רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

השמלה השחורה והקטנה -זה כל הקסם

בשנת 1953, פגשה הפבורן את מעצב האופנה אובר דה ג'יבנשי, שעיצב עבורה את התלבושות לסרט "סברינה. בסרט, בו נקלעת סברינה למשולש אהבים עם שני אחים עשירים, מתחילה הפבורן כנערה ענייה ופשוטה וממשיכה כעלמה בעלת שיק צרפתי משובח. הסרט זכה באוסקר על התלבושות. אחרי שיתוף הפעולה המוצלח ב"סברינה", המשיך ג'יבנשי לעצב עבור השחקנית היפהפייה את התלבושות גם לסרטים נוספים וגם בחייה האמיתיים והשניים הפכו לידידים קרובים. השיא היה כמובן – "השמלה השחורה הקטנה" שעיצב עבור הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" בשנת 1961, אותה לבשה הפבורן בשילוב משקפי שמש ושרשרת פנינים, מראה שנחשב פופולארי גם היום ובימים אלו חוגג חמישים שנה!

המראה של הפבורן, עם האיילנר המשורטט, כיאה לרוח שנות החמישים והשישים, המקשט את פניה היה משב רוח רענן וחדש שהוגדר כדרך בינים, לעומת המיניות השופעת של מרלין מונרו ואלילות טרגיות נוספות שהתרועעו באותה תקופה. הפבורן היא עצמאית ואלגנטית, נועזת וחדשנית, החל בלבושה ועד להתנהלותה.

על חייה…

אודרי הפבורן נולדה בבלגיה, בשנת 1929 לאב אירי ג'וזף אנת'וני רסטון והברונית ההולנדית אלה ון-הימסטרה. בתום מלחמת העולם השנייה, עברו הפבורן ואמה ללונדון, שם למדה בלט ועבדה כדוגמנית. בשנת 1951, החלה להופיע בתפקידי משנה זוטרים בסרטים. תפקידה העיקרי הראשון היה בסרט – "האנשים הסודיים" בו שיחקה רקדנית בלט. כמו כן, השתתפה הפבורן בשנה זו במחזה "ג'יגי" בתיאטרון בברודווי, ועבור תפקיד זה זכתה בפרס.

הסרט ההוליוודי הראשון בו שיחקה, היה "חופשה ברומא", שזכה להצלחה רבה, אשר בעקבותיו זכתה בשנת53 באוסקר עבור השחקנית הטובה ביותר. הסרט "חופשה ברומא" הפך אותה לכוכבת, ובהמשך קיבלה הצעות רבות להשתתף בסרטים והשתתפה בין היתר ב"סברינה". אודרי הפבורן הפכה לאחת השחקניות הפופולאריות ביותר בהוליווד.

בשנת 1978, מונתה אודרי הפבורן לשגרירה מיוחדת של קרו החרום הבנלאומית של האומות המיוחדות לילדים (UNICEF). כך שהחליטה להקדיש את חייה לשפר את חייהם של ילדים בארצות עניות, על מנת שלא יסבלו  כפי שסבלה היא במהלך מלחמת העולם השניה. הפבורן ביקרה בארצות רבות באפריקה ואסיה  ופעלה לאיסוף כספים לתוכניות של UNICEF במשך שארית חייה. נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, העניק לה את מדליית החירות הנשיאותית. לאות הערכה על עבודתה ההומיטרית.

בשנת 1992 חלתה הפבורן בסרטן, ונותחה בבית חולים בלוס אנג'לס. אולם הסרטן פשט בגופה. הפבורן סירבה לעבור טיפולים ונפטרה בשנת 1993 בהיותה בת 63.

הידעתם?

שחקניות רבות ניסו במהלך השנים להידמות לאודרי הפבורן בתצלומיהן ובמשחקן, ובהם אודרי טוטו ונטלי פורטמן. במשרדי וולט דיסני איירו את דמות הנסיכה ביפהפייה הנרדמת בהשראתה ובסדרת הטלוויזיה "אחת שיודעת" אפיינו דמויות בהשראתה.

אייליינר

היא נחרטה בלבבות רבים, היא מהווה את תמצית הסטייל – תמהיל מדויק של לבוש עדכני ומדויק לאיפור שהלך עם רוח התקופה, אך פניה לבשו את מראה האייליינר המפורסם בצורה המתאימה רק לה…

מכאן, שבכל הנוגע לאיפור מקצועי, יש להסיק שאייקוניות ואלילות מפורסמות של שנות החמישים והשישים (מרלין מונרו, בריג'יט בארדו ואודרי הפבורן) הפכו לאייקוניות איפור ואופנה מתוך כריזמה וייחוד. כל אחת שונה ועל כן האיפור האופייני שהונח כל אחת על פניה- נראה שונה ומיוחד רק לה. כל אחת והאייליינר שלה…הן נולדו והתפרסמו באותה התקופה, אך לכל אחת קסם ויופי המאופיין רק לה. זה בדיוק הזמן לחשוב מחדש על האייליינר המוכר לנו, זה שהפך למובן מאליו באיפור המקצועי. הוא יכול לשנות את צורתו ואופיו ויכול להוות עמוד שדרה איתן לכל הפקת איפור מקצועי, אותה תחליטו לבצע, כעת עליכם לבחור את הלוק המיוחד לאווירה אותה תרצו ליצור ואולי לשרטט, אייליינר חדשני פרי יצירתכם!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן