רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

"ירין שחף למען הקהילה" – מבט מהצד השני

לפני כ-15 שנה נולד לו פרוייקט מיוחד בבית ספרנו המהווה גאווה עצומה בעבור השותפים בו "ירין שחף למען הקהילה". רצינו להתבונן בפרוייקט מזווית קצת אחרת, לטובת המשימה רתמנו את יעל וייס, בת שירות בעמותת "רחשי לב" המסייעת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

  • יעל, ספרי קצת על העמותה בה את מתנדבת כבת שירות לאומי.
    העמותה הוקמה בשנת 1989 ומאז מהווה גוף מוביל בשיפור חיי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. מלבד התמיכה בכ-400 ילדים חולי סרטן ברחבי הארץ ומכל שכבות הציבור, העמותה מייעצת ומתווה דרכי פעולה לגופים נוספים וליחידים, המעוניינים להשתלב בעזרה לילדים חולי סרטן. העמותה אינה ממומנת ע"י גוף ממשלתי כלשהו ומקור הכנסותיה מתרומות של נדיבי לב וקהילות תומכות בארץ ובחו"ל. 
  • מהי פעילותה העיקרית של העמותה?
    העמותה מסייעת לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם כאשר המוטו המוביל אותה הוא "נפש בריאה בגוף בריא". מבחינתנו זוהי מתנה ש"רחשי לב" שואפת להעניק לילדים בכל מחיר ועל כן הדגש הוא על הפן החברתי, החינוכי והפסיכולוגי. עמותת "רחשי לב" מעניקה תמיכה יומיומית במחלקות האונקולוגיות השונות בבתי החולים והקימה מעון יום ומלונית המהווים מוקדי פעילות נוספים לילדים החולים ובני משפחותיהם. כמו כן, העמותה מארגנת פעילויות ייחודיות כגון טיולים ומחנות בארץ ובחו"ל, ימי כיף שנתיים, ימי הולדת, הגשמת משאלות, אירוח אח"מים ומסיבות ועוד.
  • כיצד משתלבת תרומת ביה"ס "ירין שחף" עם פעילות העמותה?
    המאפרות של "ירין שחף" מגיעות למחלקה האונקולוגית, מדברות עם הילדים, מציירות להם ציורים לבקשתם על כף היד (לא כל הילדים יכולים לאפר את פניהם), מפנקות את אמהות הילדים באיפור, מורחות לקים לילדות ובעצם שותפות מלאות לכל מה שמצליח לשמח את הילדים באמצעות קצת צבע.
     
  • כיצד מגיבות מתנדבות ביה"ס עצמן לפעילות ההתנדבותית ומהם הקווים המאפיינים לדמותן?
    ניכר כי המאפרות שמגיעות מתרגשות מאוד, בשבילן זו חוויה ייחודית מעבר לאיפור רגיל או הפקה. כל מי שמגיעה להתנדב ניחנה באישיות רגישה לזולתה ואוהבת אדם וכמובן עושה זאת בלב שלם מלא שמחה. הרצון לעזור לילדים ולשמחם הוא אינסופי; מרבית המתנדבות אף משחקות ומשוחחות עם הילדים במידה ולא מתאפשר לאפרם והרבה מהן נשארות מעבר לזמן הקצוב ואף מגיעות ומתנדבות במקום שוב גם מעבר לימי ההתנדבות הקבועים מראש. לא סתם אנחנו טוענים כי חוויית ההתנדבות מעניקה למתנדב אף יותר ממה שהיא מעניקה לחולים ובני משפחתם, הסיפוק העצמי הוא עצום!
  • מהן תגובות המטופלים ובני משפחותיהם לפעילות?
    הילדים שמחים כשמגיעות המאפרות ומצפים לכך בקוצר רוח. גם לאמהות קשה להסתיר את שמחתן הרבה כשהמאפרות נכנסות לחדר ושולפות מכחולים (להרבה מהן אין זמן להשקיע בעצמן ולהתפנק בקצת איפור). כפעילה בעמותה כיף לראות מהצד כיצד פעילות שכזו משכיחה ולו לכמה
    שעות, את קשיי היומיום מהמשפחות הללו.

אנו ב"ירין שחף" מעודדים את תלמידי ביה"ס לתרום ולהתנדב למען הקהילה ומאפשרים לתלמידי ומורי ביה"ס לקחת חלק בפעילות חשובה זו באחת מהעמותות והארגונים הרבים להם אנו מושיטים את היד.

 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן