רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

"ויז'ואליסט": כרטיס הביקור והמפתח להצלחה לעולם של אופנה ויופי

מיהו ויזואליסט? מי יצר את המונח? כיצד זה הפך לדבר החם הבא ולמה בחרה בו תעשיית היופי?

 

ויז'ואליסט הוא אמן אסתטיקה רב תחומי, שהשתלם בכל ענפי תעשיית היופי: איפור, שיער, וסטיילינג. את הטייטל הגה ירין שחף – מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי.

"מקור השם ויז'ואליסט הוא מהמילה 'ויז'ואל', כלומר חזותי. בתעשיית העיצוב והיופי משתמשים במונח לא מעט פעמים, מאחר ונוצר צורך מעשי ביצירת מראות שלמים מא' ועת ת'. בבית הספר למקצועות היופי שבניהולי קיימים קורסים מגוונים, שהמכנה המשותף להם הוא הוויז'ואל. תעשיית היופי משוועת ל- "ONE MEN SHOW" – הכוונה לאדם אחד, המחזיק בשלושת רזי המקצוע יחד: מאפר, מעצב תסרוקות וסטייליסט. בתואר ויז'ואליסט ראוי להיקרא איש מקצוע, המספק מתחת שתי ידיו את כל שירותי היופי". מסביר ירין שחף.

למי מתאים להפוך "ויז'ואליסט"?

שחף: "כל אמן 'לוק' שהאסתטיקה זורמת בנימיו, ומוכן להתעקש על מקצועיות ללא פשרות – יצליח. כמי שמנהל את בית הספר שנים רבות, שמתי לי יעד להצעיד קדימה את תעשיית היופי, ולוודא שתלמידנו יקבלו את מיטב המורים וההדרכה, החל משלב לימודי היסודות ועד להתמקצעות המוחלטת".

מדוע בעצם רצוי להשקיע ולהשתלם בשלושה תחומים? האם לא עדיף להתמקצע בתחום אחד ולהיות בו הכי טוב שאפשר?

שחף: "לתעשיית היופי כללים משלה. העובדות מדברות בעד עצמן. זה התחיל עם כלות ביום חופתן, שהעדיפו מטעמי נוחות להעסיק אדם אחד המשמש כמעצב שיער, מאפר וסטייליסט. משם, זה המשיך הלאה אל הפקות אופנה מקצועיות. הביקוש לאנשי מקצוע המסוגלים "גם וגם" הלך וגדל. מתוך מענה לצורכים אלה בתעשייה, החלו אנשי מקצוע בתחילת דרכם לחפש מקומות, בהם יוכלו לרכוש ידע מקצועי בכל התחומים יחד. לצערי, לפתע "צצו" כפטריות אחרי הגשם מקומות חובבניים, שמציעים סדנאות והשתלמויות לא מקצועיות בלשון מעטה. אלה לא מספקים את הידע הנדרש, את המיומנות, ואת הסטאז'."


איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים

האם העיסוק ב"ויז'אל" מרחיב את אפשריות הפרנסה והשכר?

שחף: "בהחלט כן! לעיתים ניתן להשתכר עד פי שלוש. אך יש לזכור: לא די בכישרון וברצון כדי להצליח. בענף היופי קיימת תחרות. לכן יש צורך בתכנון עסקי קפדני, מיתוג אישי ושיווק יצירתי. מי שבחר במקצוע חייב להחזיק באישיות נעימה וידידותית, ומראה מטופח בנוסף לידע המקצועי. הצלחה היא עניין של זמן, אך סבלנות, התמדה ועקביות תוביל אל ההצלחה."

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן