רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מה האדום שלך?

חושבים שהשפתון האדום הוא רק גימיק שמופיע במחוזותינו לקראת הוולנטיין?  הנה כמה דברים שלא ידעתם על המוצר ההיסטורי הזה שהיה כאן לפנינו ונמצא איתנו כדי להישאר 

"יש גוון אדום של ליפסטיק לכל אישה ואישה", אמרה בעבר השחקנית אודרי הפבורן וכמה שצדקה: השפתון האדון שמגיע בכל כך הרבה גוונים החל מארגמן ועד דובדבן עמוק נחשב לאחד מהפריטים שכמעט תמיד נמצאים בתיק האיפור של כל אישה כמעט ולא סתם קיבל את מעמדו כאייקון איפורי וכאחד מסמלי הביוטי העל-זמניים.

ההיסטוריה של השפתון האדום משלבת עובדות צבעוניות תרתי משמע. כבר בשנת 3500 לפני הספירה נמצאו עדויות היסטוריות להמצאת השפתון בממלכת שומר הקדומה, שם ריסקו אבנים וסלעים בגוון אדמדם למשחה שבה איפרו הנשים את שפתיהן. גם קליאופטרה המצרית, עבורה נכתשו חרקים שונים למשחה שבאמצעותה איפרה את שפתיה, מהווה ציון דרך חשוב בהתפתחות השפתון האדום לאורך ההיסטוריה.

ללא קשר למקור המדויק של השפתון, הרעיון של איפור שפתיים אדום סימל תמיד קוד חברתי שקשה היא להתעלם ממנו ונשא עם השנים משמעויות רבות ומשתנות. שפתיים מאופרות באדום נחשבו לשם קוד של פיתוי ופלרטטנות, לעיתים הייתה זו אמירה והכרזה על מצב חברתי, הפגנה של עושר ומעמד כלכלי או פשוט כלי ביטוי לביטחון עצמי.

גוון השפתיים האדום הצליח להעניק לנשים ש"לבשו" אותו הילה מסתורית של כוח שלעיתים האף הפחידה את הסובבים והיוותה אף איום. בשנת 1912 בארה"ב נשים התאפרו בשפתון אדום כאשר רצו לזכות בפרסום ותשומת לב להשגת מטרות וזכויות שונות. השפתון האדום נחשב לסימן של האישה העצמאית והמשוחררת , דבר שנחשב לשערורייתי באותה תקופה ואף זיכה את הנשים המאופרות באדום לביקורת רבה מצד גברים וגם נשים שראו בשפתון האדום אקט של חוסר מוסר.

שפתון מאט עמיד של OFRA לרכישה אונליין
שפתון טוש של גולדן רוז לרכישה אונליין
שפתון קרם של גולדן רוז לרכישה אונליין

סיפור ידוע מתאר את יצרנית הקוסמטיקה אליזבט ארדן  שתרמה שפתונים אדומים בחינם לנשים שהפגינו בארה"ב למען קבלת זכות הבחירה וההצבעה, מה שהפך את השפתון האדום לסמל של מרד ממש: נשים החלו למרוח בפומבי שפתון אדום מתוך כוונה לזעזע ולהכריז על עצמאותן ושחרורן מכל מגבלה חברתית שכלאה או הגבילה אותן עד כה.

נשים רבות מעידות על העובדה שהן מרגישות חזקות יותר ובטוחות יותר בעצמן כשהן מאופרות בשפתון אדום. כך לדוגמה  בשנת 2018, העלו המוני נשים וגברים מניקרגואה את תמונותיהם לרשתות החברתיות כשהם מאופרים בשפתון אדום כסמל לתמיכתם בשחרור מפגינים אנטי ממשלתיים.בשנת  2019 יצאו לרחובות צי'לה אלפי מפגינות שעטו כיסוי עיניים שחור ושפתון אדום כמחאה על האלימות המינית ששררה במדינה באותה תקופה.

אבל גם אם נעזוב את ההיסטוריה בצד, נגלה כי נשים רבות נהנות לאפר את השפתיים שלהן באדום: השפתון האדום נחשב לשיקי, אלגנטי, מחמיא וגם הרבה מעבר לכך: הוא נחשב לנועז מתריס, נשי מאד וללא ספק, בעל עוצמה ויזואלית שלא ניתן להתעלם ממנה.

גם בהפקות אופנה וביוטי משולב השפתון האדום לא אחת כשהוא משדר מסר בלתי מעורער של אופנה על זמנית שלא התיישנה מעולם.

אם אתם מחפשים שפתונים בגוון אדום משלכם, הגוונים המומלצים שלנו נמצאים בכתבה זו! 🙂 

💋Happy valentine's day💋

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן