רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

כל התכסיס זה הריס

כשיש כל כך הרבה ריסים מלאכותיים – במה נכון לבחור?  אספנו עבורכם את כל האופציות

הדבקת ריסים נראית תמיד כמו פעולה מסובכת ביותר, אך למרות המורכבות לכאורה,  מדובר בפעולה פשוטה יחסית שדורשת מעט מאד זמן ומיומנות אשר נרכשת לאחר כמה  תרגולים קצרים.

השימוש בריסים מלאכותיים  מתבצע כאשר רוצים להשיג הדגשה נוספת של העין, כזו שאי אפשר להשיג באמצעות שימוש במסקרה בלבד. ניתן להשיג ריסים במגוון צורות וחיתוכים ואפילו בגוונים שונים. 

הריסים המלאכותיים זמינים לנו במגוון צורות:  ריסים בודדים, ריסים בקבוצות או ברצועה שלמה (סטריפ). יש המעדיפים להדביק אותם על העפעפיים אחרי הנחת צלליות ומריחת איילינר, אך לפני מריחת המסקרה. ויש מי שמעדיף למרוח מסקרה ואז להדביק את הריסים לסיום.

מה שחשוב ומומלץ הוא להכין את אזור ההדבקה:  להקפיד ששטח העפעף נקי משאריות שומן (מסיר איפור או צללית שומנית) משום שהדברים עלולים להפריע לדבק הריסים להיצמד בצורה טובה. בנוסף מומלץ לעגל את הריסים הטבעיים לפני ההדבקה עצמה על מנת ש"יתחברו" לצורת הריס המודבק ביתר קלות.

דבק ריסים
דבק הריסים הפופולארי ביותר מבוסס על לאטקס- גומי נוזלי המצוי גם בשימוש נרחב בתעשיית איפורי האפקטים. יחד עם זאת, קיימים אנשים הרגישים לחומר זה ולכן ניתן להשיג היום גם דבק ריסים נטול לאטקס.

עוד כדאי לזכור כי הדבק הפופולארי הינו בצבע לבן אשר הופך לשקוף לאחר התייבשותו. קיים גם דבק בגוון שחור אשר נותר בגוון כהה גם לאחר שהוא מתייבש והוא מיועד לרוב לתחום איפורי האופנה, שכן הוא "מתחבר" עם קו האיילינר והמסקרה.

דבק ריסים שחור לרכישה באתר ירין שחף
דבק ריסים נטול לאטקס לרכישה באתר ירין שחף

ריסים ברצועה שלמה

אלו ריסים המעניקים מראה עשיר ומלא לעפעף בפעולת הדבקה אחת פשוטה על העין. הם מיועדים לשימוש לחובבי המראה העשיר או לחליפין למי שמראה הריסים שלו דליל, חסר או קצר לכל אורך העפעף.

ריסים שלמים לרכישה באתר ירין שחף

אם בחרתם להדביק רצועות ריסים (סטריפים) חשוב "למדוד" אותם לפני שמדביקים: פשוט להניח על הריסים על העפעפיים ולבדוק שהאורך מתאים ושהמראה שמתקבל הוא מה שרצינו להשיג.  במידה ויש צורך- גוזרים ומקצרים את הריסים לאורך המבוקש טרם ההדבקה. 

איך מדביקים?
לאחר שמדדנו את האורך הרצוי,  מורחים דבק ריסים בכמות זעירה על קצה הריס. (לעולם אין למרוח דבק ריסים ישירות על העפעפיים), ממתינים  20-30 שניות לייבוש חלקי של הדבק, מצמידים את הריסים אל העפעף, מהדקים  וממתינים מספר שניות להידבקות סופית.

ריסים בודדים

אלו ריסים המיועדים להשלמה נקודתית של חוסר מקומי בריס אחד או יותר. לחליפין, ניתן להדביק כמה מהם בקצה החחיצוני של העפעף , להאריך את הזווית שלו ולהטות אותה כלפי מעלה, מה שמחמיא מאד לעין במראה נפול או בוגר.

ריסים בודדים לרכישה באתר ירין שחף

במידה ובוחרים להדביק ריסים בודדים, חשוב לזכור כי ניתן להשיגם במגוון אורכים עיקריים וגם במקרה הזה, יש לבצע מדידה לפני ההדבקה על מנת לוודא כי אנו משתמשים באורך הנכון.

איך מדביקים?
מודדים ומתאימים  את אורך הריס המצוי, מחזיקים את הריס באמצעות האצבעות או באמצעות פינצטה. טובלים את קצה הריס בדבק וממתינים 20-30 שניות לייבוש חלקי של הדבק.  מצמידים לעפעף בקו הריסים- עדיף להתחיל מהקצה החיצוני של העין ולהתקדם עם עוד 3-5  ריסים בודדים. כלפי פנים, לכיוון האף. מהדקים כל ריס למקומו לאחר ההדבקה, באמצעות האצבע או קצה של מברשת.

ריסים בקבוצות  
אלו ריסים שנועדו "לתווך" בין מראה של הדבקת ריס מלא לבין מראה עדין יותר של הדבקת ריסים בודדים והם מאפשרים לקבל את המראה "של האמצע" : ריסים במראה מלא ועשיר אך לא עמוס וצפוף מדי.

ריסים בקבוצות לרכישה באתר ירין שחף

את הריסים האלה מדביקים בדיוק כפי שמדביקים ריסים בודדים והם מקלים על מלאכת ההדבקה בכך שהם לא מאלצים להדביק את הריסים בטכניקה של "אחד אחד"  ומעניקים מראה מלא לעין בשלוש עד ארבע הדבקות בכל צד.

 

מה עושים לאחר הדבקת הריסים?
חשוב לוודא שהדבק התייבש במלואו, עניין שלוקח כעשר דקות (זה הזמן לאפר את יתר הפנים ולחזור לאיפור הריסים לקראת סיום). לאחר ייבוש מלא של הריסים המודבקים- מורחים מסקרה בזהירות רבה (על מנת  לא "לתלוש" את מה שזה עתה הדבקנו)

איך מסירים ריסים מלאכותיים?
לעיתים ניתן למשוך בעדינות את הריסים (בבודדים או ברצועה) ולהסירם. במידה וההדבקה חזקה יותר – אין לבצע משיכה חזקה או לנסות לתלוש בחוזקה, אלא להיעזר בצמרון טבול במסיר איפור עיניים שומני ולהחדיר את החומר לאזור ההדבקה שוב ושוב, עד שהדבק נמס והריס משתחרר.

 

איך שומרים על הריסים לשימוש חוזר?
השימוש בריסים בודדים מיועד להיות חד פעמי, אולם ריסים בסטריפ (רצועה)  ניתן למחזר משימוש לשימוש. את הריסים מנקים לאחר ההסרה בעזרת מברשת דקה טבולה באלכוהול: משפשפים בעדינות רבה את שאריות הדבק עד להסרה מלאה ומאפסנים בקופסה, עד לשימוש הבא. 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן