רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

כן להבריק, רק לא באופן מוגזם

גם אם יציבו אותה עם הגב אל הקיר ונתבקש לבחור במוצר איפור אחד בלבד שניקח איתנו לאי בודד, תתקשה הישראלית הממוצעת לוותר על השימר. אותה אבקה (ולעיתים גם נוזל או קרם) שמכילה פורמולה מועשרת באבקות זוהרות גרוסות מסוגים שונים, עושה לנו ברק מדהים לעור הפנים ואידאלית לשימוש גם כצללית בסיס, או כהארה לאזורים שונים בעור הפנים אבל בעיקר- כהברקה והארה לאזור שמעל עצמות הלחיים. הוספת שימר (או בשמו הבינלאומי "היילייטר") לשגרת האיפור מבטיחה מראה עור זוהר שרבות מאיתנו מבקשות להשיג ובצדק.

רק שבעונת הקיץ, כשכולנו מזיעים את נשמתנו לדעת, איפור עם שימר יכול להוות גם סכנה למראה הסופי שעלול להיראות מיוזע ומבריק מדי ולפספס את כל אלמנט הזוהר שאותו ביקשנו להשיג. אם טיפה הגזמנו במריחת כמות גדולה של שימר, נקבל מראה מוגזם מדי שיפעל לרעתנו. זו הסיבה שריכזנו עבורכם את "עולם החוקים" של השימר, כדי שבפעם הבאה שבה תבחרו להוסיף אותו אל שגרת האיפור שלכם, לא תיכשלו בשום טעות.

שימר אבקה לרכישה באתר ירין שחף
שימר אבקה לרכישה באתר ירין שחף
שימר אבקה לרכישה באתר ירין שחף

בחרו בתת גוון נכון של שימר
השימרים – בין אם מגיעים באבקה, נוזל או קרם, מתחלקים לכאלה המבוססים על גווני הזהב והברונזה ולצידם שימרים בגווני הכסוף והוורדרד בהיר. כשבוחרים בגוון של שימר שאינו מתמזג עם גווני העור נוצר ניגוד בולט לעין שנראה מנוכר לכל מראה האיפור.

כדי למנוע זאת, הסתכלו לרגע במראה ונסו להבין לאיזה משפחת גוונים משתייך גוון העור שלכם?  הצהובים-זהובים החמים או הוורודים – קרירים? תוכלו גם להסתכל על גוון המייקאפ שלכם ולהבין תוך רגע אם הוא צהבהב וזהוב יותר או שהוא מבוסס על גווני ורדרד.

מהרגע שתדעו לאיזו משפחת גוונים אתם משתייכים, הבחירה בגוון השימר הנכון תהיה קלה מאד: לעור המבוסס על תת גוון צהוב יתאימו כל השימרים הזהובים וגווני הברונזה ואילו לעור המבוסס על תת גוון ורוד יתאימו כל השימרים הכסופים והוורדרדים.

שימר נוזלי לרכישה באתר ירין שחף
שימר נוזלי לרכישה באתר ירין שחף
שימר נוזלי לרכישה באתר ירין שחף

המיקום כן קובע
שימר שהונח לא במקומו הנכון לא ידגיש את מה שרצינו להדגיש באמצעותו וגרוע מכך, הוא עלול לתת את הדגש דווקא לאזורים בעור הפנים שאותם ניסינו להסתיר או לפחות לא להבליט במיוחד. למעשה, מיקום נכון הוא הכל כשמדובר על מריחת שימר וכל העניין בשימוש בשימר הינו להביא את תשומת הלב למקום שבו האור פוגע באופן טבעי בעור הפנים  ובכך להשיג אשליה של מראה מורם עם זוהר במראה צעיר.

אז איפה כדאי למרוח את השימר?

הלחיים – את השימר מורחים מעל  עצמות הלחיים ולעולם לא מתחת. על ידי מיקום נכון של המוצר שם, תוכלו לשפר בקלות את המראה של מבנה עצמות הלחיים ולהעניק לפנים את המראה המורם והנחשק.

האף – בשילוב הצללות נכונות בצידי האף, ניתן לסייע להבהיר ולחטב את האף על ידי מריחת מעט שימר על גשר האף.

העיניים הדרך הקלה "להאיר" עיניים עייפות היא להוסיף מעט שימר  לאזורים היותר "חשוכים" בפנים כמו  הזווית הפנימית של העיניים. ניתן גם להניח מעט מהשימר על העפעפיים כדי לגרום לעיניים לנוכחות גדולה יותר ולהאיר אותן יותר. המראה שיתקבל יהיה בכל מקרה קורן כאילו קמת משנת לילה טובה.

עצם הגבה – מדובר על עוד אזור בפנים שלנו שביכולתו ללכוד אור ולכן מריחה של שימר מתחת לגבות לא רק שתוסיף מימד וזוהר אלא גם תוסיף צורה והגדרה לעיניים ותרגום להן להיראות פקוחות וגדולות יותר.

השפתיים- ניתן להשתמש בשימר על ידי נגיעה קלה של צבע בחלק המעוגל של מרכז השפה העליונה (שנקרא גם "קשת קופידון") האשליה שתתקבל היא של מראה שפתיים מלא יותר.

הסנטר-  הדגשת מרכז הסנטר באמצעות מריחה של מעט שימר במרכזו נחשבת לטכניקה נהדרת שתורמת למראה  פנים מוארך. הקפידו לא להגזין ולטשטש היטב את אותה נגיעה של שימר על מנת שהתוצאה תיראה טבעית.

עצמות הבריח –  על אף שעצמות הבריח אינן מהוות חלק של עור הפנים, הרי שכשלובשים בגל עם מחשוף, האיפור של האזור הזה הופך להיות כמעט הכרחי.  גם כאן שם המשחק הוא מינונים ומיקומים: מעט זה נכון והדגשת העצם עצמה היא הנכונה (ולא מריחה על כל אזור המחשוף שמפספסת את המטרה ברוב המקרים)

 איך תדעו אם הגזמתם או טעיתם בהנחת השימר?

  • אם אתם נראים מבריקים מדי ומיוזעים – הגזמתם עם הכמויות. כדי להימנע מכך הקפידו להניח שימר בכמות קטנה ממש ורק אם יש צורך להוסיף מעט, לבדוק ושוב להוסיף רק אם צריך וחוזר חלילה. אם "תעמיסו" מראש כמות גדולה של שימר על עור הפנים תתקשו להפטר ממנה. זכרו גם לטשטש היטב את החומר בכל פעם שהנחתם אותו על עור הפנים כדי להשיג מיזוג מושלם.
  • השתמשתם במעט שימר אבל התוצאה עדיין נראית מוגזמת?  אולי אתם מנסים להניח אותו על עור הפנים בעזרת כלי לא נכון?  מברשת המניפה היא הכלי הנכון ביותר למריחת שימר משום שהיא דואגת לפיזור עדין ומדוד שלו ומבטיחה אפס הגזמות.  במידה ואתם מורחים שימר במרקם קרמי, ניתן להסתייע גם בספוגית מייקאפ לחה ונקייה מחומר על מנת לפזר אותו על עור הפנים בצורה אידאלית.

מברשת מניפה לרכישה באתר ירין שחף
  • התוצאה מבריקה מדי או מנצנצת מדי? אולי לא לקחתם בחשבון את תנאי התאורה שבה אתם הולכים לשהות עם האיפור? אם אתם מתכננים לצאת עם מראה האיפור למקום בו התאורה חשוכה ועמומה, ניתן לבחור בשימר מאד מבריק וגם מאד מנצנץ. לעומת זאת, אם אתם מתכוונים לשהות בחוץ במהלך היום, כדאי "להרגיע" ולבחור בשימר עדין ממש עם הברקה מינימאלית.  איך תדעו?  צלמו סלפי(או בקשו שיצלמו אתכם) לפני שאתם יוצאים מהבית ותוכלו לראות בדיוק איך האיפור שלכם ייראה בעיני אחרים.

  • השימר לא "נתפס" לכם על עור הפנים או לחליפין יוצר במרקם של כתם או בוץ ? ייתכן שהבעיה במרקם שבו בחרתם להשתמש: באופן כללי, חשוב שתשלבו מוצרי איפור עם נוסחאות ומרקמים זהים: אם אתם משתמשים במייקאפ ומעליו פודרה, השימר שיימרח מעל הפודרה חייב להיות במרקם פודרתי גם הוא, אחרת הוא יתמזג למראה של כתם או בוץ אם אינכם מפדרים את המייקאפ, ניתן להשתמש בשימר נוזלי או קרמי מעליו והתוצאה תיראה יפה להפליא.

  • השימר נראה "לא שייך"? בדקו אם התאמתם את גווני השימר לתת הגוון של יתר צבעי האיפור בהם בחרתם להשתמש: השימר חייב "להתכתב" בסינרגיה מלאה עם גוון הסומק, הברונזר ואפילו עם הגוונים שבחרתם לאיפור העיניים. 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן