רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

הפקת איפור לפורים יוצאת לדרך

עבורנו המאפרים חג פורים הוא הזדמנות מדהימה ליצור בעזרת האיפור דמויות ומראות חדשים. הפעם נבחר הסיפור הקלאסי "הקוסם מארץ עוץ" לככב על במת הצילום.

הסיפור מאת ל.פרנק באום שיצא לאור ב1900…

הסיפור נבחר לא רק בשל עולם הפנטסיה הצבעוני הכלול בו, אלא גם בזכות המסר החשוב, אותו כל דמות מרכיבה, מסר שעשוי לעזור להצלחתנו כמאפרים אם נקשיב לו…

בכל אחד מאיתנו קיימים המרכיבים: אומץ לב , שכל וכוח, החוכמה היא למצוא אותם בתוכנו ולנתב אותם להצלחתנו בתחום האיפור.

צוות מוכשר של מאפרים תרגם בעזרת מכחולים וצלליות את ארבעת הדמויות הראשיות בסיפור.

את דמותה של דורותיי גייל, עיצבה ואיפרה עידית ראובני, מאפרת ומנהלת חנות בית הספר.

ההשראה נלקחה מהחלק הראשון בסיפור, בו סופת טורנדו מסעירה את בית החווה  הממוקם בערבות קנזס האפורות. הסופה עוקרת את ביתה של דורותיי מיסודותיו ונושאת אותו יחד עם דורותיי וכלבה טוטו, הישר לארץ עוץ.

דורותיי פוגשת את הקוסמת הטובה מהצפון, המספרת לה כי בית החווה נחת בדיוק על המכשפה הרעה מן המערב והרג אותה. עוד היא מספרת לה כי היחיד שיכול להחזירה הביתה הוא- הקוסם מארץ עוץ.

הקוסמת מעניקה לדורותיי  זוג נעלי קסם אדומות ומנחה אותה ללכת בעקבות האבנים הצהובות אל עיר האזמרגד שם הוא מתגורר. בדרך פוגשת דורותיי את האריה, איש הקש ואיש הפח. לכל אחד מהם משאלת לב, אותה הוא מקווה להגשים בזכותו של הקוסם.

יחד הם יוצאים למסע הרפתקאות.

לאיפור השתמשה עידית בגווני התכלת, (אזכור לשמלתה הכחולה של דורותיי  בסיפור הקלאסי) ויצרה מראה מעושן "הפוך" . במקום טשטושים בקו התחתון של הריסים, נוצר טשטוש לכיוון הגבה. השיער עוצב כסופת טורנדו.

"אני חושבת שאנחנו כבר לא בקנזס, טוטו"…

דמותו של האריה, המצטרף למסעה של דורותיי בעקבות האבנים הצהובות, כשמשאת ליבו הוא אומץ לב. ענבל קדרון גולדשטיין, מאפרת ומורה בצוות ההוראה של בית הספר, יצרה מראה ביוטי עם "טוויסט" חייתי. הגבות נחלקו לשניים, העיניים הודגשו במראה איפור מעושן בגווני חום – זהב. תיחום תחתון המתרחק מקו הריסים התחתון, יצר מראה חייתי.

"גם אני נורא פוחד ליפול, אמר האריה מוג הלב, אבל מסתבר שאין דרך אחרת אלא לנסות"…

דמותו של איש הקש, עוצבה על ידי המאפרת ומורה בבית הספר – הילה אלקיים. ההשראה לדמות זו נלקחה מהעולם הצבעוני של תרבות אפריקה. הילה הפכה את דמותו של איש הקש, שמשאלת ליבו הינה זכייה בשכל,  לדחליל אפריקאי, על ידי שימוש באיפור גראפי במרכז הפנים ושימוש במייק- אפים בגווני חומים, במעברי צבע רכים. במרכז מצחה של הדמות הודבק  בדבק מיוחד לאיפור – קש!

"אני אבקש שכל ולא לב, כי אדם טיפש לא יודע מה לעשות עם הלב, גם כשיש לו לב…"

דמותו של איש הפח, המבקש לב, עוצבה בהשראה רומנטית על ידי דנה לוי מאפרת בסוכנות בית הספר. איפור ביוטי בגווני אפור ושחור, יצרו מראה נקי מלא רגש, הדמות המתכתית הפכה לרכה ולבבית.

"ואני בוחר בלב, כי שכל אינו מביא אושר, ואושר הוא הדבר הנפלא ביותר בעולם…"

סביב הדמויות אוירו איורים מקוריים בצבעי מים, נוצר דיאלוג חדש בין דו מימד לתלת מימד.

שילוב מקורי  זה הפך את ההפקה לסיפור של ממש. את ההפקה שילבנו עם ציורים מקוריים של שגית צמח, מאפרת, מדריכה בכירה ומעצבת גרפית מוכשרת, האיורים הפכו את הדמויות לסיפור של ממש…

 צילום: אבי משולם, שיער: יפית קוריש (באיש הקש עבודה משותפת עם הילה אלקיים), סטיילינג:גלי גרינפלד דרייר, הפקה וקונספקט:טליה ניימן,  מנהל פרויקטים: גיא יצחק,איורים מקורים מאת שגית צמח, דוגמניות: צאלה מלצר, מירב מנחם, ענת, יעל בוכמן

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן