מורחים, חופפים, אבל מה יש בפנים?

למה צריך מלח בשמפו? למה נחוץ פחם במרכך ואיך תורמות לנו טיפות הסיליקון? ביקשנו מרותי חיימסון מנהלת מגמת תסרוקות ב"ירין שחף" לעשות לנו סדר

זה נשמע יותר כמו התחלה של מתכון ופחות כמו רשימת מרכיבים של מוצרי שיער: אורז, מלח, תמציות שונות ועוד רכיבים שמעולם לא שמענו עליהם, המהווים מרכיב חשוב ולעיתים גם עיקרי במוצרי טיפוח השיער של כולנו. למה אנו צריכים את כל המרכיבים האלה? רותי חיימסון, מנהלת קורס עיצוב שיער ב"ירין שחף" משיבה:

אז פעם חשבנו שבשמפו יש רק סבון ושבמסכת שיער יש רק חומרי הזנה. מה, לא?
רותי:
בכללי זה נכון אבל לכולנו  ברור שכל מוצר לעיצוב ניקוי או הזנת שיער מכיל עוד מרכיבים שמשפרים את תפקודו ועוצמת השפעתו על השיער. אנו חיים בתקופה שהאינטרנט מאפשר לכולנו לחקור ולגלות מה באמת מכילים המוצרים שבהם אנו משתמשים ולקבל החלטות מושכלות אם להשתמש בהם בסופו של דבר או לא.

בואי נדבר על המלח, כל כך הרבה מוצרי שיער מתהדרים בכותרת "ללא מלחים", מדוע?
רותי
: המלח (סודיום כלוריד בשמו המדעי), שמשולב בד"כ בשמפו לשיער, מתווסף אליו במטרה לייצר מרקם סמיך יותר של השמפו, כדי שעבורנו הצרכנים, יהיה קל ונוח יותר לפזר אותו על השיער.

למלח יש עוד יתרונות: הוא מגרה את הקרקפת ומאיץ את זרימת הדם וע"י כך יכול לתרום להאצת קצב צמיחת השיער, להסיר עודפי עור מת מאזור הקרקפת, להסיר עודפי שומן מאזור הקרקפת ולכן הוא מומלץ לשימוש בקרב בעלי שיער שמן. 

ובכל זאת, יש טרנד של מעבר למוצרי ניקוי שיער נטולי מלחים, תסבירי?
רותי:
צריך לזכור שמלח גם עשוי לגרום לתגובות פחות רצויות בקרב משתמשים אחרים שרגישים אליו כמו יובש בשיער, גירוי של הקרקפת וכתוצאה מכך הופעת קשקשים ואפילו אובדן שיער במקרים קיצוניים.

שימוש במוצרי ניקוי לשיער המכילים מלחים לא מתאים בכלל למי שעבר/ה החלקת שיער משום שהמלחים פוגעים בחומר ההחלקה אשר מצפה את השיערה. זו הסיבה שמי שעבר החלקה מחויב להשתמש בשמפו נטול מלחים וכאן נולד בעצם הטרנד: יותר ויותר אנשים הבינו שנוכחות מלח במוצרי השיער שלהם אינה הכרחית.

שמפו ללא מלחים לרכישה באתר ירין שחף

אנו שומעים הרבה את המושג "ספריי מי מלח" תסבירי לנו מה זה?
רותי:  
מדובר במוצר שנפוץ בשימוש בקרב מעצבי שיער ומשמש ליצירת מראה גלי ועדין שמשדר לוק של "הרגע חזרתי מחוף הים". כמו בכל ספריי לשיער, גם ספריי מי מלח מכיל חומרי עיצוב  בנוסף למלחים שמסייעים לשמירה על התוצאה הגלית שהוא משיג.

ספריי מי מלח לרכישה באתר ירין שחף

ומה עושים עם אורז במוצרי שיער? תיכף ניקח מלח, אורז ונכין סושי… 
רותי:
 מוצרי טיפוח רבים לשיער מבוססים על אורז. מי האורז לדוגמה, מכילים יתרונות רבים בגלל הוויטמינים והמינראליים שהם מכילים, הם תורמים לחיזוק שורשי השיער ויש הטוענים שהם גם מסייעים לצמיחה מחודשת של שיער שאבד ולמראה חי ומבריק של השיער. אפשר לקנות מי אורז אבל הכי קל להכין לבד בבית:  מערבבים כוס אורז עם שני כוסות מים, משרים כחצי שעה ואת מי ההשריה מעבירים לשפריצר ומאכסנים במקרר. אחת לשבוע מתיזים על השיער, ממתינים כחצי שעה ושוטפים.

ומה עושים עם אבקת אורז חוץ מלבשל בסגנון אסייתי?  
רותי:
 אבקת אורז נמצאת במוצרי שמפו יבש שמשמשים גברים ונשים רבים וגם מעצבי שיער לצורך נטרול שומניות בשיער: מרססים את הספריי הזה שנראה בהתחלה לבן ותוך זמן קצר הופך לשקוף והוא סופח אליו את השומנים שבשורשי השיער, כך שהמראה שמתקבל הינו של שיער שזה עתה נחפף. גם מאפרים רבים משתמשים במוצר הזה שמנטרל ברק ומעניק מראה מאט לקרחות מבריקות בצילומי אולפן או בהופעה מעל במה.

שמפו יבש לרכישה באתר ירין שחף

בואי נדבר על פחם. באמת מכניסים את הדבר השרוף הזה למוצרי שיער?
רותי:
 בניגוד למה שחושבים לא מדובר בפחם שכולנו מכירים ולא בחומר רעיל אלא ההיפך הוא הנכון: הפחם הפעיל הוא חומר בכלל לא רעיל וממש לא מסוכן שמופק מעצים שנשרפו ועברו שלל תהליכים שהפכו אותם לבטוחים לשימוש על גבי עור הקרקפת.  הפחם הפעיל ידוע כסופח רעלים בשימוש רפואי וקוסמטי ובתחום השיער הוא ידוע כמסייע לספיחת עודפי שומן מקרקפת שומנית, ויכולת הרגעה לקרקפת רגישה. זו בדיוק הסיבה שחברות המייצרות מוצרי טיפוח לשיער בחרו להוסיף פחם פעיל למוצרים שהן מייצרות.

סרום פחם לרכישה באתר ירין שחף

ולסיום, לאחרונה אנו שומעים על יותר ויותר מוצרי טיפוח בכלל וטיפוח שיער בפרט המבוססים על קוויאר. תסבירי?
רותי
: זה נכון. מלבד היותו סמל ליוקרה, לפינוק וסמל סטטוס, המדע גילה את הקוויאר כרכיב שמכיל ריכוז עצום של חלבונים, מינראלים, ויטמינים ועוד רכיבים התורמים לשיקום תאי עור הקרקפת והשיער עצמו ולכן הוא גם מוגדר כחומר "אנטי אייג'ינג". השימוש בקוויאר במוצרי טיפוח לשיער מאפשר לשיער שנפגם כתוצאה מנזקי אקלים, או שימוש במכשירי עיצוב וחום או לחליפין אחרי צביעות מרובות ופעולות כימיות אחרות לספוג את אותם רכיבי הזנה עוצמתיים, להשתקם בקצב מהיר ולקבל בחזרה את המראה הזוהר והשופע.

מסיכת קוויאר שחור לרכישה באתר ירין שחף

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן