רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מתאפרים בפורים?  כך תשמרו על עצמכם

אם אתם עומדים להתאפר במראה גרנדיוזי שראיתם ביוטיוב או בכל לוק אחר, חשוב שתדעו גם איך להגן על עור הפנים.

חג פורים וכולם מתאפרים, גם מי שלמד איפור מקצועי וגם כאלה שלא. ערוצי הסושיאל מלאים ברעיונות ובסרטוני הדרכה (טוטוריאל) שמלמדים איך לעשות ואיך להשיג את המראה שלב אחרי שלב ומי שילמד ויתאמן על פי ההדרכות הללו ירוויח ביצועים שלא נופלים ברמתם ממאפרים מקצועיים בעלי תעודה וותק.

יחד עם זאת, אנו "נופלים" לא אחת בעניין השמירה על עור הפנים ובענייני בטיחות השימוש במוצרי איפור משום שהנושא הזה לא מקבל את הבמה הראויה לו ואינו מודגש מספיק.

על מה חשוב להקפיד כשעומדים להתאפר לקראת פורים?

עדשות מגע צבעוניות – שימו לב:
עדשות שקניתם בסין, באתרי עליאקספרס וכו', או בשווקים עלולות להיות מסוכנות לשימוש ואפילו לגרום חלילה לקרע ברשתית. זכרו שלא מכניסים לעין (לא שלכם ולא של אחרים) כל דבר. ישנן חנויות ייעודיות שמוכרות עדשות מגע צבעוניות ונכון שזה יותר יקר, אבל העיניים שלכם לא במבצע וכאן רק הבטיחות קובעת.

שימוש במוצרי איפור באישור משרד הבריאות בלבד
כל שווקי הפורים יציעו לכם שלל מוצרי איפור ולא כולם מאושרים ע"י משרד הבריאות לשימוש. בכל שנה מגיעים אנשים וילדים לחדרי המיון עם גירויים ואלרגיות בעור הפנים. הדרך להמנע מכך היא לרכוש את מוצרי האיפור שלכם במקום בטוח, גם אם העלות תהיה גבוהה טיפה יותר, העיקר הבטיחות.

שימוש בדבקים להדבקת תוספות שיער/ריסים/נצנצים
זכרו כי לכל אחד מהנ"ל קיים דבק ייעודי וכי אסור לערבב: דבק תוספות שיער נחשב לחזק ביותר ואינו מתאים להדבקת ריסים ו/או לשימוש באזור העיניים בכלל.  גם הדבק של הנצנצים (שנקרא גם פרוסאייד) אינו מתאים להדבקת ריסים ושימוש באזור העפעף, אלא לשימוש על הגוף בלבד. להדבקת ריסים השתמשו בדבק ריסים בעל רשיון משרד הבריאות בלבד.

דבק ריסים לרכישה באתר ירין שחף

נצנצים באזור העיניים
מי לא אוהב נצנצים באזור העיניים? חשוב לזכור כי  לא כל אבקת נצנצים מתאימה לעבודה באזור הפנים והחברות המקצועיות אשר מייצרות את האבקות הללו אף טורחות לציין זאת מעל האריזה. חלק מהנצנצים גרוסים באופן דק ואבקתי שאינו מסכן את העין גם אם גרגיר בודד חודר לתוכה בשוגג ומאידך קיימים נצנצים הגרוסים באופן עבה שנמכרים בשווקים לקראת פורים וחדירה של גרגיר שלהם לתוך העין עלולה לגרום לשריטות פנימיות ולנזקים בלתי הפיכים, לכן שימו לב מה אתם קונים ובמה משתמשים.

וכן, חשוב מאד גם להסיר בצורה בטוחה:
לא הולכים לישון עם איפור, במיוחד כשהאיפור מאד מאסיבי וכולל גם הדבקות , צבעי פנים ונצנצים. חשוב להסיר את האיפור בצורה בטוחה ולהשתמש בחומרים ששומניים שימיסו אותו בלי לגרות ולשפשף את העור (ולכן מגבוני הסרת איפור הינם מחוץ לתחום ואינם מומלצים לשימוש במקרים הללו)

ניתן להשתמש במסיר איפור נוזלי או קרמי ועדיף להשתמש במסיר איפור המיועד לאזור העיניים: זהו חומר עדין שאינו גורם לגירוי באזור הרגיש של העיניים ואף אינו גורם לייבוש באזור זה. תפקידו להמיס את איפור העיניים, גם מהסוג העמיד ביותר ביעילות וללא צורך של שפשוף ומאמץ באת ההסרה. הקפידו לא להשתמש במסירים אשר מצריכים שפשוף מאסיבי של העין משום שהסרה אגרסיבית מדי עלולה לפגוע באזור הרגיש הזה, לתלוש ריסים, ולגרום לגירוי מקומי.

מסיר איפור לרכישה באתר ירין שחף

לסיום, שטפו פנים באמצעות סבון פנים שיסיר את עודפי השומן של מסיר האיפור ולאחר מכן מרחו את קרם הלחות הרגיל שלכם.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן