתחה, עיצוב אביזרים, פיתוח חשיבה יצירתית, הכרת ה"משולש הקדוש" ביגוד-הנעלה-איפור ופיתוח יכולות ביטוי אישיות.

הקורס מיועד לכל מי שמתעניין באופנה ולייפסטייל ואינו דורש ידע מוקדם או ניסיון בתחום – רק אהבה לפאשן. הקורס מתמקד הן בסטיילינג אישי, ללקוחה פרטית (התאמת בגד למבנה גוף, טעם אישי, מקום עבודה וכו') והן בסטיילינג להפקות, תצוגות, סלבס ועוד.
ניתן לנתבו לקריירה ממשית או להסתפק בצבירת ידע ליישום פרטי.

כיצד גובשו תכני הקורס? הקורס נבנה ע"ס ניסיוני עתיר השנים כסטייליסטית בשטח ועל כן אני מכנה אותו "סטיילינג מעשי". מלבד הפן התאורטי החשוב אני שמה לא מעט דגש על הפרקטיקה מאחורי הידע; כיצד הדברים מתבצעים בשטח וכיצד ניתן ליישמם על הצד הטוב ביותר. כמובן שתכני הקורס דינאמיים ומתעדכנים בהתאם לאופנה ולטרנדים המשתנים.

מי מעביר את תכני הקורס? צוות המורים מגוון מאוד כאשר כל מורה מתמחה בתחומו (הלבשה תחתונה, הלבשת גברים, מידות גדולות, סלבס וכו'). כאמור "סטיילינג מעשי" מתבסס על פרקטיקה ואין טובים מללמדה מאשר אלו העוסקים בה ביומיום.


סטיילינג לסטטיק – אסי מויאל

מה הערך המוסף של הלימודים בביה"ס ירין שחף על פני בתי ספר אחרים? ביה"ס למקצועות היופי "ירין שחף" הוא המוסד הגדול ביותר בארץ בתחומו והוא מקפיד להביט בצורה רוחבית על כל התחומים הנלמדים בביה"ס מבלי ליצור חיץ ביניהם. בין מגמות הלימוד השונות נוצרות הכרויות ושת"פים שבאופן טבעי מלווים את התלמידים גם בחייהם המקצועיים.
בניגוד למוסדות אקדמיים אחרים המתנתקים מבוגריהם בתום לימודיהם, ב"ירין שחף" הבוגרים אמנם "עוזבים את הקן" אך אינם נפרדים מהוריו. כמנהלת המגמה, חשוב לי לשמור על קשר אישי ומקצועי עם הבוגרים (כולם מקבלים את הנייד האישי שלי ומשתמשים בו ללא חשש), בין אם לשאלות מקצועיות, הכוונה, יצירת שת"פים, התייעצויות או עניינים אישיים – אני תמיד שם בשבילם.
ביה"ס שמח להמליץ על בוגריו המצטיינים לתצוגות אופנה והפקות; הם כרטיס הביקור של בית הספר ואנו נהנים לפרגן להם בחזרה.


סטיילינג ל"מירזה" – נאור אהרון

מה מצפה לסטייליסט המתחיל בראשית דרכו? באופן טבעי, תחילת הדרך מלווה בחששות רבים; הפקות אופנה עלולות להיות תובעניות וכרוכות באחריות רבה ואילו עבודה עם לקוחות פרטיים דורשת רמת רגישות גבוהה; בד"כ הרצון ל"מהפך סטיילינג אישי" קשור למהפך אחר בחייו של הלקוח ויש לדעת לגשת אליו פסיכולוגית תוך הבנת צרכיו ומקורם.
כמו כן, סטייליסט טוב אינו רק מכוון את לקוחותיו ל"מה כדאי" אלא מעניק שירות של "360 מעלות" הכולל גם רכש. כדאי להתגבר על קשיי רכישה ואיתור ספקי בגדים ואקססוריז אנו יוצאים לסיור שטח שמטרתו להכיר מעצבים מקומיים, יבואנים, רשתות, חנויות יד שניה, בוטיקים ואאוטלטים בטווחי מחירים שונים ובהתאם לדרישות הפקתיות שונות. אנו אף מעבירים שיעור בייבוא למען התלמידים שמעוניינים לשלב זאת בעבודתם.
שלושת ימי הצילום השונים במסגרת הקורס מאפשרים לתלמידים להתנסות בצורה מסכמת בתכנים שנלמדו וחושפים את התלמידים בצורה אותנטית לחוויות המצפות להן בשטח – מהפך ללקוחה (צילומי "לפני" ו"אחרי"), סטיילינג שחור-לבן לדוגמנית מקצועית ופרויקט צילום "פריסטייל" למותג / אג'נדה כלשהם ככל העולה על רוחו של התלמיד.


סטיילינג ללקוחה – מאירה מזוז

טיפ קטן לדרך? מס' פניני חוכמה מפי בוגרים מצטיינים:
רונית אלפסי גורסת כי על אף החששות צריך להעיז ולנסות הכל! פשוט לצאת לדרך מתוך הפנמה כי "דבר גורר דבר", לעולם אין לדעת לאן נגיע ונתפתח. אסי מויאל מחדדת ומוסיפה "תטעמו מכל הבא ליד, אין לדעת למה תתחברו".
למאירה מזוז אמנם תחום היופי לא היה חדש (באמתחתא מעל 20 שנות ניסיון כמאפרת ומנהלת מרכז יופי) ולטענתה, אינטרקציה בין-אישית טובה לא תמיד מספיקה כדי לככב בתחום "אל תפחדו משיתופי פעולה ללא תשלום בראשית דרככם, לומדים המון במסגרתם ותרומתם להמשך הדרך המקצועית לא תסולא בפז".
נאור אהרון ממליץ תמיד להישאר על המפה "אל תעלמו מהרדאר, תמיד תפרסמו עבודות שלכם (גם אם אתם מצלמים חברים או אפילו את עצמכם) העיקר שתתמידו בשגרת השיווק".

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן