רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

סוד ההצלחה של מיכל לסמן

חשבתם פעם מי עומד מאחורי סדרות הטלוויזיה והסרטים המובילים ביותר?ראיתם כבר את: "פרדייז קרוז", "הבורר", "סרוגים", "חסמבה", "עובדה", "לרדת בגדול", "תא גורדין", "בית לחם", "המירוץ למיליון", ל"צוד פילים", "יומני החופש", "צלילי המוסיקה" ? תהיתם  מי עומד מאחורי איפורי האפקטים  בסרטים והסדרות הישראלות? הפעם בחרנו לספר לכם על מיכל לסמן- מאפרת מובילה בתחום הטלוויזיה והקולנוע, שהיא במקרה גם מדריכה ב"ירין שחף…

מיכל לסמן לא חשבה שבגיל 30 תהפוך למאפרת מובילה בתעשיית הקולנוע, היא גם לא חשבה שאיפור יכול להיות קריירה מלאה ביופי, חוויות וסיפוק יום – יומי.

שיחה קצרה עם לסמן, מדריכה בכירה ב"ירין שחף" ומאפרת בעולם הטלוויזיה והקולנוע מובילה אותנו למסקנה אחת: החיים מסתבר מובילים אותך למקומות מאתגרים ומעניינים בלי שתתכוון…ואם אתה פשוט מקשיב ללב אתה נמצא במקום הנכון. עצרנו את מיכל מהמולת היום-יום, היה זה לא פשוט:מיכל מתמרנת בין ריצה לצילומים בסרט שמצטלם זה עתה לכלה שהיא מלווה ביום חתונתה ועד לשיעור ב"ירין שחף" אותו היא מדריכה. ביקשנו ממיכל לנשום לרגע ולגלות לנו כמה סודות חשובים להצלחה בעולם האיפור. מיכל תל אביבית במקור מתגוררת בימים אלו במושב גנות העניקה לנו ראיון מיוחד ומעורר השראה:

איך הגעתי לתחום האיפור?

"לגמרי במקרה, יום אחרי שהשתחררתי מצה"ל, ישבתי בבית אבודה לחלוטין והסתכלתי על הפרוספקט של הכנס משתחררים… כל מה שהיה שם נראה גדול ומאיים! החלטתי לעשות קורס איפור בשביל הנשמה..החלטה "לא חשובה" כביכול, מה שחשבתי אז לזמני עד שאחליט מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה…מעולם לא חשבתי שאהיה מאפרת – אבל להפתעתי סיימתי את הקורס ב"ירין שחף" בהצטיינות והתחלתי לעשות עבודות איפור דרך סוכנות המאפרים. אחרי תקופה מסוימת הציעו לי להדריך בבית ספר ומאז לא הפסקתי לאפר. לא היה לי מושג שאיפור יהפוך להיות המקצוע שלי וימשיך להלהיב ולרגש אותי גם אחרי 11 שנים ."

מדוע בחרתי ללמוד בירין שחף?

"בתקופה בה החלטתי להירשם ללימודי איפור היו שני בתי ספר גדולים ומוכרים בתחום- דווקא הביקור בראשון מבניהם גרמו לי להבין שאני רוצה ללמוד ב "ירין שחף". מהרגע הראשון שעברתי בדלתות הבית ספר- המשפחתיות והמקצועיות "קנו אותי" , הבנתי שכאן אני יכולה לקבל את כל התמיכה והכלים שאצטרך כדי להפוך למאפרת . מאז עברו מים רבים בנהר, ואני בטוחה שתלמידות רבות יזדהו איתי: הפחד מהתאמת מייק אפ לא נכון למאופרת שלי…היום לשמחתי נראה רחוק והרבה השתנה , אני מאפרת הכול –החל ממאפרת ראשית בסדרות וסרטים הפקות אופנה,לקוחות פרטיים ועסקיים, וכמובן גם כלות ומלוות."

ספרי על חוויתך כמאפרת

"מה שממשיך לרגש במקצוע הזה זו העובדה שכל יום אני במקום אחר, מאפרת משהו שונה לחלוטין, לא רק בסגנון האיפור אלא גם בגישה – יום אחד אני על סט של סדרת טלוויזיה, מנתבת בין עבודת איפור מהירה עם לוח זמנים לחוץ בין מפיק במאי ושחקנים ולמחרת מאפרת כלה ועוזרת לה לשמור על רוגע וחיוך לאורך ההתארגנות."

ספרי על רגע הזכור לך לחיוב או לשלילה בקריירת האיפור שלך

"הרגעים שהכי מרגשים אותי הם הרגעים מול המוניטור- ובמיוחד כשאני מתעסקת עם איפור אפקטים שצריך לעבור מצלמת "היי דפנישן" (מצלמה באיכות מאוד גבוהה , בה מצלמים סרטים וסדרות) – בצורה מושלמת. הלב מחסיר פעימה, עד שאני רואה שהכול עובר "חלק" והאיפור נראה טוב. כשאני יודעת שעבודת איפור שביצעתי שומרת על האמינות אני חוזרת הביתה עם חיוך. מעבר לזה אני צריכה להוסיף ולהגיד שלהיות מאפרת על סט זה להיות בורג בתוך מערכת משומנת- לפעמים אתה לא מבין לגמרי במה לקחת חלק עד שאתה רואה את הפרויקט מוקרן- ההתרגשות גדולה כאשר רואים את העבודה של כל אנשי הצוות חוברים יחדיו, החל מהבמאי, התסריטאי, אנשי ההפקה, השחקנים, התאורנים "הצלמים", אנשי "הגריפ" ה"ארט" ה"סאונד" וכמובן מחלקות היופי ובניהם: האיפור וההלבשה . מדהים לראות איך כל המחלקות יוצרות תמונה המתחברת בהרמוניה ליצירה אחת שלמה."

ממה את נהנת בעולם ההוראה וההדרכה ב"ירין שחף"?

"חזרתי ללמד בבית הספר אחרי כמעט חמש שנים הפסקה מתוך געגוע. יש קסם באינטראקציה עם התלמידים שמרימה אותך גבוה. מבחינתי ללמד בבית ספר זה לקחת את המקום של המורות שלי (שחלקן עדיין מלמד) ולתת את ההכוונה והרוגע שהכול אפשרי- מי שרוצה להיות מאפרת אכן תהייה! ההרגשה היא נפלאה כשאני חוזרת הביתה מיום הדרכה ויודעת שהבנות שהרגע הדרכתי יצאו עם קצת יותר ביטחון מהשיעור- סך הכול לפני 11 שנים הייתי בדיוק במקום שלהן"

מה לדעתך התכונות החשובות שאמן איפור זקוק להן על מנת להצליח?

"הרבה לפני שמאפר טוב צריך להיות מוכשר, חשוב בעיני להיות בן אדם! אנחנו עובדים באינטימיות, במגע, ועל פניהם של אנשים ובדרך כלל רגע לפני שהם עומדים מול מצלמה – שהיא סיטואציה מלחיצה לרב האנשים. חשוב מאוד לשמור על מקצועיות על רוגע ולתת למאופר הרגשה טובה.

" איפה את שואפת להיות בעו
ד 10 שנים?

"אני יודעת היום שתמיד אאפר, אבל העבודה באיפור נעה בגלים – לפעמים אני בתקופה יותר פנויה ומסוגלת לעבוד שלושה חודשים על סט של סדרה או סרט ולפעמים מחפשת יותר מרווח בחיים הפרטיים, ומאפרת יותר כלות והפקות אופנה. כך או כך אני יודעת שהמקצוע שלי מאפשר לי הרבה גמישות עם כל החלטה שאקח."

טיפ אחד למאפר המתחיל?

"סבלנות! להפוך למאפר זה קצת כמו ריצת מרתון .. אתה חייב לצבור ניסיון בהרבה תחומים, על הרבה סטים , על אינספור פרצופים כדי להגיד בגאווה שאתה מאפר. בנוסף צריך להבין שגם אחרי שנים של ניסיון, האיפור יכול לאתגר ולהפתיע אותך מחדש…"

ספרי על מוצר איפור שאת לא זזה בלעדיו

" אם לומר את האמת … אין כזה… הדבר שהכי חשוב בתיק איפור שלי הוא הידיים שלי והחיוך שלי – כמה שזה קיטשי זו האמת!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן