רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

השיער שלך בסטרס?

כמו הנפש גם השיער שלנו יכול להגיב למצבי קיצון. כך  תעזרו לו להיראות נפלא גם בזמנים מאתגרים  

אין זה סוד כי קיים קשר בין המצב הנפשי לתפקודו של הגוף. מחקרים רבים נכתבו בנושא אבל גם ללא הגיבוי המדעי, כולנו יודעים שמצב-רוח טוב או רע משפיעים באופן מיידי כמעט על מראה השיער שלנו והאופן שבו הוא בוחר להסתדר, או שלא.

לשיער שלנו יש מחזורי חיים: שלבים של צמיחה, שלבים של מנוחה וביניהם שלבים של מעבר. ללא כל קשר הוא נושר ואנו מאבדים בין 50- 100 שערות ביום כתוצאה מכך. כשמעורבים בחיינו לחץ וחרדה, קצב הנשירה עלול להיות מהיר אף יותר ואנו יכולים לחוות דילול שיער בשלב מוקדם של החיים, התקרחות באזורים מסוימים של הקרקפת,  האפרת שיער או הלבנתו, שבירה של השיער  ועוד.

איך אפשר להימנע מכל זה?
הפתרון כאמור, נמצא במניעה או במילים אחרות – נסו פשוט לא להגיע למצב הזה. נכון שקל לדבר ויותר קשה ליישם, אבל הקפדה על אורח חיים שכולל פעילות ספורטיבית, מנוחה, אכילה מאוזנת, שינה מספקת ושתיה מרובה, יכולים לסייע למניעת או לפחות להקלה במצב.

בזמני לחץ ו/או מתח, חשוב לזכור גם לטפח את השיער ולהעניק לו טיפול מונע נגד הידרדרות במצבו. זכרו כי קרקפת בריאה הינה המפתח לשיער בריא ונסו לא לחפוף את השיער מדי יום על מנת לשמור על שגרה של קרקפת נקייה אך יחד עם זאת לא מיובשת מדי, דבר העלול לגרום לגירויים שונים, ליובש בשיער ולשבירתו.

שמפו לשיקום השיער לרכישה באתר ירין שחף

הקפידו להשתמש במרכך איכותי ומזין ולסרק את השיער רק כשהוא יבש והמנעו מלסרק את השיער כשהוא רטוב, משום שמשיכה של השיער, במיוחד בתקופה שהוא חלש ופגיע, עלולה לגרום לנשירה מהירה אפילו יותר בהשוואה לימים כתיקונם.

מרכך לשיקום השיער לרכישה באתר ירין שחף

עוד מומלץ לא לבחור בתסרוקות מתוחות לשיער כמו צמות הדוקות במיוחד או קוקו מתוח, מאותן סיבות בדיוק. הקפידו על תסרוקות חופשיות ואפשרו לשיער "לנשום"

בעונות של מתח, לחץ וכשהשיער נושר בקצב יותר מהיר, המעיטו בשימוש במכשירים לעיצוב שיער המבוססים על חום כמו מייבשים או מסלסלים ומחליקים ואם אתם כבר משתמשים בהם, הקפידו להגן על שערכם באמצעות ספריי  או תחליב ייעודי להגנה מפני חום. עוד הקפידו לא לבחור בטמפרטורת החום הגבוהה ביותר שאותם מכשירי עיצוב מציעים,  משום שחום גבוה מדי עלול להרוס את השערה ולהגדיל את הסיכוי לנשירתה.

ספריי הגנה מפני חום לרכישה באתר ירין שחף

חשוב גם שתטפלו בעצמכם:
עסו את הקרקפת באופן יזום מדי יום ביומו, השתמשו במסכת שיער איכותית ומזינה אחת לשבוע  והעדיפו להשתמש בציפית לכרית העשויה ממשי שמסייעת למניעת שבירת השיער ולהיווצרות של קצוות מפוצלים

מסכה לשיקום השיער לרכישה באתר ירין שחף

ולא לשכוח לנשום:
תנשמו, תעשו מדיטציה יומיומית, צאו להליכה או עסקו בכל סוג ספורט שאתם אוהבים, צאו לבית קפה, קראו ספר טוב ותעשו בכל יום דבר אחד לפחות שעושה לכם טוב. מובטח לכם כי השיער שלכם ילך בעקבותיכם וישתכנע עם הזמן להתנהג  ולהיראות יפה וטוב יותר.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן